KRISLÄGE!!
HJÄLP!
Jag har en honkatt som fått kattungar och inte har någon mjölk
Finns det någon "amma" i Göteborg med omnejd som skulle kunna tänka sig att ta sig an någon kattunge!
Kontakta mig omgående på telefon 0520-661986, eller 070-7730658, eller.
zygots@telia.com.
Tacksam för hjälp!

Finns det verkligen ingen ammacentral eller så som man kan ringa…har letat och letat åt dig o kissarna,men bläää..hittar bara till häst.
Hoppas det löser sig snart.
Kram///Anki P.S Om någon vet/hittar nån sådan länk,skriv gärna ut den här så man kan ha den på sin hemsida!
Det finns en kattmammapool på katter.nu, men ingen amma är anmäld där just nu.

Ok, Håller tummarna Annika.

Men hör med de som har kattungar runt Göteborg??? Är det svårt att få en hona acceptera nya kattungar???

Annika …
Jag kan hjälpa dej … även om det jag bor i Stockholm … finns det ingen som bor närmare!!!!!!!
Peggy Sue är en underbar mamma …. Hon tar hand om ALLA … även om det inte är hennes egna. Ingen råmjölk för hennes barn är 5 veckor … men hon är en perfekt mamma …
Hittar du ingen i närheten ---- så RING MEJ 08- 6460759
//Ylva

# 5 Åh va bra!!!!! Titta det kanske ordnar sig!!!

Hej Annika, hoppas det löser sig för er, jag har tyvärr ingen hjälp att erbjuda, mer än att "putta upp" inlägget en bit!
//Malin

Jag har skickat vidare din vädjan till dem jag känner som har kattungar i våra trakter.
Håller tummarna
/Lena

Hej allihop!
Ja, det är lite "förtvivlat" nu…………………
Jag skall försöka lägga ut på de andra forumen också, det kanske finns någon där.
Tusen tack Ylva, men som sagt, det är en bit att åka, det allra bästa vore om det fanns någon inom 10-15 mils radie. Kattungarna väge inte mer än 66-77 gram, så jag tror att det är bra om dom slipper åka så långt.
Jag försöker på de andra forumen också. Snälla ni, det minsta ni hör så bara ring. Jag tar med mig telefonen till sovrummet, så det är bara att ringa. Kanske finns det någon "nattuggla" som kan hjölpa oss.
//Annika
Här håller vi alla tassar och tummar vi kan för att du hittar en amma snarast.

Jag har mailat Lotta Kindbom, Musslans som har kattungar som föddes i förrgår. Hon bor i Lysekil. Therese, Lizztrix som har 4 veckorsungar bor i Grästorp. Margaretha Åke bor i Ulricehamn (Bogekattens) och har 1 veckas ungar. Jag har meddelat Cecilia för även om hon inte har ungar just nu brukar hon ha koll på läget.
Jag håller tummarna att någon av dem är vaken nu!
Kram Lena
Är det så att hona absolut inte har någon mjölk eller kan det vara så att hon håller igen och inte släpper ner mjölken? Detta kan beror på att honan störs av något till exempel att någon rest är kvar efter förlossningen. Hur länge är det sedan hon fick ungarna?
För att stimulera mjölkproduktionen kan de ge honan fänkålste, har du fänkål som krydda tar du lite av det och häller över varmt vatten, låt svalna och ge honan att dricka, dricker hon inte självmant så kan du ge med en liten spruta i munnen.
/Lotta
/Lotta
glömde fråga om du inte har mjölkersättning hemma så att du kan flaskmata ungarna så länge? mycket jobb men det funkar, man får göra allt som mamman annars gör, kissa och bajsa av osv.
/Lotta

Jag har tre 1/2 veckors kattungar, bor i Motala! Ställer gärna upp om det behövs, är endast ett samtal bort!
/Mia S*Eklövet´s
Är det mamman det beror på ????
Se till att hålla hennes mage varm , massera magen på henne, har ni äldre kattungar så låt dem försöka tutta igång henne, om hon låter dom kattungarana tutta så kommer mjölken snart .
Och framförallt få inte panik det känner hon och då låser hon sig en mer .
Håller tummarna här Kram till er alla /Marita

Annika … Hittar du inte någon extre-mamma kör till i morgon bitti tilll Stockholm ,,, tar bara 4 timmar på morgonen … Vi är beredda .. RING BARA … när som helst
//Ylva

Gud så jobbigt håller tummarna att det löser sig. Kan inte de andra honorna ta till sig de små? Men det bästa är väl om de har nyfödda själv. Djursjukhusen? de kanske har någon hona?

Hej allihop igen!
Tack Lena för info, såg först nu att du också skrivit här.
Problemet är att mamma katt inte av naturen är en "knä och kel katt", då formulerar jag mig snällt.
Jag får inte komma nära kattungarna, ej ta dom eller röra mamman. Jag har dock lyckats väga alla barnen, men vill nu inte bråka för mycket, då jag tror att det kan förvärra saken och mamma kanske slutar bry sig, med tvätt och skötsel också.
Pga allt detta är jag säker på att kattungarna har en bättre chans att klara sig med en amma än som det är nu.
Jag har ingen möjlighet att fixa och dona med mamma katt som ni förstår. Annars kanske man bara kunde stödmata, men jag ser inte det som en möjlighet.
//Annika
Hoppas innerligt du hittar någon Annika/Håller tummarna…..

Gud jag håller tummarna för er.. Jag bor ju inte närmare än sthlm och där har du ju en som kan hjälpa dig.. Jag håller tummarna för er nu.. Nån måste ju kunna hjälpa

#18 Attans vad besvärligt det lät! Tyvärr vet jag bara om kattungar som är runt 4 till 6 veckor…. Men jag lovar att hålla ögon och öron öppna.
Håller tummarna för er!
/Camilla

Håller tummarna att du hittar någon som kan hjälpa och bor hyfsat nära.

Snälla nån vilket öde… hoppas att du hittar en lösning och vi håller alla tummar och tassar här i norr. /Kristin

Annika …
Hittar du ingen nära så RING mej (när som helst) … vi är beredda …
Kram
Ylva

Kram på dig Annika!
Nu kryper jag i säng och håller alla tummar jag har att det löser sig för dig.
Tänker på dig!
Kram Lena
Va händer här ??? det man skriver kommer inte in utan en massa annat elakt skit

Vad märkligt!? Jag hade också problem, både med inlägg och bild i en annan tråd.
Så ni vet sist jag skrev skulla jag svara i ett krisläge men hamnade fel , om det blir fel igen så snälla ni maila på min vanliga mail www.lohojdens.se.så jag vet =)
Hur har det gått? Har du hittat någon amma i närheten?

Hej på er!
Jag gissar att Annika har fullt upp och inte hinner läsa, men jag kan meddela att en av dem jag kontaktade via mail i natt har vidarebefordrat hennes vädjan till samtliga medlemmar (500) i Spinneriet. Någon av alla dessa borde förhoppningsvis ha en nyfödd kull. Vi håller tummarna!
/Lena

Hej alla gulliga människor.
Här kommer lite ny info om läget.
I natt har kattungarna legat och tuttat hos mamma. Jag har inte velat röra dom, men dom har inte skrikit eller varit "loja". Jag har också fått mass mail och sms och telefon ifrån personer som är villiga att rycka in och hjälpa till.
Jag är helt förstummad över all välvilja som finns, helt fantastiskt!
Så nog finns det en SUPERFIN sammanhållning ibalnd oss kattägare när vi behöver varandra, det har jag VERKLIGEN sett prov på här.
Jag har fått kontakt med en uppfödare i Göteborg som har kattungar också födda den 8/3 som mina. Hon har en annan ras och jag är SÅ tacksam över erbjudandet. Ifall det inte verkar ha gått åt rätt håll i natt så skall jag göra ett försök med att ta kattungarna till henne.
Jag återkommer igen när jag har kollat vikterna (utan att störa dom för mycket).
Igen TUSEN TACK, DETTA ÄR HELT FANTASTISKT, vilket stöd!
//Annika

Lycka Till!
/Elinor

Va sköönt att höra!!
lycka till!
//ida
Även jag säger LYCKA TILL Annika!/Häxan

Åh så skönt att det verkar lösa sig!
"Thats's what friends are for"
Kram Lena

Härligt att höra
. Det var det första jag tänkte på när jag vaknade (för en kvart se'n) Måste bara in och kolla hur det går för Zygot's lilla kattfamilj.
Kram///Anki

Första "delrapporten".
Jag lyckades i alla fall väga en av kattungarna utan att störa den lilla familjen, den vägde 85 gr……..ojojoj…DET är ju ett gott tecken så långt. Jag skall försöka med de andra under dagen, men den "tyngsta" vägde 77 gr sent i går kväll. Kanske är det som några sagt här, att mamman släppt mjölken nu…snälla ni, håll tummarna för oss under dagen.
//Annika

Oj, va jobbigt Annika, hoppas att det forsätter att gå "bra" eller vad man ska kalla det. Håller tummarna
//Rita
Åhh Annika… Hoppas så det löser sig för dina småttingar, jag vet hur det är, man blir galen av oro. Tyvärr kan jag inte hjälpa trots att jag bara fick två i min kull för det är lite krisigt med mjölken även här… det är precis att det räcker, tror det beror på stressen med flytten för mamma katt. Min lilltjej vägde 60g när hon föddes och är nu efter 1½ vecka uppe på 175g
När det ändå diskuteras, vad är önskvärt att de små går upp per dygn? Vad kan man acceptera som lägsta viktuppgång per dygn!? Man blir ju lite nollad för varje kull kattungar som föds, precis som all kunnskap är som bortblåst *fniss*
Stort lycka till Annika!! Håller alla tummar och tassar för de små!!!!!
Hei Anikka,
Du skal se dette går bra.Mammaen har sikkert melk nu, siden de går opp i vekt. Jeg har hatt kattunger på 60 og 64 gram som har blitt store som voksne
Håper mamma katten vil la deg håndtere dem etterhvert…men på en måte kan det også bety at hun har alt under kontroll selv

Vilken lättnad att läsa att det verkar fungera nu! Håller alla tummar att de små fortsätter öka fint i vikt!
Hej!
Jag har en hona med en 3,5 veckor gammal kattunge. Hon verkar ha mjölk så det räcker…
Vi finns i Örebro - ring om Du behöver oss!

Vi håller fortfarande våra tummar att det forstätter att gå åt rätt håll. Lycka till. //Krisitn

Skönt att höra att de ökar i vikt!! Satt och tänkte så det knakade här igårkväll,,, Fia har ju bebisar 5 st. men de är ju lite äldre och Fia är ingen stor dam,,,MEN behöver du så ser jag till att Fia lånar ut tyttar och själv är jag van vid dygnetrunt stödmatning sedan Emerson…..
Kram Merlyn (slå en pling om det behövs!!)

Lägerapport 2, nu har jag lyckats väga allihop.
Dom väger 88, 89, och 91, tyvärr har minstingen gått ner till 64gr. Jag hoppas det vänder förhenne idag.
//Annika
#46 Åh Annika vad skönt att det verkar funka! Mitt erbjudande står trots allt kvar så länge det behövs. Håller en tumme extra hårt för minstingen!
/Ann
Så skönt att det verkar gå år rätt håll med både mor och barn!

Håller alla tummarna uppe att allt går åt rätt håll nu!
//Jaana
Jag önskar dej all Lycka med dom små ..

Då fortsätter vi att hålla tummarna här.. Hoppas att den lilla också går upp.
Hejja småglinen, sug nu ordentligt så ni blir stora och starka!

Jag hoppas att de små snuttar och blir runda och goa och att matte sover sin törnrosasömn efter den här pärsen! Vi håller tummar och tassar, speciellt för lillan.
Hoppas den lille klarar sej! Jag håller hårt tummarna! Det kan gå, tog fyra dygn för min ene att börja gå upp!/Nina
Vi på Kronängen håller också tassar och tummar!
Susanna

Hej alla, mitt i "melodifestival yran".
Lägsrapport 3, den allra minstaste lillaste har fått en amma idag. Hon vägde 66 gr när hon kom till sin fosterfamilj, och hennes "bröder" i nya familjen är DUBBELT så stora, men jag tror att det är bra, för då kan dom ta hand om henne DUBBELT så bra…..=)
Tusen tack för att vår lilla "tummelisa" fick komma till er.
Nu skulle jag vilja be er alla om en liten tjänst, kan ni hjälpa mig att döpa lilla tummelisa, hon skall ha ett namn på Z, och eftersom alla varit SÅ engagerade i henna så skulle jag vilja att ni hjälpte mig att döpa henne.
Jag kommer tillbaks efter festivalen, och jo förresten, mums för MÅNS…hjälp, han ser ju bättre ut än självaste BONDGUDEN SEAN CONNERY (stavas det så?)
Hoppas han vinner.och passa er grils, han kommer sätta många "flickhjärtan" i brand……..ojojojjojo
//Annika
#56 Vad skönt att höra. Håller tummarna för att både hon och hennes syskon börjar öka i vikt snarast. /Tina

Zygot's Zoulmate
.
Hoppas det löser sig nu. Alla 2 och 4-benta Järvaskogare håller tassar och tummar för er!!!!
///Anki
Mitt namnförslag är: S*Zygots Zero!/Häxan

Hej igen!
Rätt låt vann i alla fall…….=)
Sköna namnförslag…………flera vill vi ha……..shoooot
Jag skall ringa lilla Zweet Tummeliza/Zoulmate/Zero i morgon och återkommer med rapport!
Godnatt alla natt zuddare.
//Annika
Då kommer jag med ett förslag: Zenit
Hoppas att det går bra för alla bebisarna, natti natti zzzzzzzz

Jag röstar på Zweet Tummeliza! Supergulligt! //Kaisa

Zing Zamba är mitt förslag…. Melodifestival inspirerat.
Gott å höra att läget är under kontroll.
Har tänkt på dig idag Annika.
Vilken sammanhållning,precis som det ska vara.
Härligt att läsa om det

Zweet Tummeliza
Jättesött!
En liten trollunge - Zim-Zallabin
Liten men stark - Zuper-Girl/Woman
Liten mumsbit - Zugar-Pie
Zelma Zurviver

Min syster tycker att hon ska heta efter Anna Books låt,
Zamba Zambero! //Kaisa

slänger in ett förslag jag också.. Gillade Zweet så jag kör med S*Zygot´s Zweet Zayira

många kanon namn 

Ahhhhh, vilka häftiga namnförslag, jag kommer få problem att välja.
Här kommer en ny delrapport: Igårkväll vid 22:30 tiden hade lilla Z-barnet gått upp till 70gram, gissa om jag är glad!
Jag kan inte nog tacka för möjligheten att får komma och lämna lilla Z.
Nu skall jag åka till Ulricehamn och lämna Woppie till sin nya familj, men jag återkommer under dagen e klart.
//Annika
Zygots Zweet Zecond Zhanse

Zygots Zemya Ztarfighter

Zygots Zweet Zymbios
Zygots Ztar Ztruck
Zygots Zuper Ztrong
Men om ungarna lägger på sig nu varför ska dom flytta till amma då?
I bland kan det ta 2-3 dagar tills mjöken kommer igång å det ser ju ut till i det här tillfället
Mamman har ju bra med mjölk nu.
Men lycka till 
#76 Det var bara den minsta som flyttade till en amma, de andra är kvar hos mamman och ska nog ingenstans…om jag har förstått det hela rätt. Woppie är ju från en tidigare kull :-)

Du gilla Måns Cara Mia…
Leka lite kan man ju göra;)
Zygots Zara Mia
eller..
Zygots Zara Zia
Lycka till med småttingarna!!!

Zygot's Zugarpie eller Zygot's Zockerzmula är mina förslag.
Lycka tilll!