Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett31-om-sajten-om-ifokus
Läst 569 ggr
Mylingens
0

Var är alla?

Hmm…jag tycker att det har varit väldigt låg aktivitet på forumet den sista tiden.  Är där fler som reagerat på detta eller är det bara som jag inbillar mej? Många som syntes dagligen förr ser man aldrig längre här. //Kaisa

alpblomman
0

Jag har också märkt det. Kan kanske bero på att det inte gick att komma in här igår för det var fel på servern, eller vad det nu kallas.

lynxeyes
0

Jag var här mera innan, men kan inte just nu…. vi håller på att flytta och surfar endast med ett 3G kort i datorn(och det blir ju lite dyrt), för vi får inte telfon på ca 5 veckor till då det inte finns några ledningar till huset :)) Så det är av förklarliga skäl jag inte syns här så ofta just nu…. men… I'll be back!!! *fniss*

// Sophia

Seerath
0

Det har varit en hel del problem som hållt en borta från forumet på sistone. Hoppas den dumma servern blir bättre snart.

ronjo
0

Jag är väl inte den som har varit så ofta här på forumet, men ärligt talat så tycker jag att det blev så väldigt dålig stämning ett tag, med anklagelser och hårda ord i kommentarerna, så jag har faktiskt hållit mig undan.

Jag är ofta här och läser, men jag skriver inte så ofta längre.

Juliette-
0

#4 jag tror många med dig känner samma sak. De har varit mycket bråk här inne och sånt är aldrig roligt där av tror jag de avtagit lite för de helt enkelt inte är så kul att sitta på en forum där de bara är 100% skitsnack och personliga intriger..

Zolas
0

Är också här och läser ofta, men skriver inte så mycket, bara ibland, när jag inte kan låta bli *fniss* Jag har alltid så olika åsikter, så jag tycker det är riktigt jobbigt, faktiskt.  Jag tycker att det är så viktigt här, liksom i livet, att kunna se ur olika synvinklar och inte döma för fort och så, och att försöka vara en vidsynt människa,  men ibland har det varit ett väldigt hårt klimat här inne. Fundersam

Eva´s
0

Kan inte annat än hålla med, är inne här men tyvärr väljer man att hålla truten då det reageras så…

Trodde det var ett forum för att få råd och utbyta "erfarenheter" men som sagt ibland är det bäst att hålla truten Generad

SillyZones
0

Ja, visst drar man sig litet för att skriva här, det måste jag säga. Om det inte gäller HELT neurala saker. Men jag är inne och läser ganska ofta.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Brita
0

Jeg har hatt trøbbel med at forumet er borte.

ingela-anthon
0

Läser här då och då och ibland kan man finna ett och annat guldkorn Glad  men jag skriver inte så ofta.

Det är bra om man kan kan dela med sig av sina erfarenheter och alltid lär man sig något nytt.

Eftersom jag är ganska "ny" fortfarande tycker jag det finns mest att lära än så länge. 

/Ingela

Rhapsody
0

Hejsan!

Jag har också haft trubbel, och det uppskattar nog min arbetsgivare Oskyldig. Sen har det ju gått lite höga vågor här, men det är väl bara på en eller två trådar. Ett forum där alla tycker lika måste väl bli tråkigt? Det finns ju så mycket erfarenhet och olika erfarenhet vilket nybörjare som jag gärna suger åt sig!

/Lena

ronjo
0

#11. Ja, det är inte meningen att alla ska tycka lika, men jag tycker inte att den smutskastning som har pågått här hör hemma på ett offentligt forum. Även om det bara rör sig om en eller två trådar, det är ovärdigt vuxna människor.

Jag är med på två Maine Coon forum och det har aldrig varit fråga om att vi ska tycka lika, men där är allas åsikt lika mycket värd och den respekteras.

Vi har alla olika erfarenheter och referensramar, men det känns fel när man inte törs skriva vad man tycker om olika saker!

Majamaloss
0

Ja, tystnad kan också tala…..

Vill man inte ta del eller vara del av en diskussionsnivå där det inte finns nåt av kvalité så blir den uppenbara konsekvensen mindre deltagande eller brist på densamma. Så är det för mej och det är jag tydligen inte ensam om. Det är lätt hänt att några få förstör för det stora flertalet, det händer inte bara här, i många barn och ungdomars skolor är det också så men så är de just barn och ungdomar också….

Jag beklagar detta och tycker att det är mycket trist och oförskämt, inte minst gentemot sajtvärdar och moderatorer.

// Maja

Silverfarans
0

#4, 5 Håller med Er men är inne o läser mkt.

jag känner att jag inte vill lägga mig i mkt o sedan som förut så tycker jag att det är bara vissa som typ skriver i mina inlägg med kort på mina katter mm. Men jag tycker i alla fall mina katter är FINA!Generad

Tita
0

Jag skriver inlägg när jag känner att jag har något att säga i ämnet annars är jag tyst läsare eller vad man ska kalla det Glad

Kan tycka det är intressant med livliga disskutioner, och tror inte alltid saker kanske är så illa menat som det tolkas.Tycker endå inte det är så mycket smutskastning som sägs och då har jag själv endå blivit smutskastad just på detta forum  Glad 

Syftas det sen på den senaste disskutionerna om "uppfödaren i skåne" då kan man nog inte kalla det smuttskastning enligt min mening för där finns bildbevis som talar sitt tydliga språk.Och då har detta forum mer fått agera avreageringsplats där man kan kasta ur sig sin ilska,vanmakt och förtvivlan och dela den med andra som tycker likadant vilket jag tror många tyckt varit skönt faktiskt.

I alla fall har jag det SkrikandesFlört

Tita
0

# 14 JAG tycker också dina katter är finaKyss FlörtSkrattande

Eva´s
0

*14

Kyss såklart dina katter är fina! Gillar din sötnos Bella speciellt..

Önskar en trevlig helg till alla

Här börjar de ÄNTLIGEN se ut som om liiiiiiiiite snö tänkt sej försvinna, vill ha vår nuuuuuuu. Men än är det mycke snö kvar…

Tita
0

# 17 Håller med vill också ha vår nu , önskar också alla en underbar helg Kyss på er hahahaha Generad

ronjo
0

#15 Jag syftade inte på diskussionerna om uppfödaren i Skåne!

SChamuels
0

De två trådarna tycker jag inte man kan kalla smutskastning.Det är sant och folk behöver nånstans att avreagera sig.

Smutskastning för mig är om man talar osanning om en annan människa el om man tex. i någon annans ställe mailar en okänd person och uppför sig grisaktigt.Ja det finns många ex.på smutskastning.

Silverfarans
0

# 16, 17 TACK va NI är goooa!Kyss

Eva´s
0

*20

Ja de är sant att smutskastning kan vara mkt beroende på hur och vem som tolkar, men oftast så tar man inte reda på sanningen som ligger bakom rykten.

Ett forum för mej är ett ställe där man hjälper varandra och utbyter åsikter/erfarenheter…. man behöver inte "gilla allt" men man bör iallfall tordas få säga sin mening utan att bli påhoppad eller "förlöjligad"

*18 här har det tinat bra idag Skrattande så våren kommer nog snabbare än man tror (hoppas kan man ju iallfall) Skrattande