Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 533 ggr
Poimandres
0

Ger ni rabatt om man köper två källingar?

Jag undrar hur ni gör med priset när ni har källingar till salu och en köpare vill köpa ett syskonpar. Vad jag förstår så brukar man dra av lite på priset då och min fråga är hur mycket ska man dra av/ge i rabatt?

Vi väntar vår första kull v14 så just nu försöker jag se till att jag har svar på alla frågor som kan dyka upp i samband med att man ska sälja källingarna. Vi kommer att ta 5000kr/källing.

Mylingens
0

Vi har gett rabatt om man köper två från samma kull. Jag tycker att det är jättebra om ett syskonpar kan få komma tillsammans till samma familj. Vi har dragit av 500 kr/katt. //Kaisa

mariamia
0

Min tanke är att göra samma sak som Kaisa, OM nån vill köpa två ur samma kull drar vi också av 500 kr/katt.

/Mia S*Eklövet´s

Frostvikarna
0

Jag har oxå tänkt i dem banorna, det är ju jättebra om två syskon kan få följas åt..

Brita
0

Jeg gir rabatt når de kjøper to katter om det er fra samme kull eller om de kommer tilbake og kjøper fra et annet kull gir jeg også rabatt. Det er veldig positivt for meg når de kommer tilbake og vil ha kosekatt nr 2 fra meg. Da må de jo være kjempefornøyd med spesielt lynne på katten de har fra før og klart de får rabatt på nr 2.

Vrethagens
0

Jag hade två hanar ur min första kull som flyttade till samma hem, gav också precis som #1 rabatt med 500 kr/katt.

Leonis
0

Jag ger 1000kr avdrag för katt nr 2.

Runsviks
0

Vi ger rabatt vid syskonköp och när de kommer och köper katt igen från oss, från en annan kull. /Kristin

mina
0

Jag ger också rabatt vid syskonköp 500/katt och även köpare som köpt katt av mig tidigare får rabatt 500/katt /Marina

SillyZones
0

Ja, jag ger också rabatt 1000 kr vid köp av syskonpar ur samma kull. 500 kr rabatt vid köp katt nr 2 ur annan kull.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Juliette-
0

#9 så du menar som mina.. väljer de katter i olika kullar blir de 9500 och i samma 9000?

SillyZones
0

# 10 Nej, det blir 500 kr per katt. Köper du två på en gång blir det ju 500*2=1000 kr. Köper du en katt 1 år senare t ex blir det ju bara en katt = 500 kr. Var och en gör ju som de vill, så gör jag i alla fall.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Tassemarkens
0

Jag ger självklart rabatt om de köper 2 kattunger eller återkommer senare och köper en till.
Dessutom har jag som extrabonus … var tionde katt är gratis Skrattande
//Ylva

Frostvikarna
0

#12 Ha,ha, var tionde katt gratis! Det ska jag oxå börja med. det lät väldigt braGlad

fjellans
0

Givetvis ger jag rabatt om någon köper 2 katter eller flera
//Rita