Vitt,Vitt, Vitt!
Tjing tjing allihopa!
Nu kunde jag inte "hålla mig" längre. Att jag har en svaghet för de vita skogisarna är väl ingen hemlighet….
. Nu har X-kullen blivit 3,5 veckor gammal, och jag har fått ny kamera, så vad blev första objekten, så klart de vita små ullbollarna. Här kommer ett par foton av dom, och så klart vill jag gärna se FLER VITA!
Shoot people…….

*suckar djupt* vilka underbara små bommulsbollar 

….=), ja, vad säger man? Vilken är din favve?
Jeg vil også ha en sånn!!! Noe så skjønt!!

Ja, visst ÄR det något speciellt med de vita…..=)
X-o är min absoluta favorit….än så länge, sååå fin 

………….=), jag är svag för……….alla tror jag…

X-L vilken tigerpose. De är underbara allesammans. Skoj med ny kamera, räknar med många nya bilder framöver då. =)
Hahaha, ja man får väl vara glad att man inte ska välja en av de små trollen 

#9, Ja, nu har man ju knappt tid att gå och lägga sig….=) ni kommer säkert bli SÅ trötta på mig och mina foton…..
#10, Välja, ja hur skall jag klara det tro? Dom kommer säkert vara 12 veckor gamla innan jag kan bestämma mig…suck
Mmmm…vita skogisar…Du visste precis vad du gjorde när du fråga oss om Ul-Bin ;-). Är så glada i honom, underbara katt. Dom här är också väldigt fina….bilden på X-Ellent i backen är bara så underbar.
Hoppas du är nöjd med kameran :-). Vi var o köpte en ny idag..blev D 80.

Hej alla Humletassar….=)
Nöjd är bara förnamnet, glad som en lärka! Jag har ju bara sprungit runt och "knäppt", tänkte försöka sätta mig och se lite hur den funkar ocskå, kan vara bra. En D80, då är vi väl fler som springer runt och "knäpper" antar jag.
Ja, visst VAR det bra att Ul-Bin hamnade hos er, men som jag sa…dom ÄR beroendeframkallande dom små vita ullbollarna…=)
Kramar till er allihop.
Från en glad ägare av en Nikon D50.

mmmmm dom e så supergulliga dom små.. Ja vita e gulligt men,, ja det finns ett men.. Eftersom man inte kan veta med säkerhet att kattungarna blir döva eller inte skulle jag undvika parning där det kan bli vita ungar tills man vet mera om det.
Jag skulle gärna ha en vit bebis men det är just det med dövheten som skrämmer mej.. :-(
//L

X-l tror jag men de är såååå söta. Kul med ny kamera. då ser vi fram emot många sköna bilder ifrån dig Annika.

De är så vackra de vita små snöbollarna! Ser fram emot vackra
nya bilder varje vecka framöver :)
Måste villigt erkänna att även jag är ganska svag för snygga vita dunbollar….:))

ojojoj Xo suckar.. gud vilken liten pärla
Underbara små ulltussar och finfina foton. :) Svårt med favorit, men just nu lutar det nog åt X-L. Kanske skulle ha en vit hane till Pixie? ;)

XL är min absoluta favorit!

Hello boys and girls….=)
Ja, jag ser att ni är som jag, alltså, svårt att välja favorit.
#14 Tyvärr får du nog vänta om det är mer info om varför dom blir döva och att kunna göra någonting åt det du vill ha. Nu 19 år senare finns det lika lite info som när jag köpte min första 1988.
#15 haha, en ulv i fårakläder, lilla Plopp är en fin (vit) kattunge……=)
Jag kommer säker att "tråka ut er" med nya kort nu….skall förska lära mig lite om kameran bara.
J#19, det var ett par rejäla "lurar" på Mooney, vi ses kanske på någon utst framöver?
#20 Tåkedott ser ut att vara (som ju Lailas katter är) STOR och så vackert vit……=)
#22 Så du hann med lite fotande på utställningen med…..va kul.
#23 Ja men du………kanske det va…=)….tror inte alls det skulle bli fel, det tar ju ett tag bara.
Själv är jag väldigt svag för X-tra med dom otroligt vackra ögonen.

X-tra…….. I LIKE

De är verkligen helt underbara!
X-O och X-tra var så bedårande 
Fast jag måste nog säga att det inte är mycket som slår X-Ellent i dagsläget, hon så söt så man får ont i magen 

Suck…det är inte snällt! Jag är så svag för dom vita, har ju en hona själv, S*Silverbells Lilla My som fyllde tre år för exakt en vecka sen. Dina små vita dunbollar ser helt ljuvliga ut och med sådana föräldrar kan man inte annat än att bli intresserad. X-Oo ser ser helt bedårande ut, men de är underbara allihopa.
Jag skulle så gärna vilja ha en riktigt snygg vit katt att kunna visa upp på utställningar, vår egen My tycker inte alls om sådana tillställningar så henne kan jag inte ställa. Men men…man kan inte få allt. Nu sitter jag här hemma och planerar hennes nästa kull istället. Jag skulle vänta ett år till var det tänkt, men det blev ändrade planer med hennes tilltänkta pojkvän, så nu ska jag hitta en ny kille till henne. Och eftersom jag har sådan abstinens efter nya kattungar så kommer nog My att paras när jag hittar en hane till henne. Vi får se….
Lycka till med dina ulltottar! //Kaisa

#1 Jasså du Annika - du er ute for å friste en svak sjel nå????? *hihihi* Denne X-L ser ut til å være en å leve med ;) Det er rent så hjertet gjør et lite hopp. Pass deg bare, plutselig en dag i april, så kan han bli borte…….
Grattis til helgens resultater. Ikke dårlig av "den gamle". Du skal se det blir EC om ikke lenge!!!!! Fine gamle damen.
Klem fra Anette

#30 Men va fin…=) ja du, jag förstår precis hur du känner, ojojoj. Ser fram emot att se små snöbollar efter din My, och det kanske inte dröjer?
#31..=), jag kan tala om att vi är fler "svaga själar". vågar ju inte ens gå in på din hemsida nu, fy attans vilka fina kattbarn du har Anette!
Vilka skall du behålla..hahahahaah
Ja, som ni förstår har jag varit en sväng med kameran igen.
Här kommer X-L igen…………

Man får ju hjärtklappning ju! Nu får du ge dej Annika, jag brukar ju inte ens tycka om helvita ;p
#32 ØØØHHHH - beholde???? Øh - ingen. Usch, dette blir ikke lett. Min elskede sier vi må selge alle
Men vi får nå se når det har gått noen uker, hva han sier da 

Heheheh.va roligt Ulle att du tycker om dom…..
.
Anette, jag tror SÄKERT du kommer på något "bra sätt" att få älsklingen att (in)se hur helt underbara era kattungar är!
Ja, Kaisa, tänk att det faktiskt går bra med SÅ små barn, och fine blev hon också.
Jag kan glädja er med att jag precis fick ett foto av "mästerfotografen" Lotta (S*Långängen's) Tusen tack!
Här är han Ul-Bin!!

#40 Mums vad snygg han är Ul-Bin! Jag som precis har betalt handpenning på en britt… när du har så fina snöbollar. Kanske Ul-Bin vill ha lite kul när han vuxit till sig, så kanske jag får egna snöbollar 
Nu har jag dessutom laddat med en schampoleverans efter vårt snack i lördags! Tack för hjälpen! /Lena

Nehe, nu kan jag inte hålla mej längre…Här kommer hon, världens vackraste vita skogis ;-) FIN*Tähtitassun Balladi Helena med sina vackra gröna ögon. Ni får ursäkta bildkvalite'n…
Vi hade nog inga planer på att köpa en vit katt, men en händelse ledde till det andra o rätt som det va så hade vi en liten vit prinsessa skuttande omkring här hemma! Men, vi visste redan i ett tidigt skede att hon var speciell, så….
/Mikael

Skoj att se vackra Helena! Hon är ju så vacker, men så är jag smått partisk ;)

För dom som vill kika mer på Ul-Bin(Ullebulle) så finns han här..(lite mallaig) http://www.humletassens.se/

#43 Javisst, hon e ju endast "halvfinne" med vissa förknytningar till Göteborgstrakten ;-)
/Mikael

Wow Annika vilka vita snöbollar=))
Man vill ju bara ha ha o ha.
Jag säger bara X-oo underbar!! Lycka till med en
otroligt vacker kull!!/Ullis

Dina små är så bedorande Annika
Vi har nu också vita barn.Föddes nu i helgen.Hela kullen blev vit

Guuud så fina de är allesammans!
Nästan så man blir sugen på en vit skogis.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Guuud så fina de är allesammans!
Nästan så man blir sugen på en vit skogis.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#47, Ja, men visst är dom fina..=) Nu med nya kameran vill jag ju ta kort och lägga ut varenda dag. Det händer ju SÅ mycket nu, jag kan inte se mig mätt på dom.
#48, mmmmmmmmmmmm, blåögda, det ÄR det finaste som finns, jag tycker en blåögd vit skogis är det vackraste som finns, inget slår det (för mig i alla fall)…
Men #50, GRATTIS!! Jag skall "rusa" till din sida och titta på dom, och ALLA är vita, vilken "storslam".
Skall ni behålla någon?

Ja visst är det bara underbart med blåögda helvita skogisar! Vi har aldrig fått någon efter vår hona tyvärr. Men man får väldigt många mail om folk som vill köpa vit skogis men bara om de är blåögda. Men jag vill dock inte sälja katt bara pga ögonfärgens skull, känns inte rätt. Dessutom så dröjer det ganska länge innan man vet ögonfärgen på dom.
Jag hade en dam från Sydafrika som vill köpa en vit hona av oss om den var blåögd och hörandes, hon var beredd att betala hur mycket som helst om hon bara fick. Det är nog det som är det jobbigaste faktiskt med att föda upp vita skogisar, många hör av sej och är intresserade och vill ha dom blåögda eller odd-eyed, men väldigt få leder till köp. //Kaisa

#54, Ja, det där känner jag igen, alltför väl tyvärr.
Jag tycker att det känns väldigt "märkligt" att man bara vill ha den om det skulle visa sig att den blir blåögd..men..men, det kanske är viktigt för en del. Jag åller som sagt med om att det är det vackraste som finns, men ABSOLUT inte avgörande (för mig).

#56, men va kul, och Nenyas kusiner också. Ju fler vita desto bättre…=) (tycker jag i alla fall)
#58 testa klorin….
eftersom Birka är helbrun så lär du ha att göra en stund..
#59, ja, vad säger man….ÖGONGODIS!!!

#59 Guuuuuuuuuuud vad han är snygg

Men kanske jag är liiiiiiiite partisk
//Jaana
Jag ändrar mig! X-tra, X-tra, X-tra…vilken haka, vilka sidolinjer!!!

Hahaha, du är för härlig du Josefin….har du sett 4 veckorsbilderna idag??
Mmm, jag har ju det *suckar ännu djupare* Vilken kull!

Ja, dom ÄR så himla ulliga och gulliga, det kommer att bli SVÅRT att välja här!
Lyxproblem 

Zygots; X-Tra vill flytta till mig 

Wow vilken look på de bebisarna!!!

oh..mina drömmars katt…bara smälter en riktig skönhet

Hehehe, ja, kanske det ja, jag skall tala med lilla X-Tra och höra vart hon vill flytta…

Här är det vita katts bombadering……
ska blunda hela tiden….inte titta..aj aj vad svårt!

/Veronica

#74 Nåt sånt här kanske……….
…..

Vilka skönheter ni har lagt ut på bild här
Det är ju så att man nästan går och blir lite längtansfull efter en liten vit skönhet , har aldrig haft en vit skogis men sett dessa på utställningar och de är väldigt vackra
Får nog gå in på #75 och titta lite nogare på X-kullen 

…..
.ja, de små barna är SÅ gulliga……..

Är det babyboom på vita katter nu???
Grattis till kullen Jaannuska!!

#79 Tack så mycket för grattiset
Alltså bilden är en timme gammal.Bebisarna är en vecka gamla
Jag var lite otydligt
//Jaana

Oohhhhhhhhhhh Jana, NU är jag bra nyfiken. 5 vita kattungar, jag är imponerad. Håller du reda på vem som är vem ännu…..

#82 Jag har målat deras svanstip med nagellack
Annars skulle det vara omöjligt.Det är tips,som vi fick från en raggdolluppfödare

Ja, jag förstår det………..hur var könsfördelningen?

#84 Vad vi ser nu så är det 3 hanar och 2 honor.Men det kan ändras

Ja det där vet jag precis hur det är…
nu håller vi tummarna för att allihop hör.

Ahhhh jag klarar inte mer vita sötisar! Jag blir ha-galen!!! Jag hoppas Humletassarna kommer att låta Ul-Bin gå i avel….
/Lena

Grattis jaanuska till kullen 
#87 Klart Ul-Bin(UlleBulle)ska gå i avel. Nån gång i höst så ska vi få ihop vår Verdandi med Ul-Bin, så får vi se vad som tittar fram där. Känns bara så långt dit…*s*

Hm tror nog att Zygots X-Tra vill flytta till Halland och bo nära havet

#90 Nääää,,, jag var först 

Ha ha! Gör som jag, KÖP. Inget att fundera på, om man vill ha. På det viset kom Mestro´s Tåkedott till mig. Ren och skär KÄRLEK!!! Har inte ångrat mig en sekund!!!
Vi målade också våra vita med nagellack.. Det var bäst så, annars hade vi inte haft en pejl på vem som var vem vid matning, vägning och fotografering..

#92 Ja, jag gjorde det med min Lotte Lenya och Nicky,,, jag har inte ångrat det en sekund,,,älskar mina katter så det gör ont i hjärtat ibland

#95 Vacker vit tös!!!