Resultat, HCM-test
Halloj!
Jag har hört att man kan läsa HCM-resultat på Pawpeds.
Jag har kollat, men jag kan inte hitta var någonstans detta skulle vara på Pawpeds sida.
Man kan läsa en hel massa saker om HCM, men jag hittar inga undersökningsresultat.
Kan någon hjälpa mig?
//Annika

De står (h) i stamtavlorna trycker du där kommer du in..
Annas står de högst upp bredvid deras namn [Health] där kommer du också in..

Om du klickar på en HCM-testad katt, på det lilla "h" som finns bredvid namnet, så dyker resultaten upp. Det står däremot inga värden, utan bara det som veterinären kommit fram till, ex normal, equivócal etc..
http://pawpeds.com/cgi-bin/NFO?name=okelani&match=B&g=4&a=search
Tex i den här stamtavlan finns små "h" efter namnen.. klickbara..
Hoppas det var detta du menade..
Hälsn
Malin

Hej, du kan se det längst upp till vänster efter namn, det står ett H om katten är testad.
Margona

Ja, men NU ramlade 25öringen ner…..=)
Då förstår jag precis. Konstigt bara att man inte hitta den här informationen på Pawpeds sida. Skulle aldrig ens lagt märke till dessa H , än mindre klickat på dom om ni inte sagt det.
Tusen tack för hjälpen. Klart jag inget hittade som har letat efter en testresultat lista…=)
//annika

Här finns en lista med HCM-resultat

Tack Rita, den har jag, det var just Pawpeds jag undrade över.
//annika

#5 Jag leter och letar min katt där men kan inte hitta honom. Det är lite konstigt då det finns katter som blivit testad efter min. //Margona

#7 Till Winterfyres lista måste du själv skicka in resultaten, jag tror hennes adressuppg skall finnas nånstans på den sidan.

#8 Tack för informationen då ska jag göra det så fort som möjligt. Är det någon som ver hur lång tid det tar innan det kommer in på Pawpeds?

#9 Det kan nog bero på när din veterinär skickar in resultaten. Om hon/han gör det direkt, eller de väntar till de har en liten hög att skicka in..
Jag är osäker dock..