Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1628 ggr
alpblomman
0

Hur stora är era katter?

Hej!

Jag skulle gärna vilja veta hur stora era katter är. Vad väger de och hur höga är de i mankhöjd?

Tinis
0

Min 5-månaders honkattunge väger 2,8 kg, min fertila honkatt, som är 1 år och 3 månader, väger 3,6 kg och min fertila 2-åriga hankatt väger strax under 6 kg.

MissMikkus
0

Mina honor väger 3,6 kg (vid 4 år) , 4,4 kg (1 år 4 månader) och 4,8 kg (1 år 4 månader)

Min kastrathane (3 år) väger 6 kg.

Mankhöjden har jag aldrig mätt.

Snusan
0

Vår "lille" Wunjo som är 1 1/2 år väger 9,5 kg Skrattande Och han är inte fet . Han är större än vår dvärgschnauzer Oskyldig

TessaW
0

Min hona väger 3,9 kg (1 år 4 mån). Min kastrathane väger 7,5 kg (1 år 2 mån), han är stor och lång.

alpblomman
0

Kan man säga på ett ungefär hur hög en skogskatt blir? Eller är det väldigt olika?

Zygots
0

Mankhöjd har jag aldrig varit med om att man mätt katter i, kg brukar vara det vnligaste "måttet".

En hona väger från ca 3-5 kilo och en hane mellan 4-6. Det är inte vanligt med katter som väger 9-10 kilo, i alla fall inte fertila.

//Annika

alpblomman
0

Jag frågar för jag undrar över transportburar. De är ju olika stora och katten ska kunna stå upp i den. Hur stor transportbur beöver man till en skogskatt?

Eithels
1

Vår hona vägde vid ca 10 månader ungefär 4,5 kilo och vår kastrathane på 2 år pendlar mellan 5 och 6 kilo beroende på dagsformen Flört. Vägde dem på den barnvågen som jag blivit vägd på som liten…

Zygots
0

Köper du en Atlas 30 så får din katt plats.

Margona
1

Smeagol som är snart 3 år väger ca 6.5 -7 kg och Amadeus som snart är 1 år väger ungefär lika mycket.

Merlyn
0

Min bebis Emerson 6 månader väger 3,8 kg.

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår lilla Tezz som är precis 7 månader väger 3,8 kg och Sims som blir 9 månader nu väger 4 kg. //Kaisa

Humletassens
0

Vår hankatt Galliano väger runt 5.5 men han ser större ut, massor av fluff Räcka ut tungan. Sen har vi en honkatt på lite över 5 kg. Dom andra är inte vuxna ännu.

Loas
0

min hankatt som är 9mån väger 4,8kg Skrattande

Zygots
0

Hej #13, men ett foto på Galliano kan vi kanske få se?? Har "hört ryktas" att det finns en Nikon D80 i huset….Skrattande

Galliano är STOR och 5,5 kilo är bra vikt på en fertil hankatt. Det är inte många som väger så mycket mer. Man kan ju jämföra en påse kattsand, 5kg eller 10kg, lyft dom så får man en liten uppfattning om hur mycket 5/10 kilo faktiskt är.

Rhapsody
0

Ja den stilige gossen vill vi se en ny bild av!

Honom hade jag nästan glömt i mitt "fästmannaletande"Oskyldig/Lena

erspers
0

vi har ett par Vari kennel burar..storlek small..dom räcker till gott o väl för våra katter..vår August väger runt 5.3 kg o hur hög han är vet jag inte men det räcker bra med en sån..

//Stefan

jaanuska
0

Idag har vi vägt katterna och här kommer vikterna:Kocoum kastrathane 6år 8,5Kg,Aragorn kastrathane 5år 6,9Kg,Garion fertilhane 3,5år 7,0Kg,Jack kastrathane nästan 3år 5,7Kg,Eldarion fertilhane nästan 2,5år 4,7Kg,Freja fertilhona med kattungar drygt 1år 4,5Kg,Xante fertilhona 7månader 4,3Kg.

MissMikkus
0

#14 Vem är din hankatt? Otroligt Kyss vacker

Humletassens
0

Hej Annika,

Jodå här finns D80 o husse i fillingar med katt. Cool

Margona
0

Vad ska normalt en fertil hane väga? Min väger 6.6 kg och fyller snart ett år, är det en bra vikt?

SChamuels
0

Jag har en hane som är 9 mån.och väger 7 kg.

Tjejerna väger olika.2st på 4 kg.En på 3,6(9mån) och lilla krösamaja väger strax över 3 kg och är 10 mån.

Mankhöjden inte en aning faktiskt.Glad

SChamuels
0

#3 Gladdet var häftigt.Får du in honom i enkelbur på utställningar:)

Zygots
0

#18 Jaana, ja, att Garion (underbar dessutom) väger 7 kilo, DET kan jag fatta, jag har haft "äran" att hålla honom och han VÄGER BLY!!! Kan inte vara lätt att bära honom i panelerna……Skrattande

Hahahaha….#20, man visar ju upp det bästa man har.eller hur.Cool
Galliano är en drömkille, och TUNG han med….=)
#21, 6,6 kilo är jättebra!

skaujentas
0

Svar til alle:

Breexe 2 år veier 4,9kg og Julia 5 år veier 4,8kg. Lynx 2 år veier 5kg og Ella 2år 3,8kg og Edda 10 måneder veier 3,6kg. Bori 8 måneder veier 4kg og Trollet 4 år veier 5kg, Isak 8 måneder veier ca 6kg. Så jeg har stor variasjon. Men jeg syns at vekter går opp og ned etter dagsformen og årstider. Er fornøyd med vektene til jentene mine og guttene mine. Mitt mål er å avle frem jenter som ligger over 5 kg 3 år gamle og gutter 3 år på mellom 7-8kg. Vi får se om noen år om målet lar seg realisere;-))

av Edelmann(N)
0

Bättre att mäta ifrån nästipp till svanstipp Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Theernligans
0

Hej ! Mina 2 skogis tjejer

Alma snart 4 år ligger på 5.1 kg och Moa 3 år ligger på 5.2 kg

Hälsning Gunilla

Elinor
0

Hej#7 Det finns på djurskyddsmyndigheten måttbestämmelser över burstorlek som gäller för katter om du ex.åker till utställningar. Transport under 5 mil eller 30 minuter är undantagna bestämmelserna.
/Elinor

UllisN
0

Här hemma har vi Allium 2,5 år på 6,7kg. Zico 1,5 år 4,5 kg och till sist ungpojken Cendi 9 mån på 4,2 kg. Då ska tilläggas att de två äldsta killarna är väldigt haniga just nu!!

Bru-Zar-Nas
0

Jag har två 5 månaders honor (till salu) som väger 3,3 resp. 3,4 kg. Dom vuxna har jag inte vägt men dom väger mer i alla fall :-)

Vettarna
0

S*Sannafjället´s Knockout väger 6,3 kg och är 9 månader, S*Vålbrändan´s Narnia väger 4 kg och är 1 år o 2 månader.

Runsviks
0

Vilka härliga vikter på era skogisar…
Vi har en tungviktare Lemi som fertil 6 kg och nu som kastrat 8.5 kg. Två kastrathonor på ca 5 kg Patina och Kiwi. Två fertila honor, Telia (5 år) 3,8 och Lovis (1 år) 3.4.

Eithels
0

Hur väger ni era katter? Har sett att det skiljer ganska mycket beroende på hur man väger.

När jag vägde vår kastrathane på vanlig personvåg då jag höll i honom och sedan så vägde vi mig så kom vi fram till att han vägde nästan 7 kilo. När jag sedan lånade en "riktig" våg (gjord för att väga småbarn på) så vägde han "bara" 5,5.

jaanuska
0

Vi har köpt en fiskvåg,som vi hänger en kattväska katten i väskan.sen vi bara tar bort väskans vikt.Glad

Eithels
0

#34 Oj vad smart! Då slipper man sprattlande kissar… Var har ni köpt denna fantastiska makapär och var den dyr?

vettan
0

Min Leonardo väger idag 397g två veckor!!!Flört
Olivette väger mellan 4,2-4,3 kilo 1 år
Yatsie väger 5 kilo

Ceasar väger 6 kilo
Väger i fiskevåg de stora de små på hushållsvåg.

Runsviks
0

Vi använder en gammal hederlig hushållsvåg som går upp till 10 kg.

jaanuska
0

#35 Clas ohlssonGlad

jaanuska
0

#35Nej,det var inte dyr.kommer inte ihåg exat,men c. 100-200.Fundersam

Belgarion
0

Våra honor väger mellan 2,5-4 kg. Våran hane ligger vid 7,5-8 kg. Han är snart 3 och är inte färdig än. Han är fertil.

Margona
0

#40 Han väger mer än sin bror som är kastrat. Smeagol väger ungefär 7 kg men han är inte tjock någonstans.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
SChamuels
0

Herregud här sitter jag och ljuger inför HELA Sverige.Fast inte med flit och inte vikterna.

MEN Kiro(hanan) blir 1 år d.20april…så vadå 9månSkrattandeHanna också samma 1 år.

Aiko(krösamaja) blir 1 år d.7 MarsSkrattande

De två andra blir 2 år i aug.

Herregud jag tog mig själv på bar gärning…hahahaha.Men nu ska det vara rätt.

Psssst tiden går för fort.

Mvh Susann AlzeimerSkrattande

ingela-anthon
0

Min hane 2,5 år, fertil väger 5 kg
Kastrathonan 2 år, väger 4,3 kg
Lilla fröken yrväder, 9 månader väger 3.3 kg.

Jag väger katterna på en gammal hushållsvåg upp till 10 kg, som jag lagt en skärbräda på. 
Sedan får dom lite godis att tugga på medan jag väger och det fungerar lika bra med alla katterna.

/Ingela

av Edelmann(N)
0

Mina NFO honor:

Tia 5 kilo

Cevita 5.3 kilo

Kastrat hona 

Tamera 5 kilo

Katrat hanar 

Pedro 6 kilo

Bamse 7 kilo ( en aning tjock ) hihi.

Av Edelmann(N)