Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 748 ggr
Loas
0

feliway?

god morgon Glad

tänkte fråga vad ni har för erfarenheter av feliway? både på sprutlaska och sådan man har hemma och sätter i kontakten??

hälsningar/ida

Froydis
0

Ingen umiddelbar virkning, men den ser ut til å ha en viss effekt når du har brukt den en stund.. men dyrt da..

Kronängens
0

Jag har provat sprayen eftersom min katt inte tycker om att åka bil. Hon jamar mycket då. Jag sprayade i buren och i bilen en stund innan vi skulle åka och tyckte att det gjorde susen. Det var inte mycket gnäll alls efter det. Jag kommer att fortsätta använda Feliway vid bilresor, men visst är det dyrt, tyvärr.

Loas
0

#2 va skönt att du säger att det funkat vid bilresor!! jag ska ta och prova det för min hane är jamar oxå mycket i bilen och blir orolig..

hör många säga att det är väldigt dyrt med feliway, hur mycket kostar det?

bibbi50
0

Är det veterinär som säljer Feliway eller någon annan återförsäljare?

har själv en liten skogis som skriker hjärtskärande så fort det vankas bilåkning.

Saeterjentans
0

Har köpt en sprayflaska feliway som jag ska testa i bilen nu i helgen. Har hört att det ska vara bra Köpt hos veterinär, kostade 190,-

Loas
0

vad jag har hört ska det bara gå att köpa hos veterinären..

Poimandres
0

#5 Tänk på att spraya i bilen o buren ca 30min innan ni ska åka för att få ut bästa effekten. Sprayar man och sätter in katten direkt så känner katten bara alkoholdoften men efter ca 30min har Feliwayn börjat verka.

Mylingens
0

Vi har själva provat både spray och den som du sätter i ett eluttag. Vi köpte det hos veterinären och som sagt är det ganska dyrt. Vi använde det till vår strilande hane och en viss efftekt hade det faktiskt. //Kaisa

Loas
0

tack för era tips!! Skrattande ska absolut prova det här hemma då min hane börjat vanka och ropa.. :/

Silverfarans
0

# 2 Åh hjälper den i bilen då måste jag oxå pröva för 2 av minna skriker så hemskt i bilen o t om kan bajsa ner sig.

# 8 Kan den hjälpa mot strilingen av han katten oxå va BRA!! JA! Ja Gustav har inte börjat ännu (hoppas det inte händer heller *fniss*) Har är JÄTTE duktig att gå på lådan o han låter INTE så mkt heller ett litet PIP!! Hoppas det pipet håller i sig när han blir stor! Kyss

akickia
0

Vi hade stor nytta av sprayen när vår burmakastrat blev avundsjuk på att vår skogishona hade ungar. Hon blev ju inte kompisar med dem, men höll sig undan på ett helt annat sätt, framför allt från mamma katt. Jag har hört att det ska finnas även i välsorterade djuraffärer, men jag har hitintills bara hittat den hos veterinären.

Sissi
0

Jag har provat bägge sorterna och tycker nog bäst om sprayen som ger en mer direkt effekt. Kanon att använda vid bilfärder och på utställningar, särskilt om katten är fertil.

Tänk bara på att spraya på önskad plats ca 10-15 min innan katten placeras i utrymmet. (Spraya aldrig direkt på katten)

För bättre effekt på utställningar etc kan man spraya lite på sig själv också, då blir katten lugnare även av att vara i din famn.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

Glömde säga att de har det även på de flesta Zoo affärer och inte bara hos veterinär.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Silverfarans
0

Åh jag ska kolla nästa gång jag är o köpet kattmat. Flört

Sagolika
0

Den man sätter i kontakten tar ca 1 vecka innan effekten kommer, medan sprayen verkar efter 30 minuter.

lynxeyes
0

Hur länge varar en flaska felliway? Finns kanske olika storlekar? Och de man sätter i kontakten, måste man ha en sån i varje rum eller har det effekt om man tex har en på bottenvåningen o en på ovanvåningen… Och om man använder sprayen, hur ofta måste man spraya och hur mkt? Tänker mig för användning mot "pilsk" hane innomhus… som gråter mest och kissar nån enstaka gång….

// Sophia

Mylingens
0

Den i elutaget räcker till ca 60-70 kvm yta så då får man ha en på var våning. Första gången får man köpa den som sitter i uttaget och sen räcker det med att köpa refillen. Jag kommer inte ihåg exakt pris på den men den första ligger på ca 350 kr och refillen på ca 180 kr, den räcker ungefär en månads tid.

Ska man spraya med flaskan i rummen för att lugna en fertil hane så ska man spraya nästan varje dag och då tar den slut ganska snabbt, så där är det ändå mer ekonomiskt att köpa den till eluttaget. Men sprayen är bättre till som andra har skrivet om här, att spruta i transportburen, utställningsburen och på sej själv för att lugna en nervös katt. Men detta är min personliga erfarenhet, kanske någon tycker annorlunda. //Kaisa

Tinis
0

Jag har bara testat Feliway som man stoppar i kontakten. Den hade ingen som helst inverkan, vare sig på min fertila hankatt eller på någon av de andra katterna.