Creme eller Röd ?
Hur ser man skillnad på dessa två….
Oftast är det ju lätt att se då en del är så väldigt ljusa och en del så mörka men de där mitt i mellan då?
Är dålig på detta med mönster eller icke mönster….
När ser man att en Röd/Creme inte är mönstrad?

Haha jag vet inte min cream har blivit rödsilver efter nån vecka.. folk tycker inte hon är cream.. men ja då är hon väl inte de då 
Nu ser hon rödare ut på bilden än vad hon är.. men ja skillnaden är ju ganska stor mellan de båda.. å så kommer silver och ställer till de..
De var väl så att jag börja tycka hon är silver och om hon nu skulle vara de måste hon nästan vara rödsilver för creamsilver är mycket mycket mycket ljusare speciellt i denna ålder 

Hej!
Jag har haft turen att få en kull med en cremehona och en röd hane samt en svartpadda (å så blå Bruce också). Eftersom silver också var tänkbart så granskades kattungarna med lupp…
Jag tycker att oftast är creme mer kall i tonen och den röda har en annan varm ton.. Men det är inte lätt! Dock brukar det "klarna" när kattungarna är några veckor, då ser man det lättare tycker jag.. Här kommer en bild på Nemokullen vid 6 dagars ålder. Det är en d 24, en f 09 24, en e 02 och en a 24.
mvh Malin

#4 Är du verkligen 100 på att han är cream silver så han inte är rödsilver.. tycker nämligen han är väldigt lik min Kardemumma

nej han ser väldigt cremesilver ut anser jag i alla fall :)

banderaz alltså 

Ja jag tror ändå Banderaz är rödsilver jag 

hihi 
men på din bild tycker jag mig se en tydlig skilland, den högra creme o den vänstra röd.. 

#10 ja men min bild visar en rödsilver och en röd troligen
så min ljusa är inte cream troligen utan rödsilver

men på den första bilden ser iof mumma oxå ut o kanske vara röd… hmm inte lätt.. hahaha
det där med kalla o varma färger rör ju om lite i grytan!! 

Haha ja men om du kollar Banderaz i detta fall så har han ju röda streck på huvudet eller är jag blind??
Å Min Kardemumma är ju "samma" färg vad jag kan se utifrån bilder??
Ja jag vet inte.. de där med rödsilver, cream osv osv man blir helt knäpp haha

hehe jepp , tror vi lägger ner
Det verkar som jag har det lättare med mina svarta och blå *fniss*

#15 haha ja du gör de lätt för dig du..
Blåsmoke är väl din svåraste grej att komma fram till :) (behöver inte vara så lätt de heller alla ggr kan jag tänka mig beroende hur starkt silver de har osv)

Jag tyckte nog att det var lättast att se mönstringen på den crémefärgade kattungen då de var riktigt små. Jag tror faktiskt att din kattunge är röd och inte créme, syns tydligast uppe på huvudet.
Här är en bild på min förra kull där en var rödtigré & vit och en var crémespotted(utan vitt), de andra två är något mörkare kan man säga.
// Sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Juliette: Jag är ganska säker på att han är creme-silver-vit-tigre =) Bilderna återvisar kanske inte hans färg ordentligt men vi får väl se när han blir äldre och vad domarna säger om han får en matte eller husse som är utställnings intresserad.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#22 Han är ju så ljuvligt söt!!! Vill ju haaaaaaaaa!!! //Kaisa

Mylingens: Ja han är ju till salu så….*leeer*
S*Luddhuvet´z

Suck…jag vet, men även om jag vill så har vi redan två hanar, en fertil och en som snart är på gång. Det är något som inte går att förankra här hemma nu kan jag säga, en hane till. Men han är helt underbar!!! //Kaisa

Jo jag vet, men jag var ju tvungen att försöka igen, *ler*
S*Luddhuvet´z

#27 Ja…jag kan bara säga att jag är förälskad! Lycklig den som får honom…//Kaisa
#23: Jag kan till 95% säkerhet säga att din lille sötnos Inte är cremesilver.. då skulle han vara betydligt ljusare och kallare i tonen.
En cremesilver är enormt ljus.
Din sötnos har mer rött och är mer varm i tonen, som en rödsilver.
Så jag säger: Grattis till en vacker liten rödsilvertigré och vit hane!:)

Ja vi får väl se, fin är han ju i vilket fall=)
S*Luddhuvet´z
Gud så fin han är!
Men jag tror fortfarande att han är RÖD!
De är ju ganska ljust röda när de är små…men vi får väl vänta och se hur han utvecklas.
// Sissi
Big Red igen…som är rödtigré-vit (2v på bilden)!
Här är hans syster Juicy Fruit, som är crémespotted.(3v på bilden)

#33 Han ser rödsilver ut tycker jag ändå.. kolla min hemsida "kryddorna" Kardemumma så får du de henne som nyfödd jätte ljus

Haha jag tror vi kan tvista om detta hur länge som helst tror jag *ler* Vi får se vad han är när han har varit på någon utställning.
S*Luddhuvet´z

#35 Ledsen men jag ställer mig på rödsilversidan ;)
#35 Måste sälla mig till röd-skaran jag med, kan inte se något creme på den lilla. Men oj så sööööt!!

Igår var Camilla och Zolas här och tittade på de små. De tyckte att de var riktigt fina (jätte roligt) och de tycker att Banderaz verkligen är creme silver.
S*Luddhuvet´z