Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 538 ggr
Labolina_73
0

Hemsida..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om min hemsida?

Något som fattas? Jag håller just nu på att uppdatera lite och undrar då om ni vill kunna se mera eller mindre,, vad tycker ni om min sida,, jag har gjort den själv.. Flört

Kram,

www.englaflickorna.com

mina
0

Hej!

Kickade in på din hemsida den såg fin ut det jag reagerade på att det tog lång tid för bilderna att ladda upp så jag orka inte vänta på alla bilder./Marina

Labolina_73
0

ok,, tack. KOnstigt det brukar inte ta lång tid. Måste kika på det.. :-9

tack så mycket….

//Linda

Labolina_73
0

ok,, tack. KOnstigt det brukar inte ta lång tid. Måste kika på det.. :-9

tack så mycket….

//Linda

Loas
0

samma för mig, vissa bilder visas inte eller så tar dom lång tid Ledsen  konstigt om det inte är samma för dig Linda…

vettan
0

Tar lite lång tid att ladda ner bilderna orkade inte vänta. Alla bilder kom inte upp iheller.

Labolina_73
0

hm men vad konstigt,, så blir det inte alls här inte heller hemma hos min syster.. måste kolla med Johan (min man) om varför det blir så?

Nu blir jag lite irriterad.. bra att ni säger till,, något annat ni märkt eller vad tycker ni annars?

är det på kattsidan ni menar? så jag vet..

//Linda

Anne-Lie
0

Hej Linda!

Jag gillar din hemsida! Lite bilder saknades för mig också Bilden? som ska vara under orden Våra Katter på första sidan och bilden på Augusta under fliken planer.

Labolina_73
0

Vilken bild menar du då? på första sidan,, ska inte vara någon bild under våra katter texten, bara planer/väntas text.. hm mycket underligt,,

vad har ni alla för webläsare,, givetvis ska det  passa alla men bara så jag vet vad jga har att utgå ifrån.. Måste fixa,, irriterande.. :-S  men men,,, ska fixas..

Anne-Lie
0

Sorry. Det är bilden under texten Våra katter under fliken Våra Katter. Krångligt blev det :-)

Labolina_73
0

Jaha ja nu förstår jag,,, måste genast se över bilderna, helt klart..

för så ska det ju inte vara…..

//Linda

Pulcherimas
0

Hallå

Tror det kan bero på om man själv har modem eller kabelnät, typ Bredbandsbolaget etc. Har själv hört detsamma om min sida. Går helt enkelt olika fort. Och tar man och förminskar bilderna för mycket blir det istället dålig kvalitet på dem i större format. Ja, om ni förstår vad jag menar…hm.

Snygg sida för övrigt

//Monica

Labolina_73
0

#11 Tack.. :-)

Nu har jag fixat till med bilden på Augusta under planer samt den lilla bilden under våra katter (våra katter)

Men nerladdningen av dom andra bilderna tror jag har med det som Monica säger att göra,, Men jag ska försöka fixa till det med att göra olika album med vardera katt på något vis..

Kram…

Mylingens
0

Det lättaste tycker jag är att förminska bilderna på dator innan de läggs in på hemsidan för annars är risken att det blir så som de andra beskriver här, att bilderna tar jättelång tid att laddas in. Nu vet jag inte om det är så i ditt fall men det kan va något att tänka på. //Kaisa

Emely
0

Det är inte rekommenderat att låta hemsideskodning förminska en bild åt en, då ser det sällan bra ut! Det Kaisa säger är ett måste för att sidan ska bli funktionerlig och snabb.

Arbetsgång med Photoshop:
Ändra bilden till önskad pixelstorlek [Image size]
Spara bilden för web [Save for Web] i jpg-format. Välj vilken kvalitet du vill att bilden ska ha (från 1-100, beroende på vilken vy du använder ser du nu antingen originalbild + bild med inställd kvalitet eller originalbild + 3 bilder från inställd kvalitet och neråt. Kolla på bilderna med kvaliteten du ställt in och se hur långt ner du kan gå utan att det syns någon nämnvärd försämring.)
På detta sätt blir bilden så liten som möjligt med bibehållen kvalitet! Glöm inte att om du skriver pixelmåtten på bilden i hemsideskoden måste dessa stämma överens med de faktiska pixlarna (kolla på Image Size) så att inte bilden trycks ihop i någon ledd!

Det här blev ett allmänt tips, inte riktat mot dig Labolina :) Hoppas det är till nytta för någon iaf!

madelen_29
0

Vilken fin sida..jätte fin..Beklagar sorgen,jag miste min lille son den 14 maj 2004 han vart 10 månader gammal..Tänker på dej//kram

Labolina_73
0

Så nu har jag gjort om sidan lite bland våra katter,, kika in och säg vad ni tycker nu då.. :-) jag är inte klar men det är en början iaf.. ;-)

kram

Labolina_73
0

putt putt