Katter är märkliga...
Ibland undrar jag varför man överhuvudtaget bryr sig om att köpa fina små matskålar till sina katter när de äter som.. grisar…
Dompan fyller hela munnen med torrfoder och spottar sedan ut det på golvet, för mat ska tydligen ätas från golvet enligt Dompan… Suck.. Ni kan ju gissa hur det ALLTID ser ut vid katternas matskålar.. Funderar på att ta bort skålarna o bara hälla ut maten direkt på golvet.. suck… Fast å andra sidan så ser det ut som om jag hade gjort det också..
Ibland får Dompan leksaksmöss att leka med. Dem "dödar hon" å det blodigaste, bara ett skinn kvar o resten i minimala småbitar gärna spridda över hela bottenvåningen.. Skinnet som återstår dränks i vattenskålarna… Köpte en gång en råtta som lät.. Det tjöt sedan hela natten o jag kunde inte för mitt liv fatta vad det var.. Jodå, den råttan låg dränkt i vattenskålen den också, o tjöt oavbrutet..
Visst är katter underbara..
Vad har era katter för egenheter?
mvh Malin

Det skulle kunna vara mina katter du berättar om Malin.
Det måste vara nått med rasen
//Rita

Ja visst är dom underbara, våra katter! Alla har sin egen personlighet, ingen är den andra lik. Vår minsting, S*Blecktrummans Wren, kallas Tezz, hon är vårt största matvrak här hemma. Står jag i köket så kommer hon på studs och sen springer hon runt mina ben och skriker, allt för att få en liten smakbit. Hon har inte lärt sej att hoppa upp på diskbänken än vilket är en stor fördel för då hade hon säkert stått där och tiggt och det hade varit jobbigare…*s* Det syns oxå på henne att hon gillar mat, hon blir snart 7 månader och väger snart 4 kg. Hon gillar oxå att bära omkring sina leksaker i munnen, hon är så söt när hon gör det! En favorit är en julgranskula som hon stal från granen i julas, den älskar hon att bära omkring på.
Ja…det finns en historia om alla våra katter så jag skulle kunna skriva hur mycket som helst. De är familjemedlemmar alla 10 och de är högt älskade, vi skulle inte vilja vara utan någon av dom. //Kaisa

Att springa runt med en sån där ask som man tex. köper köttfärs i - I MUNNEN!!!
Kan kanske vara en egenhet? Dom är ju rätt så stora, så det hörs när hon är på gång
Ska försöka få det på bild någon gång…
/Marie o svansbarnen