Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 2330 ggr
nissenr1
0

skrikiga katter

ja har en norsk skogis på 3 år som ja brukar rasta i koppel  lite då ock då . men nu har han börjat att tokskrika vid ytterdörren han har fått smak av att vara ute finns det inte något sätt att få honom att sluta att vråla vid ytterdörren .ja vill inte mista honom han e värdens goaste kisse annars. vänliga hälsningar leffe eriksson

Sissi
0

VARFÖR skulle du mista honom?
Mina katter skriker vid dörren varje dag tills jag släpper ut dem. (Går ute i 10 m linor) Enda sättet att få honom att sluta är att sluta gå ut med honom. Fast det är ingen garanti, har de väl fått smak för utelivet så…

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

EddaM
0

Är han kastrerad? Kanske bra att göra…många löp honor just nu o det är kanske därför. Sedan kan man alltid näta in ens balkong eller bygga utebur om man kan det =) Då är missen trygg och nöjda brukar de vara med =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Susanne-Magnus
0

Funderade också på varför du skulle mista honom? Min hankatt skriker också vid dörren vissa dagar och vissa nätter skriker han natten igenom… Men jag har skaffat honom och då får man ta det, man får gå ut i koppel, skaffa rastgård/bur… Just nattetid blir han ibland instängd i två rum i källaren, då är han tyst!

Fonrims
0

Mina pojkar skriker också när de fått vara ute. Det brukar hjälpa med Feliway de nätterna.

Catnap
0

Visst är det jobbigt med de där nattliga nästan ångest lika skriken. Känner igen det. 

Den av mina katter som tyckte om att gå ute i koppel skrek alltid i de perioder han fått vara ute mycket. De andra var nöjda med att vara inne och ute ibland på nätterna när det inte fanns folk ute. Ett tag funderade jag på att omplacera till någon som bodde i hus så att de kunde ha kattgård då jag tyckte synd om min katt som led som innekatt med endast koppelpromenader. Om han skrek så där brukade vi ta en tur i trapphuset och gå runt så glömde han att han ville ut sedan kunde jag lägga mig och sova igen. Han lärde sig visserligen att det lönade sig att jama, men annars kunde det hålla på i timmar. Hur bor du? Kan han vara på balkong eller kattgård? Det tycker jag löser mycket då de kan ligga och sola och speja på omgivningen. Jag tror ärven att Feliway kankse kan vara ett altenativ att prova.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Mona22
0

Jag bär ut våran skogis i transportbur med koppel. därirån får han gå ut så han kopplar ej dörren med att gå ut. prova göra så från och med nu så kommer han nog sluta skrika vid dörren.Glad

Catnap
0

#6 smart. Det kanske jag ska försöka, den dagen jag nu får katt igen dvs. iof flyttar vi ut på landet strex så då blir det direktansluten kattgård. Men transporten kan ju vara bra inför promenader. Glad

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus