Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett04-färger-mönster
Läst 597 ggr
Labolina_73
0

Färger?

Vad är Creme shaded silver  eller röd shaded silver? , jag vet hur dom ser ut men vad är själva shaded?

//Linda

Mulan
0

Hej!

Här är en länk… http://www.katt.nu/kattgenetik7.htm

mvh Malin

Ps Vi har inte Shaded på skogisar, de räknas bara som silver/smoke eller inte silver/smoke.. Ds

Ixatrixa
0

Nja man skall väl aldrig säga aldrig…med alla andra härliga färger som ploppar upp;)

Mulan
0

#2 Nej, fast de kallas inte shaded… Man använder inte den beteckningen, det var det jag menade.. Oskyldig

mvh Malin

Labolina_73
0

Men shaded och silver/smoke ser ju ut att vara olika. jag menar, smoke har mera pigment i hårstrået än vad shaded har, silver har ju inte heller samma som smoke..

Jag såg att Maine Coon har shaded, varför har inte vi det? Någon som vet?

Jag personligen tycker att det är väldigt fint.

Varför heter det shaded silver? om det är nästan detsamma borde det väl isåfall vara ett sammansatt ord så som shadedsilver. Eller?

//Linda

Ixatrixa
0

Jag tycker också att det är väldigt vackert;)

Har dock varit med om att en Main Coon som bara helt enkelt hade mycket silver i sin päls och inte alls någon tickning kallades för shaded….ibland tror jag att det råder lite brist på kunskaper….kanske skall kalla mina ljusa smoke katter för shaded också.

Kanske råder det inte samma rädsla för färgavel i andra raser som det gör i skogisvärlden.

Labolina_73
0

Jag undrar,, jag vet givetvis tt man inte kan /ska jäföra en ras med en annan men,, skogkatten/maine coon och sibirisk är ju iaf ganska lika och alla 3 får ha  vilken färg som helst förutom lila och maskade bla.

hur kommer det sej då att både maine coon och sibirisk kan ha / har shaded i sin färgtavla? men inte på skogisen?

nån som vet?

kramar….

RolfH
0

#3 Shaded och shell finns ju dock upptaget i färglistan (EMS) på skogkatt.

Labolina_73
0

hehe vadå… nu hänger jag inte med ,, som vanligt.. ;-)

finns det shaded eller inte,, och isåfall vet du någon uppfödare som har det?

//Linda