Snö i Borås?
Ska ju försöka ta oss till Borås i natt/morgon. Är det någon som vet hur vägarna ser ut. Vi åker från Kalmar via Växjö.
/Marie

Hejsan Marie!
Inget snöfall nu men jag kollade Aftonbladets väder och det skall komma snö i natt verkar det som. Troligen är det värre mot Skåne så det är förhoppningsvis OK vägar för dig.
/Lena och Rhapsody

Tack Lena, det låter ju liiite hoppfullt. 
/Marie

Läste just på Borås Tidnings sida att det skall bli -2 och snöbyar i morgon. Byar är ju inte ihållande snöfall så jag håller tummarna! Ni får väl ta till lite extra tid, men det är ju bra vägar hit.
/Lena

Vi lyckades att komma iväg till Borås ikväll mot alla odds. Vägarna är framkomliga även om E6:an (norrut från Malmö) bitvis är lite jobbig pga snön som blåser in. Men det värsta var att vi satt fast i en stor snödriva på bygatan hemma, 50 m från huset. Vi satt där i en timme innan vi fick loss den, vi fick skotta och skotta under hela bilen och drivorna stod meterhöga runt bilen. När vi äntligen kom loss var vi så vindpinade och iskalla att jag aldrig trodde att jag skulle tina upp igen.
Men vägarna här kring Borås och Ulricehamn är helt framkomliga men hur det blir inatt är en annan fråga. Hoppas att vi ses imorgon! //Kaisa