Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 1658 ggr
Mylingens
0

Snökaos i skåne!

Jaha…nu är det snart dax får årets första utställning för oss. Imorgon ska vi köra till Borås för att kunna ställa på lördag. Men…vi är totalt insöade här i skåne!!! Vi kommer ingenstans för tillfället! Vi bor i Djurslöv och kommer inte ut ur byn som det ser ut nu. Peter skottade fram jobbebilen imorse och kom en bit på vägen sen var det stopp och han fick vända igen. Han ringde sin chef och allt arbete är inställt idag. Det blåser och snart ska det börja snöa igen och vägarna blåser igen på studs. Jag ska jobba i eftermiddag och vet inte om jag kan ta mej dit heller…suck!

Jag hoppas verkligen att vägarna blir farbara tills imorgon, vi vill så gärna komma iväg till Borås!!! Sitter här fler på forumet som är insnöade och som kanske inte kommer iväg imorgon? //Kaisa

Knoxville_katteri
0

Fy det lät inget kul alls .. Hoppas ni kommer i väg ..

Runsviks
0

Sa till min man i går "Vi som inte trodde vi skulle få någon vinter".  Ta det försiktigt i södra Sverige. Vi i mellan norrland har massor av snö. Det snöar lite men det är mycket kallt.
Precis som #1 hoppas jag att ni kommer iväg till utställningen. Lycka till. //Krisitn

Mindfields
0

Kaisa, det är likadant i Åstorp, NV-Skåne!
Jag har inte ens skottat garageuppfarten, kommunen har ändå inte plogat i gatan ännu..
Vet inte hur detser ut förövrigt, men nyheterna är ju inte glädjande,folk sitter fasti snön o Vägverket får inte rätt på eländet. Vi uppmanas att stanna inne om det inte är "absolut måste"

Det är tänkt att jag också ska ställa i Borås…
MULAN: Är det du som skickat hit all snö? *fniss* Hur har ni det på er front?

Kör försiktigt allihop, så ses vi kanske i Borås? Skrattande

Skogiskatten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas ni kommer iväg till utställningen (nu när ni inte kom med i MalmöHemlis). Det är mysigt med snökaos när man inte behöver ge sig ut på vägarna, man kan vara hemma och gosa med sina kisar istället.

Zelda med familj önskar er lycka till i Borås!

SpinE
0

Familjen åkte till fjällen igår och färden Dit var som i en virvlande snödans, lång tid tog det.

Hoppas att Ni kommer iväg till Borås, det skulle vara så roligt att ses där!

Zygots
0

Hej på er alla "insnöade".

Jag som bor 4 mil norr om Göteborg kan tala om att det är likadant väglag här.

Jag vet inte hur länge det har snöat nu, men det är inte roligt på vägarna. Kan antar att det ser likadant ut ifrån skåne och uppåt.

//Annika

Poimandres
0

Kan meddela att även inne i Malmö är det mycket snö och inga stadsbussar som kör. Jag fick gå till jobb idag Glad och plumsa fram i snön. Vi ska också till Borås är det tänkt men just nu känns den resan igensnöad. Får se hur det ser ut imorgon, kanske kan man komma iväg trots allt.

Kaisa du får ut och göra snöänglar så länge Oskyldig //Monica

Mylingens
0

Ja…vem trodde detta! I förrgår var jag ute i trädgården och räfsade gamla löv i rabatten och det var 8 plusgrader, det låg verkligen vår i luften och det var ljuvligt! Ny täcks alla vårblommorna av ett tjockt lager snö och det ska snöa mer idag och även på lördag. Det ser dystert ut när det gäller Borås-utställningen tyvärr…

Som tur är har vi handlat så vi har mat i kyl och frys och även till katterna har vi mat så vi klarar oss. För vi kommer inte ut ur vår lilla by och här finns ingenting, vi måste in till Staffanstorp när vi behöver handla. Vi får hoppas att det snart blir upplogat, men vår lilla byväg är nog inte så prioriterad. //Kaisa

Restless
0

Snö snö snö… Bor 30 minuter från Borås i normalt väglag och
inser nu att det lär ta det dubbla på lördag morgon på väg till utställningen :/

Vet hur illa snökaos blir i Skåne, så jag hoppas blåsten minskar så vägarna bli farbara och att ni alla kommer iväg! Å andra sidan blir det mindre konkurrens annars *hehe* ;p

Kör försiktigt!

Svansbarnens
0

Ska hålla alla tummar så att ni kommer iväg på utställningenGlad

Dom säger att det ska bli lite lugnare på er sida, men här på östra sidan ska det visst fortsätta blåsa. Nu är jag en som ÄÄÄäälskar snöHemlis- Tur jag sitter långt bort…..

Min vovve älskar oxå snö. Hon dyker ner i dikena och hoppar upp i de största drivorna - SnöloppanKyss Vi hittade en volvo på cykelbananFörvånadnär vi var ute och plumsade, men som tur var så var där ingen i bilen.

/En som är mer insnöad än vanligt….

UncutDiamond
0

Hoppas att vädret blir mer stablilt till ni ska på kattutslällningen . Ska hålla tummarna för er alla som ska på vägarna. Kör försiktigt…..

[diana]
0

Här kommer en bild på ett

snöigt o blåsigt Karlskrona // hälsn. Ingrid

Carrocs
0

jag kollade på Trafikinformationens hemsida, och det lyser rött på alla vägar i Skåne = besvärlig vägbana, så jag förstår om ni är totalt insnöade!

Tyvärr har även vägarna runt Borås röd färg, så även där är det besvärligt…. Räkna med minst 45 extra körtid på varje timme ni kör….! 

Själv kör jag rv 40 från Gbg, och får nog gå upp tiidigt för att komma i tid, då det ska blåsa och snöa natten mellan fredag o lördag, enligt prognoserna = uselt väglag…..

Rhapsody
0

Aktuell rapport från Borås (eller 11 km utanför för att vara exakt: 6 grader kallt, snö som yr och sen i går kväll har vi fått ca 20 cm nysnö. De mindre vägarna är snorhala… men de stora vägarna saltas ju. Hoppas ni kan ta er i hit!Glad

Lena

[diana]
0

En bild till. Chad tycker om att titta på snön som

kommer där uppifrån någonstans  // Ingrid

Mindfields
0

Tack förtrafikrapporterna :)

O jag tror minsann att det börjat snöa här igen.. lite större flingor, istället för de isiga grynen som stormade in igår! *hu*

Svansbarnens
0

SnöskådareGlad

Svansbarnens
0

SnöfångareGlad

Theernligans
0

Hej ! Rapport från Helsingborg ,

kom ut kl 6 och då 1m snö direkt utanför porten och sen vid garagporten likadant  1m hög snövall och lika lång och djup  Ledsen

börja ringa taxi men där var , va god vänta efter ,

efter 20 min kom plogbilen så vi fick ut bilen i alla fall ,

men fy för vilket väglag det var till jobb och ändå körde vi E6 , men nu när vi sluta var vägarna någerlunda Ok , hoppas det inte kommer mer till natten .

Katterna leker på balkongen där är snödriver ,

Alma med sina enorma snöskor drar in snö i massor Skrattande lillasyster  Moa ligger inte långt efter

Hälsningar Gunilla

LittleL
0

Jag bor 2 mil ifrån Borås och jag kan rapportera att här är det SNÖ. Kommer det mer så blir det kaos på allvar. Jag ska också ställa på lördag och jag håller tummarna för att ni alla kommer fram välbehållna.

Det värsta för oss är att vi påbörjar vår flytt idag. Vi har sett fram emot det såå länge men nu önskar vi att vi inte skulle flytta just nu. Usch, fasar för hur flyttlasset ska ta sig fram. Vi har en brant backe precis där vi bor som vi först ska lyckas ta oss upp för. Och sen är det ett par branta backar vid det nya huset också. Usch ja, det är bara att hålla tummarna.

Hoppas vi ses på lördag iaf. /Sylvia

jeane
0

När jag skulle till arbetet igår kväll kl 24 var jag ute i tid och tur var ju det. Snövallarna täckte vägbanorna på motorvägen mellan Landskrona och Löddeköping och ishalka var det. Trodde ju i alla fall att motorvägen skulle vara fin. Min kollega som slutade när jag kom fastnade på motorvägen och kom hem lagon vid 5 tiden i morse. Själv var jag skonad för min hemfärd dom 2½ milen idag tog "bara" 2½ timme.

När jag sedan pratade med chefen på kontoret lovade dom se om det gick att hitta någon som bor i närheten av arbetsplatsen som kunde ta natt passet så vi andra skulle slippa ligga ute på vägarna idag eftersom dom dessutom lovat mer snö. Nu snöar det igen här så nu hoppas jag på ett samtal att jag ska slippa bege mig ut inatt igen

Blanca tyckte det såg ut som fina bolar som flög utanför vårt fönster igår Skrattande

Mylingens
0

Jag kommer inte iväg till jobb idag pga snön, så nu är jag hemma och syr på mina burskynken istället. Så har jag tur så blir de färdiga tills helgens utställning. Nu får vi bara hoppas att det blir bättre väder så vi kan komma iväg. Just nu har det börjat att snöa igen tyvärr. Egentligen är man ganska knäpp som överhuvudtaget överväger att åka imorgon, de har ju dessutom lovat snö hela lördagen så vi kommer kanske inte hem ens. Men så är det när man som vi är fast i utställningsträsket…hihi! //Kaisa

Carrocs
0

Och jag kom inte iväg till utbildningen i Varberg pga snön på motorvägen, så jag har fått plugga hemma istället.

Nu får det inte komma mer snö!

Mulan
0

#3 Yihaaaaa! Snökaos i skåne o därifrån kommer alla våra konkurrenter, så kanske vi får cert på den pälslöse älgkalven då?? O Shanta kanske blir ex 1?? OskyldigSkrattande

Jag skojjar bara!!! Hoppas såklart att alla konkurrenter kommer och att alla tänker på att köra försiktigt så det inte händer några olyckor!!! Vi ska köra på natten innan lördagen och det lär gå sakta…

Här i Kalmar är det blåsigt med inga snömängder. Cyklade till jobbet som vanligt i morse kl.7.30 och det är fina cykelvägar dock aningens blåsigt.. men det är det ju alltid här..

Mvh och önskningar om bättre väder till lördagsmorgonen från malin

vettan
0

Här i Veberöd har det börja blåsa igen!!! Vi har ca 30-40 cm snö beroende på var man är. i skogen driver det inte så mycket men utanför blåser ju snön iväg och täpper till alla vägar. Hörde någon som satt i bilkö i 4 timmar mellan lund Helsinborg.
Vår uterumsdörr blåste upp så jag fick skotta inne i det.FörvånadTom Katterna har mest hållit sig inne hela dagen bara ute en liten runda.

SChamuels
0

Ni som ska ställa vill jag bara önska*Lycka till*

AngelicaT
0

Kanske blir det "baby-boom" i skåne till hösten. ;-) Såg ett repotage för en tid sedan om sk. "baby-boom" i norra Sverige som man då antog kunde bero på ett längre strömavbrott ungeför nio månader tidigare. Man får helt enkelt några oförutsedda extra timmar tilsammans i hemmet.

Jag vill dock inte påskina att detta är lustigt på något sätt. Självklart är det allvarligt med kaos på våra vägar och andra besvärligheter vädret orsakar men ofta så finns det en god sida av det mesta. ;-)

Ta vara på er i snökaoset. Hoppas att Ni som ska på utställning kommer fram hela och välbehållna.

offsides
0

Ja jäklar vilket väder ni haft i Skåne, för en gångs skull riktigt busväder, annars brukar hela Skåne lamslås av 4 cm snö och 2 minusgrader*fniss*

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

KarolinaM
0

Igår (onsdag) var vi så puckade att vi bestämde oss för att köra till en leksaksaffär i Höllviken, cirka 3 mil ifrån vår stad. Vi körde till och med kustvägen dit och det gick jättebra tyckte vi.

När vi skulle hem hade det börjat blåsa mer så vi bestämde oss för att köra ut till E6:an i Vellinge och köra den hem. Det tog oss 1 timme att köra E6:an mellan Vellinge och Trelleborg. Vi visste inte var vi var alls när vi körde, man såg inget. Det enda sättet vi kunde veta att vi var hemma (Trelleborg) var när vi kände den groteska tångstanken i näsan. "Jaaaa, NU är vi hemma"

Idag har det söat här så vi har 1 meter snö i hela trädgården. Fick ju t.o.m skotta Förvånad

Troligen hoppar vi Borås, som det känns just nu tyvärr.Gråter

Mylingens
0

Jaha…då är det dax att köra till Borås om några timmar. Men som det ser ut nu så kommer vi inte ens ut ur byn för de plogar inte vägen. Peter provade imorse och fastnade i en snödriva, det tog honom en timme att skotta loss bilen igen. Men skam den som ger sej, vi vill ju iväg!

Vi bor bara en liten bit från den stora väg 11 mellan Malmö o Dalby så bara vi kommer ut på den är det inga problem. Det har inte snöat hos oss inatt och det snöar inte nu heller, det som är problemet nu är blåsten. Vägarna blåser igen snabbt och det är tydligen halt under. Så vi väntar några timmar och ser om om vi kan komma iväg då. //Kaisa

Merlyn
0

Ni skom skall ut på vägarna ikväll och imorgon, KÖR FÖRSIKTIGT!!!

Jag hoppas kunna ta mig till Borås för att kika på utställningen, själv skall jag inte ställa.

Restless
0

Imorse var iaf en bit av RV40 (mellan Göteborg och typ Landvetter flygplats) helt snöfri, så det blir till att hålla tummarna och hoppas att det väntade snöfallet blir lite mer lagom…

Merlyn
0

Skrattande Jepp, bara att hoppas på det Ulrica.

VILL ju så gärna känna utställningsatmosfären igen.

Mindfields
0

#30 Kaisa, det har varit o är fortfarande ganska busigt med blåst, is o snömodd i NV-Skåne, så ta det lugnt när vi passerar!!