Djurfotograf
Finns det någon här som kan rekomendera någon fotograf som är duktig på att fota katter? Jag skulle vilja gå till någon som kan ta riktigt bra bilder på mina katter.
MVH Margona
Du vet jag och namn, men jag tror hon heter Åsa Petré. Hon har tagit denna härliga bild på Bellas pappa Terry hos Vimmerskogen´s.
Hon är väldigt mån att få fram rasens karaktäristiska utseende…..och ibland en och en annan tokbild:)
Hon finns på utställningar ibland, tror man kan söka på google oxå…
Hoppas att du hittar nån:)

Tack har hört talas om henne men hade glömt namnet. Nu ska jag söka på nätet om hon har någon hemsida. Tack jag vill så gärna få några bra bilder på mina katter. Speciellt på han som är svartsmoke.
Vi trodde att Bella skulle bli svartsmoke, men det blev hon inte…synd, men hon är jättesnygg ändå:)

Jag måste göra reklam för Kongro! Han tar otroligt charmiga och personliga bilder! Han kommer till Värmlandskattklubbs utställning 30/6-1/7. han fotade på SW-06 och kommer att göra det i år med.

Tack för tipset men jag kommer inte att åka till den utställningen då det är lite långt för mig. Jag har anmält till Top Cat i maj så jag får hoppas det kommer någon bra fotograf dit.

#4 Tack för tipset, hon har tagit jättefina bilder. Ska kolla mer på hemsidan för att se var hon finns.
#5 Håller fullkomligt med Dig ang. Kongro men jag har även låtit Silver Kari plåta mina EP - katter, båda med mycket bra resultat!/Häxan
Ps. På bilden Mandel ifrån SW 2006 Ds
#4 Mari Pajanen, hmm undrar om det är samma Mari som jag bodde granne med i Umeå för flera år sedan. Snygga bilder tar hon iaf.

Jag inbillade mig att en fotograf som tar kort på en utställning vet något om katter. Men det fick jag lära mig i Örebro att så är inte fallet. Vilken katastrof till gubb***** som var fotograf där. Inga namn nämda. Men jag trodde allvarligt att min Märtha skulle fly för sitt liv när han började klappa i händerna, smälla med munnen och allmänt bete sig idiotiskt i samband med en katt. Har aldrig i hela mitt liv stött på någon som betett sig så dumt med ett djur förut. /Sylvia

#10 Jag hörde ochså att det varit lite halft katastof där, synd om klubben som antagligen anlitat i god tro.

#10/11 Vi har tyvärr anlita denna fotograf, med katastrofalt resultat… Eftersom han, då iaf, plåtade analogt, kunde man inte se resultatet innan man beställde bilden. Ingen av 14 tagna bilder blev bra. Sen var man ju tvungen att betala för bilden, utan att ha sett resultatet. Kanske det är annorlunda idag, men vi vet inte. Detta hände när vi var nybörjare inom kattsporten. ALDRIG att vi kommer anlita honom igen…
Sen måste vi, som andra här i tråden, berömma Åsa Petré, som vi gillar skarpt. När vi tagit bilder hos henne har resultatet alltid blivit bra! http://hem.spray.se/asa.petre/
Hälsningar från oss i Storvik,
PS! Bifogar en bild på vår Aragorn, som Åsa tagit.

#12 Sååå läcker!! Både bilden och katten.
/Sylvia

hehe men du,,, är det du som fotat katten på bilden?
Du är superduktig.. Varför är du gratis.. det är ju iaf lite tidskrävande i vissa fall.. :-)

#15 Yup, mitt foto, jag har en liten dröm om att kunna bli fotograf på fritiden men än så länge tycker jag inte att kvaliten blir riktigt bra nog för att jag ska kunna sälja bilderna. Så jag fotar mest mina egna katter men om det är nån som är intresserad så ställer jag gärna upp. Fotot i #14 är S*Chop Suey's Ayala Stardust
Här av vi ett exempel på S*Vindelälvans Anemone från igår kväll

Ja, du tar snygga foton Pia. Snyggt jobbat och hoppas din dröm går i uppfyllelse! //Kristin

#17 Tack! :)

#18 Ja, snygga är dom och du verkar vara en bra bit på väg mot din dröm:)) Lycka till med att uppfylla den. /Sylvia