Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 3620 ggr
mina
0

Stickelhår

Om en katt har mycket stickelhår hur gör ni då? Det är väl inte bra på utställningar har hört a dom försvnner av sig självt är de sant?Marina

dbhepe
0

Hej,

En dum fråga kanske, men vad är stickelhår?

/Helén

Froydis
0

Jeg lurer også..

Ahnna
0

Stickelhår är när täckhåren har små vita hårstrån, lite överallt på kroppen. En del har så mycket stickelhår att täckhåren knappt syn (katten blir nästan helt vit, med andra ord) och en del har bara några få här och var.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

dbhepe
0

Tack #3.

Då har man lärt sig något nytt igen.

/Helén

fjellans
0

Plocka bort stickelhåren

mina
1

Då kommer katten att bli vansinig för hon har väldigt mycket.Marina

Svansbarnens
1

Hejsan!

Jag har en skogistjej som är svartsilvertabby med vitt. Uppfödaren ställde ut henne en gång innan jag adopterade henne och den domarn hade sagt att hon skulle plocka bort stickelhåren. Sen har jag ställt ut henne 1 gång, men då var det ingen som sa att dom skulle plockas bort. Det var två domare den gången jag ställde ut för att den ena gjorde sitt slutprov (eller vad det heter…).

/Marie o svansbarnen

fjellans
0

Plocka lite då å då, det brukar gå bra att ryck bort dom,,men visst kan du prova att ställa henne med dom om du villGlad

TessaW
0

Jag plockar lite stickelhår från min ena katts öron inför utställning. Det går hur bra som helst.

vettan
0

Är det väldigt mycket går det ju inte att plocka bort eller???
Jag plockar lite hela tiden på olivette men hon har ju inte så mycket.

Sissi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en svartsköldpadda med mycket svart och vitt. Jag plockar regelbundet bort hennes stickelhår från det svarta områdena. Att ta bort allt inför en utställning känns lite grymt! Det är döda hårstrån och katten känner inte av att man tar bort dem, tyvärr är det ganska svårt att inte få med några av de friska stråna utan pinsett…då kan hon surna ihop lite *stackarn*. Men vill man vara fin…får man lida pin!

// Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Tita
0

Någon som har en närbild på hur dom ser ut ??

Har inte haft någon katt med sådana än tror jag Fundersam

vettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på min katt syns det inte när jag tar foto dessutom har hon inte så mycket. På hästen därremot syns det så jag visar henne i stället hon är stickelhårig fux alltså har mycket vita hår i den röda färgen.