Bruk av hormonchip på hunnkatt
Er det noen her som har erfaring med bruk av hormonchip på hunnkatter???
Jeg er ikke særlig glad for å ha hunnene mine på p-pille og vil gjerne sjekke om det kan være ett alternativ å sette dem på hormonchip. Så da lurer jeg selvsagt på om det er noen som har erfaring med dette????
Noen steder leser jeg at den kun kan brukes på hanner, men klarer ikke å finne noen god begrunnelse for det.
I tillegg, er det noen som vet om hormonchipen kan brukes flere ganger på samme katt eller om det er noe man kun kan bruke en gang?
Håper på mange svar

Kan iallafall svara chipkastrering…
Jag vill sätta in chipkastrering på mina tjejer eftersom det verkar mer hälsosamt än p-piller. Dock när jag ringde till Djurklinken här i Västerås sa dom att de bara utför chipkastrering på hankatter och hanhundar. Inte på tikar eller på honkatter, lite synd…

#1 Byt klinik, pålästa vetrinärer sätter det. Har inte satt på någon hona än men min klinik i Karlstad kommer att få göra det framöver.

#2 Vad skönt! Dock gör inte djurdoktorn inte det heller på honkatter -_- Får nog ta en tripp till Stockholm med dom om jag ska få det gjort. Finns det någon i Stockholm som gör det?

Strömsholm borde ju göra detta.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag funderade på det men Djurkliniken i Västerås är ju "ansluten" till Strömsholm. Men kan ringa dom och kolla vad de säger.

Men er det noen som faktisk har anvendt det på hunner og som har positive erfaringer med det??
Ta kontakt med S*Miss Mikku's.

Takk for tipset
. Det gjør jeg.

#8 Jag har satt det på 3 honkatter. Du får gärna höra av dej till mej så kan jag berätta mer.

#9 Jeg sender deg en mail i morgen
. Takker!!
Jag vet att Sylvia på Little L's har chippat en av sina honor. Hör av dig till henne också.
Susanna

#11 Takk
Ble litt mer travelt enn forventet i dag, men jeg setter igang igjen etter helgens utstilling:)