Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 276 ggr
Eithels
0

Insider...

Såg precis trailern för nästa program av Insider (TV3). Detta program skall handla om den fruktansvärda (!) kattaveln i Sverige. Programmet sänds den 22/2 kl. 22.00.

Läs mer här: http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=1177&Itemid=1295

Blir både chockad och samtidigt undrande? Intrycket jag fick av det snabba inslaget var att hela kattsverige måste vara sjuka i huvudet! Att alla som håller på med avel och utställning är hemska människor som bara tänker på sig själva och plågar sina djur genom att ställa ut och avla på dem…

Är det så människor ser på oss!? Jag blir både arg och ledsen…

Labolina_73
0

Finns redan en tråd om detta,, sök på

SE Insider NÄSTA VECKA !! Av Misskatta. ´

Kanske inte spelar någon roll om det finns flera men om man ammar och är liksa förvirrad som jag just nu så… ;-)

//Linda

Majamaloss
0

Det finns anledning att titta kritiskt på programmet. För att få sin story så uppseendeväckande som möjligt så har man med största säkerhet dolt sin ursprungliga avsikt med detta program.
Fällan slog igen om en del intet ont anande personer som deltog i programmet. Mycket tråkigt för dom.

Å andra sidan, om man bortser från detta journalistiskt spektakulära sätt att väcka uppmärksamhet, kvarstår ändå vissa frågor och funderingar som jag är övertygad om att man måste våga diskutera. Våra sällskapsdjurs möjlighet till god hälsa och på vilket sätt vi uppfödare arbetar för att nå dit.

Höstens program om hundavel blev till något av en nagel i ögat, en påminnare om att uppfödare och deras arbete kan ifrågasättas. En påminnelse om att den som inte själv deltar i uppfödarvärlden har en del frågor och funderingar. Kan vi inte möta dessa så har nog uppfödare en hel del att fundera över själva, tycker jag.

Jag måste passa på att berätta att jag inte uppskattade programformen som sådan ( höstens Insider ). Med största trolighet är det om kattavel utformat på samma sätt . Jag har heller ingenting emot andra kattraser. Ifall någon nu tolkade mitt inlägg så…..// Maja