Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 214 ggr
Fredde.K
0

Hane utan vitt köpes....

Hej!

Vi söker efter en hane för vår framtida avel utan vitt. Gärna blått eller creme med eller utan mönster och silver.

Fredrik Möller!

Mulan
0

Hej!

Har ni inte en hane utan vitt redan? ;)

mvh Malin

Margona
0

Jag vet att S*Frostvikens har två killar med silver utan vitt. Kolla på www.frostvikens.se. De är jättefina.

MVH Margona

Ramona
0

Vi har en hane till salu fast han är Brunspotted-vit.
Mer info finns på. www.ayamaras.se

Fredde.K
0

Hej Malin!

Jo det stämmer, men hans strilande är väldigt olidligt nu och sen är vi inte riktigt överens om hans stamtavla. Den räcker inte till. Det är inte riktigt dom linjerna vi är ute efter så han ska troligen kastreras och leva lycklig i vår säng här och äta godis med oss på kvällarna :P

Hälsningar Fredrik!

Mulan
0

#4 Usch så trist att han strilar!! Sånt är aldrig skoj!

mvh Malin

fiskerjentas
0

#4  hvilke linjer er dewre ute etter? Har dere noe veldig spesielt i tankene siden du skriver det påden måten?

Zolas
0

Vad synd att ni inte är nöjda med Nemos stamtavla. Där som min "gamle" Frej, och ännu längre bak Pan´s Torkill ligger.  Han är fin er hane, tycker jag. Gråter

WesthKiowas
0

Jag håller med #7 Väldigt synd att ni inte är nöjda! Det hade jag varit! Jag tycker att er hane har väldigt intressant stamtavla och jag hade gärna lånat honom! Många fina katter i stamtavlan och flera linjer som inte längre finns att få tag på.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

erspers
0

# 7 Kikade för skojs skull på våra kattungars stamtavla  ang. katter från Pan´s uppfödning som finns i deras stamtavla o det är 25 stycken katter därifrån förutom Polaris i stamtavlan..alltså upp till 9´de led i stamtavlan…Oskyldig lite kul

//Stefan

Fredde.K
0

Hej!

Nemos stamtavla är den stamtavla som är bäst av våra katters tycker jag. Det är ett gäng underbara katter i leden.

Det handlar inte om dessa linjer som ni tänker på. ***** ****** ********. ******* ********** ******* Stamtavlan är kanon fram tills detta. Torkill och Frej är läckra skogkatter det är bland annat för deras skull som allt känns så tråkigt.

Kände inte att jag kunde häva mig ur bara sådär att det handlade om en vss katt bara i stamtavlan. Tänkte mig inte för, att det skulle kunna finnas uppfödare här inne som har sina katter i hans stamtavla.

Zolas….förlåt, men det var absolut inget riktat mot dig. Hoppas du förstår det.

Fredrik Möller!

*=Redigerat inlägg brott mot PUL. Camilla, Sajtvärd.

SChamuels
0

Hur kommer det sig att du alltid är neg. och nervärderande mot annat folk?

Jag har inte sett nåt pos. inlägg från dig utom det som handlar om dina kattungar.

Varken DU el JAG besitter den erfarenheten som de uppfödare som hållt på i många år!Men jag har en bra mentor och det tycker jag man bör skaffa sig som nybörjare.

Varför inte sälja katten i stället för att kastrera honom p.g.a en uppfödare.

Mvh Susann som ogillar skitsnack hela tiden!!

Mulan
0

#10 Jag måste erkänna att jag håller med dig.. Utan att hemfalla till sk skitsnack så finns det precis som Fredrik skriver kanske goda anledningar.. Jag tycker ändå att han försöker uttrycka sig diplomatiskt i frågan Flört… Det var ganska stort rabalder för några år sedan… Fundersam

mvh Malin

Merlyn
0

Alltså, skall en så fin hane behöva bli kastrerad för att det var rabalder med en uppfödare för några år sedan??

Ha bara inget att göra med nämnda uppfödare då tycker jag, katten har ju inte gjort något fel eller?

Annars kan ni skicka hit snyggingen OskyldigFlört

Mulan
0

#13 Nej, man ska absolut inte bry sig om det blir rabalder, men om det finns anledning att ifrågasätta stamtavlor så kanske avelsarbetet inte är så roligt längre..

mvh Malin

Merlyn
0

Okej, om det är så att stamtavlan är suspekt på något vis kan jag förstå resonemanget.

eccentrics
0

Har en hanne till salu som är bruntabby med eventuellt vit ska be några uppfödare komma över och kolla på han men bilder finns på http://hem.passagen.se/eccentrics

Teres
0

Du Har PM =)

Zolas
0

Hej igen, Fredde. Tack för fina ord, om Frej och Torkill. Tack igen.  Blir så glad åt att höra. Skrattande

Zolas
0

Hej Erspers, vad roligt att du har Pan´s i stamtavlorna på dina kattungar, och såpass många! Toppen.

EddaM
0

Jag har en creme-silver hane till salu men han är vit och tigre, men titta på honom vet ja=)

http://sluddhuvetz.se

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

WesthKiowas
0

#11 Jag tycker att du ska tänka på tonen i ditt inlägg. Även om man blir upprörd så ska man tänka på hur man uttrycker sig i skrift.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Blankan
0

Hoppas inte denna tråd fortsätter som de andra har gjort, man blir så ledsen av att läsa!

vettan
0

Fy vad detta blir tråkigt, jag är sååå trött på detta tonläge som visas i dessa trådar. Snälla försök!!!!!

Labolina_73
0

Ja det blir supertrist att läsa tillslut,

Fredde.K
0

#11 Tråkigt att du känner så. Det är inte många inlägg jag skrivit här inne. Jag startade inte denna tråden för att gnabba med dig, (har aldrig pratat med dig eller varit elak) och tänker inte göra det nu heller.

Vi vill egentligen ha vår hane till avels med, men det känns tråkigt att ge sig in i avel med honom när man redan innan fått höra att det kommer bli svårt att få sålt dom och ingen kommer vilja köpa dom? Vi har pratat om detta och allt kändes hopplöst. Allt redan dömt på förhand.

Jag har inte varit med om en gosigare katt än honom. Han hälsar på alla som kommer in till oss och ibland kan man tro att han är en hund. Han kan faktiskt sitta på kommando med.

Vi hade 2 hundar en gång i 10 år. Jag kan än idag ångra att jag inte tog en kull efter vår Golden Retriever, då hon var en av dom mest underbara hundar jag haft.

Sen till Nemos strilande så går det i perioder med veckors uppehåll. Det tråkiga är att han kissar gärna i barnens leksaksbackar om vi inte håller dörren stängd. Han gillar även att kissa i papperskartonger, påsar eller liknande. Kanske vore en lösning att ställa fram papperskassar på natten då? Bättre att han kissar i sådana än i barnens rum.

Vi har mycket svårt för att låsa in katter, även om det bara är för natten så går det inte. Min fru är beroende av honom i sängen på natten, precis lika beroende som han är av henne.

TessaW
0

#25 Det låter som du fått en hård (och kanske orättvis) dom i förhand! Vad skulle i grunden vara till att 'ingen vill ha dom, ingen vill köpa dem'… Låter lite konstigt tycker jag. Hoppas du kollat med flera uppfödare och förhoppningsvis fått feedback från fler håll en ett på din avelshanne. Hoppas allt löser sig till något positivt tillslut i allfall.

Silverfarans
0

Men din hane är ju släkt med mina katter!!!!

A-kullen är efter EC EP S*Pysida´s Spartacus det är hans sista kull o alla katter efter han är ju SUUUUUUUPER trevliga o underbara i tempramenten så va synd att du är tvungen att kastrera honom!!!

Kraaaama han från hans släktingar på S*Silverfåran´sKyss

Zolas
0

Det är mycket bättre att kastrera honom så att han kan få fortsätta att vara med i familjen, än att stänga in honom i ett avelshanerum. Absolut!  Det är nog ohållbart att ha en skvättande hane gående bland barnen och deras kamrater.

Labolina_73
0

Självklart är det trist att behöva kastrera en katt oavsett anledning,, men det är oxå mycket trist (kan jag tänka mej) att ha en katt som kissar överallt mer eller mindre.

Oavsett hur fin han ärn är så tror jag att om man vill ha honom med i familjen då blir det ohållbart utan att kastrera honom.. tror att det slutar med irritationer för katten. Mycket bättre att kastrea då så att katten får mysa och ha det bra bara.

Sedan om det finns en anledning till, till att man kastrerar är ju egentligen helt ovesäntligt, tycker iaf jag.. :-)

Kram och lycka till.. Hoppas du hittar en fin hane som passar er och det ni söker..  //Linda