Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1065 ggr
LittleL
0

Hane eller hona??

Det diskuteras mycket att det är trögt att sälja kattungar nu, så därför tänkte jag passa på att fråga Er "gamla" uppfödare en sak. Då vänder jag mig främst till Er som fött upp 5 kullar eller mer.

Hur är det egentligen med hanar och honor? Vilket är lättast/svårast att sälja?? Är det någon skillnad? Och i så fall på vilket sätt?? Dela gärna med Er av Era erfarenheter. /Sylvia

Majamaloss
0

Har inte märkt någon skillnad när det gäller att sälja till sällskap. Däremot verkar de flesta som håller på med uppfödning eller tänker sej att starta uppfödning vara mest intresserade av honor. // Maja

Mylingens
0

Jag tycker att det går lite i vågor som allt annat. Men jag håller med om att honorna är mest intressanta för andra uppfödare och hanarna är mest populära som sällskapskatter tycker jag. Om någon ringer och är intresserade av en katt som sällskap och frågar mej om vad jag tycker att de ska ha så rekomenderar jag faktiskt en hankatt som sen kastreras i lämplig ålder. Kastrerade hankatter är helt underbara sällskapskatter, honorna är lite mer "bitchiga" tycker jag….även om det så klart finns undantag. Men det är min personliga åsikt och min erfarenhet… //Kaisa