Blir man förvånad?
Eftersom jag har kattungar så blir man ju inte förvånad om någon ringer och frågar om småttingarna.
En kvinna ringde och sa att hon hade haft skogisar i över 20 år och att hon nu bara hade en kisse som hon ville ha en utställningskompis till.
Hörde redan från början att hissen inte verkade ha gått ända upp. Hon hade tänkt sig en av de blå.. jag svarade att de troligen är bokade men att hon kunde skicka lite uppgifter om sig och en länk till den hemsida hon hade.
Hon nämnde också flera "kändisar inom kattvärlden" som kompisar
.
Hon har inte återkommit, tack o lov, men vid efterforskning så har hon redan flera katter av olika raser och så har hon bokat fler små skogisar, som hon inte hämtat hem än. En liten padda och en helsvart tös.
Skriver detta, bara för att ge en blänkare till er som sitter med kattungar att det kan vara bra att kolla av lite innan ni säljer.
//Inger
Hmmmm…
Tur att du har huvudet på skaft Inger.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Jadu Sissi, men ibland säger magkänslan till riktigt ordentligt.
Stort tack till mina agenter inom kattvärlden som hjälpt till att hitta info om personen i fråga.
Ja, man ska aldrig sluta förvåna sig. Det är bra att vi alla hjälps åt och tipsar varandra. Jag går alltid efter min magkänsla och än så länge har det varit rätt känsla och när det inte känns rätt tackat nej.
Mvh,
Eva-Helen
Den bästa intressenten jag haft var en man med utländsk brytning som frågade om man kunde "pruta på katt med ful färg".
Först är man ju så där artigt trevlig men sen när det går upp för en vad det är för filur, så är det bara tack och adjö.
Har funderat på att skaffa mig en lista med frågor där man genom svaren kan utläsa vissa saker, som t.ex om de kommer att släppa ut katten, avla på den, kastrering mm.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#4 "pruta på katt med ful färg".
*vrider mig av skratt*
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
Uch och tvi,
undrar hur många här inne som sitter med kattungar bokade av just denna person .
Måste ju kännas jävligt för dom ,om hon sedan avbokar sent.
En av de bokade kattungarna verkar vara 10 veckor, och en har passerat 12 veckor i vart fall.
Vi har också haft en del märkliga kattungespekulanter. En kvinna ringde halvett på natten och undrade om vi hade kattungar till salu. En annan kvinna mejlade och beskrev utförligt hur väl en av våra kattungar skulle passa in i hennes familj, men bara om de fick 50 procent rabatt på priset.

,ja det finns ju folk till allt

Vet inte riktigt vad jag ska säga… Den här kvinnan har bokat en katt hos mig och jag kan säga att jag har en helt annan bild av henne än vad som målas upp här, vi har ju haft en hel del kontakt…Skulle katten bokas av sent så får hon helt enkelt stanna hos mig. Hon har nämligen en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Jag upplever det som ett bra hem och min magkänsla har inte sagt ifrån negativt… vi får väl se?!
Jag önskar också att allt blir bra både för damen,som är svårt sjuk samt för din kattunge.
Det är kanske bara jag som överreagerat,men då hon byter namn och byter ut dom från en dag till en annan så reagerar i alla fall jag negativt.
//Inger

Jo, man vill ju inte att det ska bli strul om väl kattungen ska flytta…Får ta ett ordentligt snack med henne om hur det verkligen ligger till och hur vi ska göra. Namnbytena vet jag anledningen till så det är inget underligt för mig, vet dock inget om den andra katten som hon hade bokat men jag tror mig ana, vi får se för jag har ju lite frågor som jag vill ha svar på INNAN/OM jag släpper iväg mitt gryn…
haha, såg en annons på blocket igår, en tjej annonserade att hon ville köpa honkatter, okastrerade och med stamtavla. Tror inte ens det stog vilken ras det gällde. Och hon ville inte betala mer än ett par hundringar i symbolisk summa.
En annan annons jag såg krävde att kattungen skulle vara vaccinerad, men betalar max 500 kr för den.
Man blir mörkrädd…
Men jag har fått många bra tips i den här tråden hur jag ska göra när jag letar min blivande avelshona. Pruta för "ful färg", berätta hur underbart hon kommer få det här, men jag vill givetvis bara betala 50% osv… Och ringa mitt i natten verkar poppis också. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag har också blivit uppringd av denna dam, men jag drog mej ur.
för jag tyckte det lät lite underligt också så många små katter.
angelike
Hoppas verkligen att allt löser sig för de inblandade.
Själv verkar jag ju redan blivit påhoppad personligen trots att inga namn nämnts.
Men det känns i vart fall bra i åtminstonde min mage att jag reagerade som jag gjorde.
En av anledningarna till att jag drog öronen åt mig var när damen sade sig ha EN katt, och det sedan visade sig vara oriktig information.
Personligen tycker jag att ett ömsesidigt förtroende mellan köpare/säljare är ett MÅSTE då det gäller levande varelser.
Alla vill vi väl att våra eventuella kattungar ska hamna i rätt hem.
Önskar er alla en riktigt solig varm, skön helg.
kram Inger
Jag skulle inte bli förvånad. När jag genom tjuvparning fick en huskattskull här hemma på våran dåvarande hona fick jag en intressant som kom och titta på kattungarna. Hon blev kär i ena kattungen men hade mer ögon för min norska skogkatt (ej fadern till kullen) och fråga hela tiden "ska du inte sälja honom" - "kan du inte sälja honom till mig" och det är en vuxen människa vi talar om nu som var runt 30 år äldre än mig. Jag blev så lack på henne och sa upprepade gånger "han är inte till salu".