I morrgon flyttar min älskling..
I morgon flyttar min älskling som jag vårdat genom sjukdom, och som också visat sig ha en defekt på sin svans.
För mig är han värd millijoner, han är sååå fin och go, ja älskar han till vansinne.
MEN !!! Jag bor i lägenhet och måste tänka på utrymme mm, har redan en hane och en hona kan inte ha en hane till.
Ja kommer sakna honom tills jag dör
detta är baksidan med uppfödning att man inte får dom sålda och dom blir kvar för länge.
Detta kommer jag aldrig lära mig.
Hur ska jag ORKA att lämna bort min älskling ????
//Marita

Usch Kramar.. du får glädjas åt du funnit ett bra hem till din lilla prins.. jag hoppas de ska gå bra med din lilla kille.. jag hoppas verkligen inte jag sitter på mina för länge :(
Kramar
Jo att jag hittat ett bra hem åt han tvivlar jag inte en sekund på, synd bara att det tog sån tid innan dom bestämde sig, deras dotter köpte den första killen i kullen.
Men sedan dess har det hänt så mycket och man har hunnit fästa sig så …. fy jag längtar inte precis tills i morgon =(
#2 inte???
o defekt hade han ju inte… "förtjockning, men absolut ingen kroksvans som veterinären sa…

Jag lider med dig, alltid jobbigt när de små ska flytta! Jag hoppas ni har bra kontakt så du får följa hans nya äventyr i den nya familjen…kram
# 3 Svanstippen går att böja i 45 graders vinkel ser inte hur veterinären kan få det till en "förtjockning"
Dessutom räcker det inte med att "känna" för att kunna påstå att det INTE är svansknick man måste röntga också.
Det var den gamla veterinären och han är bra på att ge vaccinationer mm men när man vill ha en åsikt om sådant som svansknick mm rådfrågar jag hellre hans son.
Innan jag började med uppfödning var jag hos den gamla veterinären med en katt som jag hade på foder.Katten hade tarmkattar enligt honom och fick penicillin.
Men han blev inte bättre bara sjukare och sjukare och fick mer o mer penicillin och nya diagnoser för vad det kunde vara varje gång vi var där. I stället för att råda oss åka till djursjukhus ingav han hela tiden falska förhoppningar om att denna gång skulle han bli bättre.
Till slut ansåg vi det vara nog katten led så vi åkte in akut till Örebro djursjukhus som fortfarande fanns kvar då.
Där konstaterar dom att katten hade FIP , våt FIP med buken full av vätska och förklarar sedan allt om det för oss som aldrig hade hört talas om det tidigare.
Dom ansåg också att den andra veterinären borde åtminstonne misstänk detta eftersom det var så långt gånget och katten reagerade starkt på beröring kring magen.
Katten avlivades naturligtvis på en gång och jag gick på nålar hemme i ett halvår efteråt varje gång någon av dom andra katterna nös av räddla att dom också var sjuka.
Så den veterinären litar jag enbart på när det gäller vaccinationer, som tur var hade han rätt angående ungarnas diarre denna gången dom blev friska men jag var bra nervös ska gudarna veta.
Efter den persen varje gång en katt blir slö pga sjukdom så är det enda som klingar i mitt huvud FIP FIP FIP
o ändå har du sagt flera ggr till mig: "hoppas det är gubben för han är bäst o ger mej massa rabatter oxå" ?
men men.. det är ju upp till dej… jag litar ju mer på en veterinär med flera års utbildning än på nån som ändrar versioner på allt hela tiden…

Jag är Medarbetare här & jag råder er att göra upp ev oenigheter privat & inte här på forumet!
/Mia
#6 Ja när det gällt vaccinering precis som jag skrev ovan och ja han ger rabbatt ,men när det gäller allvarligare saker litar jag mer på sonen .
#7 Om någon hoppar på mig för att jag tar mitt ansvar som uppfödare och säljer en katt billigare för att den har något på svansen så anser jag mig ha rätt att försvara mig.
JAG har inget att göra upp med NÅGON, om andra sedan anser sig ha problem med mig kan JAG inte rå för att DOM tar upp det här

#7 Jag håller helt med.

#8 Nej Du kan inte rå för det, och jag anser att forumet är till för att få ventilera sig på ett hälsosamt sätt och inte nedsättande.
Visst får du försvara dig men ni kanske kan föra en vidare konversation om detta privat, det är inte meningen om du kände dig träffad.

Hej hej, kommer bara in och stör lite här.
Tita naturligvis har du rätt att försvara dig. Jag tycker inte ens att du skall behöva att göra det heller. De flesta säljer katter med knickar eller annat billigare. Men ni kan ta det privat, du kan försvara dig privat.
Ladyrazz: Och du kunde ha sagt det privat, till Tita.
MVH Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#11 Du skrev precis det jag försökte få fram 
#0 Det är aldrig kul att lämna ifrån sig en katt som man fäst sig så vid, jag förstår dig, själv "sörjer" jag att Fingal flyttar ifrån oss men han kommer till fantastiska ägare och kattkompisar och kunde absolut inte få det bättre, jag tröstar mig med det.
Jag tror din gosse får det toppen med och att du gör helt rätt.
Det har vi också, tagit det privat ska gudarna veta och för mig är det redan utrett och löst trodde det var så för henne också, men tydligen inte och jag kan inte rå för att hon fortsätter att agera ut sin ilska över mig här på forumet.
Jag antar att för att ni andra ska slippa detta får jag hålla mig härifrån och inte skriva något alls i så fall.

Nej Tita, du skall fortsätta skriva på forumet, dina inlägg är precis lika önskvärda som någon annans!!!
Kram Merlyn
# 14 Tack
men det känns endå lite som mitt ansvar att ni ska slippa bli indragna.

Tita. Jag har också en veterinär som jag går till när jag vaccinerar, id-märker och dylikt. Han bor nära och han har varit veterinär hela sitt liv. Och han är såå go med djuren. Men han är närmare 70 år och när det gäller andra saker som kastrering och dylikt så går jag till en veterinärstation med unga alerta veterinärer. Så jag förstår precis varför du går till två olika.
Och när det gäller svansen så tycker jag att du gör rätt. Och förresten så räcker det med att DU känner att du gör rätt. Inte behöver du rättfärdiga dig här. /Sylvia
#0:
Du ska se att det går finemang!
Och jag förstår hur du menar ang knicken.
Den stelnar till med tiden och fastnar i det läget..
Har varit med om det på en av mina kattungar. :)
Det är ju inget farligt för katten så länge det är i svansen och gärna längre ut typ svanstippen. :)
När du får se och höra hur din älskling trivs så bra i sitt nya hem så kommer du att glädjas och känna att det var rätt beslut! :)
*StyrkeKRAMAR*
Tack så jättemycket för allt stöd det värmer verkligen.
#17 Jo jag är ganska övertygad om att det kommer kännas bättre, han kommer ju att få träffa och busa runt med sin bror emellanåt vilket känns jättebra =))
Men förra veckan när både han och jag var sjuka så "bonda" vi lite extra och jag kom den lilla trollungen riktigt nära när vi låga där och trösta varandra sjuka på soffan =) det är därför det känns extra jobbigt med just honom nu men även bra på det sättet att jag kunde inte önskat ett bättre hem för jag vet att han kommer få det kanon.
Och det är till människor jag verkligen känner förstoende för och vet att vi kommer hålla kontakten =))

Suck! Jag blir så trött på detta eviga tjafs på forumet. Sköt sånt här privat, snälla!!!
/Camilla, sajttvärd.
Så nu har han då åkt…. trodde jag skulle gråta floder
men jag klarade det
. Riktigt stolt över mig själv (OBS skryt) 
Det kändes helt rätt när hon kom och vi skrev pappren, visst är det tomt och jag kommer säkert sakna honom första tiden men jag vet att han får det bra, och att han får en kompis (En gammal skogis hona) och så får han ju träffa sin bror när deras dotter är hemma med honom och hälsar på