Nya burpoolen
Idag har jag varit med och fixat iordning den nya burpoolen.
Super bra är den, imponerad!
Men nu är jag trött i hela min kropp, tuff dag!
Nu förstår jag inte riktigt. Vad är en burpool?
Susanna

Ett samlat ställe där man kan låna burar till utställningarna. Sverak äger fyra stycken som åker runt i Sverige på de olika utställningarna.
Inte låna, men hyra

#3 Hyra menar jag…om den hade kunnat lånas, det hade inte varit dåligt =)
OK. Då förstår jag.
Susanna

Vad består nya burpoolen i? Är det metallbottnar osv? Slipper vi tapetborden nu….
/Marie

Japp slipper tapetborden. Det är två ben som man sätter ihop med en skiva. Det blir som ett bord med en 10 cm hög kant. I där sätter man buren. Mycket smidigt!
Då hoppas vi på NYA burpoolen till Spinneriets utställning då - jag menar så inte min något rundlagda herre EP S*Häxans Mister Magic "ligger sig igenom" burbottnen, vilket hänt mer än EN gång
!/Häxan

Åh det låter ju toppen!!!! Kanske lättare att arbeta med oxå?
Är burdörrarna raka ?? De gamla burar som vi haft både i Arboga och i Norrköping var så krokiga att det knappt gick att stänga dörrarna. Man fick böja till dem lite.
Mvh Bengan

#9 Ja de är lättare att jobba med!
Tyvärr är inte själva burarna utbyta utan det är de gamla vanliga

Kolla in denna länken, bilder på den nya burpoolen och gänget som var med och lastade om den
http://www.pilbackens.se/burar/burar.htm

Jag minns burpoolen som fanns innan tapetborden, och de var fruktansvärt tunga att arbeta med, är de här lättare att hantera? Tapetborden var ju värdelösa, och när vi hade utställningen i Arboga var vi tvungna att ha några killar som hela tiden kunde rycka in och laga burar på alla sätt och vis…. Men men, jag hoppas de här fungerar bättre =) Förhoppningsvis blir det ju bättre och bättre med åren…

#8 Jo, vad jag hört så blir det nog sådana bord på Spinneriets utställning.
Du & Jag skall förresten ha ett gott samarbete även denna utställning