Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 449 ggr
marinis
0

Nya burpoolen

Idag har jag varit med och fixat iordning den nya burpoolen.
Super bra är den, imponerad!
Men nu är jag trött i hela min kropp, tuff dag!

Kronängens
0

Nu förstår jag inte riktigt. Vad är en burpool?

marinis
0

Ett samlat ställe där man kan låna burar till utställningarna. Sverak äger fyra stycken som åker runt i Sverige på de olika utställningarna.

Leffe
0
marinis
0

#3 Hyra menar jag…om den hade kunnat lånas, det hade inte varit dåligt =)

Kronängens
0

OK. Då förstår jag.

Fairyhearts
0

Vad består nya burpoolen i? Är det metallbottnar osv? Slipper vi tapetborden nu….

/Marie

marinis
0

Japp slipper tapetborden. Det är två ben som man sätter ihop med en skiva. Det blir som ett bord med en 10 cm hög kant. I där sätter man buren. Mycket smidigt!

Burken
0

Då hoppas vi på NYA burpoolen till Spinneriets utställning då - jag menar så inte min något rundlagda herre EP S*Häxans Mister Magic "ligger sig igenom" burbottnen, vilket hänt mer än EN gång Flört !/Häxan

Silverfarans
0

Åh det låter ju toppen!!!! Kanske lättare att arbeta med oxå?

Bengan
0

Är burdörrarna raka ?? De gamla burar som vi haft både i Arboga och i Norrköping var så krokiga att det knappt gick att stänga dörrarna. Man fick böja till dem lite.

Mvh Bengan

marinis
0

#9 Ja de är lättare att jobba med!
Tyvärr är inte själva burarna utbyta utan det är de gamla vanliga

marinis
0

Kolla in denna länken, bilder på den nya burpoolen och gänget som var med och lastade om den
http://www.pilbackens.se/burar/burar.htm

akickia
0

Jag minns burpoolen som fanns innan tapetborden, och de var fruktansvärt tunga att arbeta med, är de här lättare att hantera? Tapetborden var ju värdelösa, och när vi hade utställningen i Arboga var vi tvungna att ha några killar som hela tiden kunde rycka in och laga burar på alla sätt och vis…. Men men, jag hoppas de här fungerar bättre =) Förhoppningsvis blir det ju bättre och bättre med åren…

Merlyn
0

#8 Jo, vad jag hört så blir det nog sådana bord på Spinneriets utställning.

Du & Jag skall förresten ha ett gott samarbete även denna utställning Skrattande