Från Sussie i Pawpeds
**Nu är det väl snart dax för er att skicka in ALLA era katter + kullar till pawpeds, så att vi får mer katter att testa emot när vi söker hanne mm. Så skicka in ALLA stamtavlor på era kattungar , tidigare kullar mm.
---------------------------------------------------
Det kommer in allt för många ofullständiga uppgifter till pawpeds.
**För att era kattungar ska kunna läggas in i pawpeds så måste HELA föräldrarnas stamtavla finns där så att det INTE blir luckor i stamtavlan.
Om det fattas katter i pawpeds så skicka in kopior av era stamtavlor.
När det sen gäller kullar så kan ni melja in deras stamtavlor OM föräldrarnas stamtavla redan finns där och är komplett.
Glöm inte att skriva alla data om katten.
*Namn* _(inkl. stamnamn)
_Födelsedataum
Färg
Kön
Regnr (syns inte i DB)
**Föräldrar
http://www.pawpeds.com/ src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />**gå in under respektive ras, titta under submit info, där finner ni detta
For the Nordic countries (Norway, Sweden, Finland, Denmark, Iceland) send to:
Sussie Sohlberg
Fiskgjusevägen 10
SE-815 93 Tierp
Sweden
E-mail: okeechobees@spray.se

OBS!!!!
Glömde säga att även gamla stamtavlor efterlyses
/ Rita
Har en gammal stamtavla på Colloseums Ivan, född 1983-05-24, 13 NF Aw. Kan den möjligen vara intressant? Ska även kolla mina "gömmor" efter fler gamla stamtavlor!

#2. Alla gamla stamtavlor kan vara av intresse, Skicka in det du har i din gömmor oxå// Rita

Det kommer bara in ca 10-15 stamtavlor i månaden enligt Sussie, så snälla skicka in ALLA era stamtavlor, eftersom ALLA
HCM-testade katter oxå kommer att syns i pawpeds ca 2 månader efter testen.
Hur skickar man inn HCM testen? Jag har en skogis som blev testad på: hcm - pkd och HD. Alt var bra med hon.
Hon är också på pawpeeds.
Ska testa en annan NFO nu på tirsdag som också ligger på pawpeeds.

#7.
Vad skönt att din kisse var OK.
Om du har använt blanketten från Main Coon testerna så ska veterinären skicka in detta till Ann i Danmark, adressen står längst ner på blanketterna. Hoppas du förstår vad jag menar
// Rita

det gäller ju att man undertecknar blanketten också..förståss..vissa uppfödare vill tydligen inte att resultatet av HCM testet ska spridas så dom skriver inte under..
ja jag har använt blanketten från Main Coon testerna och signerad och detta har skickads men jag hittar inte i pawpeeds.
Katten det gäller heter:
CH(N)Chief Calisto`s Tia.

Finns katten i pawpeds eller inte, det tar ca 2 månader innan man ser resultaten där// Rita

Jag ska skicka in alla mina till pawpeds. Ska jag bara kopiera stamtavlorna och skicka till adressen som står över? eller är de bara för gamla stamtavlor

"12
Nej ALLA stamtavkopior skickas dit// Rita

Tack då ska jag skicka dom imorgon.. nu ska jag få iväg de där satans stamtavlorna *hehe* (ja jag är alldeles för bra på att skjuta upp saker)

Å så lite dumma frågor till från en nybörjare. Ska jag skicka med alla HCM resultat?

#15, "nybörjare"
, de e vi alla i början. Du ska inte skicka med HCM-resultatet. Nr dina stamtavlor finns i DB, så kan du vänta ca 2 månader å sen kolla om HCM-resultatet finns där.// Rita

aha så de kommer in automatiskt menar du *känner mig lite dum i huvet haha men alla säger ju och kräver mina katter ska in på pawpeds så jag må ju lyda*

#17, Ja du ska lyda alla , nej skojar bara, men det är väldigt bra att ha med sina katter i pawpeds, speciellt när man har dom i avel. veterinären ska skicka in HCM-resultaten till Ann i Danmark.
ps. Pussa Pomac,,,,,,,,,,

Japp ok tack då vet jag då ska jag bara skicka stamtavlorna. Jo jag har förstått pawpeds är vädligt bra men har liksom inte satt mig in i de så mycket men nu ska de bli ändrigt på de ;) Tack för hjälpen
Å jag lovar Pompe ska få en puss ;)
Hon har varit registread där i över 3 år 
Men vart ligger listan över alla som är testade? Jag hittar den inte.Jag kan ju kolla där. Men har du direkt länken?

Det är ingen lista, om resultatet finns i pawpeds så står det ett [H] efter namnet, om det är länge sen du testade dina katt så melja till Sussie och fråga om hon kan hjälpa dig. Se överst i denna tråd
-------------------------------------------------------
Detta står längst ner på blanketten
Veterinären skall skicka en kopia av denna blankett till:
Anne Jensen Landsvinget 5 Nejede DK-3400 Hillerød Denmark
// Rita
aha… det var detta [H] som jag inte hittade. Ska majla Sussie om detta - men vi skal ju testa hon på nytt nästa år också.

# 22 Eller kontakta Anne Jensen i Danmark

Hallå, nu puttar jag upp denna tråd igen:-))))))))))))
hihi… tack tack 

Hur har det gått för dig, har du fått några svar från Sussie
Hej
Jag har inte haft tid att skriva till hon ännu. Men jag ska 

OK
// Rita

Dax att putta upp igen, vi har ju fått några flera medlemmar// Rita
Jag har varit tvungen att ändra färg i stamtavlan på min hona, och har fått tillbaka stamtavlan från sverak, så det är klart. Men nu har jag det problemet att jag har mailat till sussie på pawpeds men hon svarar inte… så jag vet inte om hon kan ändra det utan att jag behöver skicka in stamtavlan… någon som vet? någon som vet om hon har väldigt mycket att göra efter som hon inte svarar?

#31. Hon kanske bara är lite upptagen av annat nu, men prova att melja igen omm några dagar eller så// Rita

Dax att putta upp igen tror jag,
// Rita
putt putt

Hej.. :-) jag undrar, jag har en hona, Maja. hon ligger in med på pawpeds hemsida,, hur gör jag då? är det bara att kopiera hennes stamtavla och sedan skicka in den till ??
Sussie Sohlberg
Fiskgjusevägen 10
SE-815 93 Tierp
Sweden
Hur lång tid tar det ca innan man kan se den där?
supertacksam för svar snarast.
MVH Linda

#35. Linda det är rätt, kopiera och skicka till Sussie. Hur lång tid det tar är lite olka, men det brukar gå väldigt snabbt
// Rita

ok,, tack för snabbt svar.. 

# 21 Anne bor et andet sted nu og det har hun faktisk gjort siden aug. 2006:-) Den nye adresse står på den nye hcm-form på Pawpeds:
Anne Jensen
Landsvinget 5
Nejede
DK-3400 Hillerød
Denmark
mvh Carli

#38, Tack Carli,
på de blanketter som vi har i Sverige undrar jag vilken adress som står. Vet du om hon har eftersändning på sin post??
//Rita

På den blankett som finns på Skogkattslingans sida står rätt adress.
/Pia

Have you any idea about how long it will take until the pedigree sent by post is updated to database? I know Sussie Sohlberg is doing this on her free time, but I sent copies of our cats pedigrees about 1,5 months ago and they're not still to be found. Should I maybe resend them in case post has lost my mail?

#41.
Auli, Yes resend the copies to Sussie.
// Rita

Jag har ändrat adresen uppe på #21 nu.
Så nu är det samma som på blanketten och som Carli skrev

Jag väntar också på att stamtavlorna ska komma ut på Pawpeds. Skickade in Nitros i november, så för 1½vecka sedan mailade jag Sussie och frågade hur det går. Men hon hade inte fått någon stamtavla ifrån mig. Så jag har skickat in en ny kopia, och väntar nu spänt… /Sylvia

Thank you, Rita. Let's try again.

Hej,,
jag undrar,, hur lånmg tid ca tar det från det att man skickat in stamtavlan tills det att man kan se den på pawpeds??
/Linda

#46,
Se #36

hehe ok,,missade det.. :-) tack….

puttar upp, många nya kullar och medlemmar

mm,, jag tönkte på en sak,, visst är det väl så att när Augustas kull föds och jag fått stamtavlorna,, att innan jag haft leverans på dom små så kan jag väl ta kopia på stamtavlorna och skcika in till pawpeds? så det redan är klart för köparna.?
kramar till er..
**# 50
**Är båda föräldrarna till din kull med på pawpeds sida så räcker du att du mailar in dina kattungars uppgifter till sussie.
mail: okeechobees@spray.se
De uppgifter du ska lämna:
Namn _(inkl. stamnamn)
_Födelsedataum
Färg
Kön
Regnr (syns inte i DB)
**Föräldrar
**
Är det däremot någon av föräldrarna som saknas så måste du skicka in kattungarnas stamtavla. Det är bara till att kopiera =)
Såg nu att din väntande kull mellan Augusta och Rubin, där finns båda föräldrarna med så du behöver bara maila!
Men däremot så finns inte Adam med, så där kommer du få skicka stamtavlorna om inte Adams ägare skickar in hans stamtavla innan det är dags för dig… Hoppas jag inte rör till det för dig… =)
lycka till!

hej nej då.. jag förstår,, Tack så mycket.. :-)