Hemveterinärer
I slutet av veckan kommer en veterinär hem till mig för att vaccinera två av mina katter. Anledningen till detta är att den ena katten blir stressad både av att vara i transportburen och av att åka bil. Efter vad jag har förstått kan hemveterinärer numera även göra enklare ingrepp, såsom kastrering av hankatt, i hemmiljö. Vad har ni för erfarenheter av hemveterinärer? Vad har ni anlitat dem till när det gäller era katter?

Hej!
Jag har min "husveterinär" eftersom jag även har uppfödning av häst. Sommartid när jag gör mycket ultraljud på häst så passar jag på att vaccinera mm. på mina katter.
Har inte kastrerat hemma ,men hon kommer om någon skulle vara sjuk.Kan ringa när som helst och få hjälp och råd.
Var rädd om din husveterinär-Det är guld värt!
Mvh.Elinor

jag har också en hemvetrinär, håller med,var rädd om dom, dom är guld värda!!
han har bla kastrerat min hankatt hemma, då denna katten var otroligt stressad och mådde dåligt under en period.Men nu lever han lycklig som kastrat!! Tyckte det kändes bättre att göra ett sånt ingrepp hemma,för då kan dom vila ut och vakna upp i sin hemmiljö!!

Elinor, vad heter din veterinär??? Jag bor ju på Hisingen och skulle vilja ha en hemvet.

Vi har en Vetrinär som kommer hem också om man ber henne..lämpligt om man har en kull kattungar som behöver vaccineras o chippas eller nåt..tror knappt hon tar ut nåt extra i bilersättning heller ..henne är man rädd om som sagt..
//Stefan
Jag har världens UNDERBARASTE hemveterinär som tagit hand om våra hästar, hundar och katter i drygt 30 år! Han gör det mesta ifrån kastrering till chipsmärkning, vaccination och avlivning (då det behövs), dessutom tar han inte hutlöst betalt!
Åtskilliga gånger har han bjudit på intyg od. i utbyte mot fika vid mitt köksbord, gissa om jag ÄR RÄDD OM HONOM
!
I dag var hemveterinären här. En lugn och trevlig tjej som tog sig tid att gosa med katterna. Oj, vad smidigt det gick. Henne kommer jag att anlita fler gånger.