Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1302 ggr
Idihs
0

Chip eller tattuering?

Hejsan.

Ska nu märka min katt. Några tips på vad ni tycker är effektivast? Chip eller tattuering?

Mvh Idah

LaSadie
0

Snyggare med chip, tycker att tatuering förstör lite om man har ljusa katter och öht. Dessutom så bleknar tatueringar, det gör inte chip (förhoppningsvis)

Seerath
0

Jag har sett väldigt många tatueringar som inte går att läsa så jag föredrar chip. Dock är det ju en hel del som inte känner till chip ännu och vet om att en katt kan vara idmärkt på det viset.

LaSadie
0

EDIT: Tog bort inlägget då jag råkade trycka skicka när jag inte hade tänkt att skicka ö h t :)

NaimaG
0

Håller med om att chip är helt klart snyggare specielt om man tänkt ställa ut katten men sedan kan jag föredra tattuering då många polisstationer och liknande myndigheter som tar hand om bortsprugna katter sällan har en chipavläsare. Men huruvida man som uppfödare väljer chip eller tattuering får man nog avgöra själv, vill man ha katt med stil så är chip att föredra Flört

[michaelalundgren]
0

Ska du ha katten ute, råder jag till tatuering! Då människor i omgivningen kanske inte vet om att chip finns.

Annars tycker jag chip. Men tänk på att om man har otur, kan chippet krypa ur, om veterinären inte ser till att det kommer in ordentligt.

Vrethagens
0

Håller nog med om att chip är den bästa lösningen om man ska ställa ut katt, ur utseende synpunkt.

Går katten ute däremot, så tycker jag att öronmärkning är bra, som sagt, alla vet inte om att chipmärkning existerar om man hittar en katt utomhus.  Jag har två tjejer som är ute lite då och då, och de har både chip och öronmärkning.

David
0

Chip säger jag utan tvekan.

Sedan hoppas jag att det kommer en liten rekommendation att sätta en stjärna eller liknande i örat på en chipmärkt katt (ett tecken kan du göra med isbedövning). Då ser den som hittar en katt att den är chipmärkt och kan ta den till polisen för att identifiera ägaren.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...