Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 1445 ggr
NaimaG
0

Stämmer det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Under 2 års tid har jag läst en hel del om Norska Skogkatter men för en tid sedan fick jag lära att en norks skogkatt utser en i familjen till favorit och håller sig sedan till den personen.

Min fråga är nu, stämmer det?

Vad gäller min pojk tycks allt stämma in på honom så som att gräva i vatten med tassarna osv men också detta med att ha en favorit i familjen. Han valde redan från start att ha mig som favorit,ifall husse bär honom så vill han ner, kliar husse honom så går han antingen därifrån eller låter bli att kurra mig däremot ska han stryka sig mot, kurra så fårt jag stirrar på honom, pussa mig med sin sträva tunga osv.

Utgår man från honom så stämmer påståendet men gäller det alla norsk skogkatter?

blondifire
0

har nog inte med rasen att göra. Min store kille här älskar alla som kommer genom dörren, min äldsta hona föredrar mig men  kan nöja sig med övriga familjen, en annan av honorna väljer ut ett par stycken o föredrar dom… individmässigt skulle jag gissa på..

S*Winsnes Wilda

NaimaG
0

#1 Jo jo, min pojk är ganska på också och ska kela med alla och hälsa på alla. Men jag läste att de älskar just en person i familjen mer än andra.

mimmie.k
0

haha det stämmer bra.. :P Det lite tråkiga för sambon är dock att båda av våra har utsett mig till favorit.. men Tussen klarar sig bra med sambon och andra besökare med, medan Gloria kan tänka sig i nödfall att gosa med andra… :P