Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 796 ggr
SamanthaJones
0

HCM katter sökes!

Jag skulle behöva 1 el två stycken katter som har diagnosen HCM.

Djurdoktorn i Östergötland kommer under våren/sommaren att utbilda sig för att kunna utföra HCM scanning och därför behöver vi en el. två sjuka katter i utbildningssyfte.

Scanningen kommer ske torsdag 18,30 hos Djurdoktorn i Linköping.

Självklart helt kostnadsfritt! Hör av er! 0761683973

MVH Sofia och Djurdoktorn

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Fridaybrew
0

Kostnadsfritt, schysst när dom gör er en tjänst =) Tycker en liten ersättning inte skulle vara helt orimligt men det är kanske bara jag. Det skulle troligen göra det lättare för er dessutom att få tag i undervisningskatter.

Rabattcheckar eller kattmat skulle inte vara fel heller. det är bara lite feedback/förslag =)

Lycka till med utbildningen!

/Fridaybrew

SamanthaJones
0

Tack för förslagen.

Jag tycker det verkar som att folk tycker det är tillräckligt bra att de får komma och kolla sina katter gratis. Iaf med tanke på hur många anmälda vi fått in :)

Och de som kommer och som har anmält sig till mig kommer att få något med sig hem oxå.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Fridaybrew
0

=)

/Fridaybrew

Flujo
0

#1 "schyst när dom gör er en tjänst" ….. Förvånad Detta är väl iaf för alla oss som har att göra med rasen Norsk Skogkatt att göra. Utbildningar är ALLTID bra och vad är då bättre för studenter än att kunna se och jämföra Glad

#2 Jag blir lite orolig att "så många" hört av sig …. hur ser det egentligen ut med HCM på våra katter?

Jag vet inte hur frekvent folk använder Paw Peds men nog rapporteras HCM resultaten automatiskt? Om så är fallet så är det skrämmande få som faktiskt följer hälsorådet gällande HCM. Det verkar mest som om uppfödare tar första kollen innan parning sen paras det "fritt" utan påföljande tester. Jag kanske har fel i denna fråga, men det vore intressant att veta hur många som egentligen följer "anvisningarna". För nog är det så att vi vill ha friska Skogisar och inte bara snygga Skogisar Cool

LaSadie
0

#4 TS har sökt HCM katter på alla kattforum här på iFokus så det är inte bara skogisar.