Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 888 ggr
Katthemsmatten
0

Hjälp med märkning

Hej! Jag jobbar som volontär på ett katthem och igår kväll, fredag, fick jag via polisen in en katt med en väldigt kort märkning 67CT. Polisen har lyckats hitta en registrering på SKK men numret till ägaren existerar inte längre. Har sökt på efternamnet via Eniro men får inga träffar.

Har ni några tips på hur man mer ska kunna spåra ägaren? Och av personlig nyfikenhet: är det vanligt med så korta ID'n? De katter jag har och träffar har längre registreringsnummer.

Tacksam om ni kan hjälpa oss hjälpa gossen att få komma hem igen. Han har nog gått ute en tid så tovig som han är.

Medarbetare Hittekatter iFokus

dqhh
0

Hej, kan tänka mig att det är en äldre katt. Det var vanligt förr med så korta nummer.

Angående huruvida man kan hitta ägaren. (Har varit med om detta själv tidigare) då kontaktade vi veterinärer i området för att höra om de kände igen id numret (alltså ifall de har utfört märkningen) så hittade vi ägaren.

Lycka till!

mammakatt
0

Kan du inte lägga ut bilder på katten det kanske är någon som känner igen den.

Och det där märkningen är gammal jag har en katt som 10 år också bara har 4 tecken.

Angelike

Katthemsmatten
0

#1 & 2: Tack för bekräftelse på att det är ett svenskt ID. Vi kommer att publicera bilder på honom litet senare. På måndag ska jag kontakta veterinärer i området där hans ägare senast varit registrerad. Den veterinär som fått honom inlämnad av upphittaren hade aldrig träffat honom tidigare.

Medarbetare Hittekatter iFokus