Tips.....någon?
Detta gäller iofs en ragdollhona, men kanske någon kan hjälpa mig?!
Förra veckan beslutade jag att avbryta hennes löp med att ge piller 3 dgr i rad och i morgon skall jag ge ett piller igen då det gått 7 dgr. Nu såg jag att hon tvättar sig i "nedre regionen" och att det kom ut lite ljust vitt sekret. Det tvättade jag bort, luktade inte illa, vad jag kan känna just nu.
Kan det vara som så att om hon "egentligen" skulle löpt utan piller att det kan bero på det att denna vätska kommer eller kan man börja misstänka en kommande inflammation???
Hon har alltså Inte ätit piller förr utan det blev första pillrena i förra veckan och sedan ett nytt som skall ges i morgon….
Tacksam för svar! /Mikaela

Jag hade åkt till veterinären med henne. Låter som en livmodersinflammation. Kanske kan bero på något annat också men jag hade definitivt kollat upp det hos vet. /Sylvia
Håller med låter som en livmoderinflamation.
Tycker du ska ta henne till veterinär.

Hej igen!
Nyss hemkommen från veterinären. Det visade sig vara en början till livmoderinflammation, alltså inget akut men antibiotika kur blev det direkt.
Damen ifråga kommer nog så småningom få bli kastrat efter detta då hennes mamma också haft det. Vill inte riskera en till inflammation eller att avkommorna ärver detta.
Men go kastrat, det lär hon bli med tanke på hennes temperament 
Tack för era svar!
Hade en hona som fick samma sak vid sitt första löp, och det rann en gråaktig sörja ur henne.Men hon blev bra efter en penicillinkur och mamma till min första kull , fast jag aldrig trodde hon skulle bli det efter den pärsen.