Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 278 ggr
pacados
0

era utflyttade kattungar..

hur många har köpare som aldrig hör av sig igen och talar om hur det går?

jag har en kattunge köpare som jag både ringt och mailat,men dom svarar inte.Tycker det är konstigt,dom förstår väl att man vill veta hur det går?

Alla andra som köpt katt av mig hör av sig med bilder,telefonsamtal mm, jätte roligt.

Hur har ni andra det?

Tita
0

Jag har såna, och dom låvade att dom skulle höra av sig och skicka foton mm, men jag har inte hört ett ljud.

Men dom flesta gör det som tur är.

//Marita

Mylingens
0

Av alla våra köpare är det bara en som jag aldrig hör av, och det är jättetrist. De lovade oxå att maila och skicka bilder någon gång ibland men har aldrig gjort det. Då jag inte har någon mailadress till henne så har jag skickat ett handskrivet brev och frågat efter ett livstecken men det fick jag inte.

Vissa av köparna har vi tät kontakt med och vissa hör av sej lite då och då bara, men det är skönt att få ett livstecken någon gång från dom så man vet att de har det bra. Men man kan inte tvinga någon om de inte vill, det är bara så trist när de inte gör det…. //Kaisa

LittleL
0

Jag har ju inte sålt några kattungar så jag har ingen erfarenhet av detta problem. Men som köpare så funkar iaf jag som så att om uppfödaren visar på något sätt att den VILL ha kontakt så har jag gärna kontakt:) Jag har köpt katt av en uppfödare som jag skickar bilder till hela tiden, mailar/ringer och berättar hur allt funkar för katten hos mig. Medans jag köpt katt av en annan uppfödare som inte ens svarade dom första gångerna jag skickade bilder. och då tröttnar iaf jag. Men alla är vi olika… /Sylvia

pacados
0

ok,då vet jag att jag inte är ensam…men det är ju så tråkigt när an int får ett livstecken…

#3  förstår dig! Men jag är ju så att jag lägger in bilder,resultat mm om kattungarna som flyttat så fort dom mailar mig nya saker,tycker verkligen det är jättekul!

Jag ska iaf försöka maila henne igen och ringa…kanske hon missat mitt mail…

SannaE
0

Jag är en köpare som har det problemet med 1 uppfödare!
När jag köpte min första skogis så fick vi sån himla bra kontakt, det var deras första kull och dom vela att vi skulle hålla kontakten. Vilket jag mer än gärna vill, finns de nå roligare än att få skicka bilder och berätta hur det går för en pälskling.
Men så fort jag fått stamtavlan och vi kom hem så fick jag varken svar via mail eller på telefon.

Jättetråkigt tycker jag, jag vet att dom skickat in ansökningar om stamnamn hos Sverak, ibörjan tänkjte jag att det skulle vara skoj att lägga till de till kattens stamtavla.

Nu är de 1 år sedan jag hämtade min Busen. Jag har som tur är massa andra uppfödare som jag kan vända mej till med frågor och funderingar, men ibörjan var de faktiskt lite tungt.

//Sanna

Vildfagre
0

Visst blir man glad när man får ett samtal, mail eller ett kort från sina köpare. Tyvärr finns det dom som bara hämtar katten och sen inte vill ka kontakt men dom är sällsynta. Jag har fått många riktiga vänner genom detta. #5 det är beklagligt att du inte har fått det stöd o kontakt som du ville ha, men som du skrev finns det fullt med gulliga uppfödare som man kan vända sej till. Lycka till med dina utställningar i år./Laila

erspers
0

nästan alla som köpte kattungar ur vår första kull hör man aldrig av..förutom en uppfödare från Italien som köpte en hane..hon vet väl själv hur kul det är när man får höra hur det går på utställningar när det går bra o så..ska man få veta nåt från dom andra kattunge-köparna, hur katterna mår o så så får man ringa själv o höra o fråga om man får hälsa på o se hur katten utvecklas o så..så är det för oss iaf..tråkigt men….

//Stefan

Midlands
0

Från min första kull så måste jag ha haft världens tur alltså.De flesta av dom är mina vänner nu och vi åker på utställningar tillsammans.Vi träffas även utan katter så jag kunde inte ha fått bättre köpare!*Glad*
Dom som inte åker och ställer ut har jag haft kontakt med via mejl eller telefon.

/Tanja

SChamuels
0

Jag är ju helt ny och har min första kull.2 sålda och 2 kvar men man hoppas ju att kontakten aldrig blir bruten,ledsamt i så fall.

Åtminstone kan dem ju svara på ett mail.Tråkigt för dig Pacados