Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1461 ggr
Anen27
0

*LÖST* Upphittad!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har hittat en fin kisse som troligen är hemlös…

Någon här som känner igen den här killen (?).

Mycket tovig

Finns i Haninge

ring snarast mig

070 3138708

Catnap
0

Är han tatuerad? Har ni kunnat kolla efter chippmärkning?

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Anen27
0

Skulle kolla chippen i kväll, men han hade redan varit och hälsat på.. (jag bor inte där, utan en vän har kollen på kissen)

Social och trevlig kisse.

Draken_old
0

Om ni kan få en bild framifrån kanske det är lättare att känna igen kisse.

Anen27
0

Här kommer en bild framifrån!!

Nenya
0

Men… var i haninge finns han?

Jag är 99.99 % säker på att han är från mig - S*Nenya's Brom, 3,5 år gammal kastratkille.
Han är såld till haninge, och jag vet att han blivit utekatt, så det kan vara så att han 'bara' är ute på vanliga promenader.

Men är det så att han behöver tas om hand kommer jag och hämtar honom omedelbart!

Blir väldigt orolig, så jag försöker få tag på ägarna under dagen och ringer TS senare!

Anen27
0

Jag vill ju inte säja exakta adressen….

det finns kanske någon som vill ha en fin katt…..som inte skall ha!

Nenya
0

#6 - skrev inlägget innan jag ringde dig.. du behöver inte lägga ut ngn adress eller ngt sådant! Jag vet var han finns! :)

Jag fortsätter jaga ägarna under dagen, oavsett om jag får tag på dem eller inte ringer jag dig under kvällen - för hans päls måste ju verkligen tas om hand!

Anen27
0

lägger till en bild, om Du Nenya vill identifiera mera…

detta är "rumptuvor"

Nenya
0

Jag är 100% säker på att det är Brom - det kan inte finnas en till katt med exakt samma teckning!
Ansiktet, hakan, ryggfläckning, benen - allt stämmer + att han är i området han såldes till.

Det gör ont att se att han är så tovig - men oavsett vad som händer ska han inte behöva vara sån länge till!

Jag är så tacksam över att den här tråden skapades - oavsett om han har smitit och behöver tas om hand eller om ägarna bara inte förstått hur de ska sköta hans päls - nu har jag chans att hjälpa honom oavsett orsaken!
Tack!

Anen27
0

Jag har annonserat på Blocket, katthems sidor, anmält till polisen…

ingen hör av sig… området.. där sitter lappar i varje lykstolpe, busshållplats osv…

Nenya
0

Jag har ordnat tillfälligt boende åt honom dit han kan komma på sekunden om han behöver.

Vill bara ge ägarna en chans först, det var en underbar familj som köpte honom som jag i början hade väldigt bra kontakt med - men har inte haft det på ett tag nu, så jag vill fortfarande tro att han kanske smitit eller ngt annan sådan förklaring!

Anen27
0

Självklart skall ägarna få en chans!

Har Du chip-läsare?

annars kan jag försöka låna en

Nenya
0

Jag har inte chipläsare, men om du kan låna en har jag självklart hans chipnummer sparat.

Här är Broms sida från min gamla hemsida, lite bilder på honom som liten:
http://nenyas.com/kull05_brom.htm

Sissi
0

Hoppas att detlöser sig på bästa sätt.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Anen27
0

Jag fixar chip-läsaren..

till #14  visst är det härligt att #13 kände igen kissen!!

Sissi
0

VERKLIGEN!
Jag har själv en katt från S*Nenya's, men som "innekatt". Nu är det en fertil hona som jag använder i avel, så tanken på att hon ska bli utekatt är obefintlig.  Dessutom är hon inte så överfötjust i att vara ute, trivs bäst i mattes kök.Flört

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Anen27
0

Och den här kissen, Brom är otroligt harmonisk och fin katt!

Han kanske har bara smitit….

Nenya
0

Jag har fått tag på ägarna och han är inte bortsprungen utan älskad utekatt vars päls blivit 'lite' utom kontroll.

De hade tänkt boka in honom hos veterinären för att få honom rakad, men nu åker jag dit ikväll och hjälper dem med det istället! :)

Tack så mycket för allt engagemang! Ägaren hälsar också och tackar - hade det varit så att han varit bortsprungen hade hon varit förtvivlad och blivit överlycklig över att någon hjälpt till på det här sättet för att se till att han fick komma hem/få det bra igen!

Anen27
0

Gladfallet löst!Glad

tack att Du hjälper ägaren och katten!

Inlägget är låst för nya kommentarer