någon som vet *OT*
jag arbetar xtra 4 timmar/veckan på städfirma.Jag har sagt upp mig den 1 februari,men jag har inga anställningspapper elr bevis på att jag arbetar där då,utom lönespecifikationer.Sista anställningen gick ut i november.
Är jag bunden till detta arbete i 1 månad eller har jag rätt att sluta med omedelbar verkan typ?
tacksam för snbbt svar,för jag vill verkligen inte arbeta kvar där..
har du inte skrivit på något anställningsbevis borde du inte vara anställd och bör kunna sluta direkt. det skulle jag tro iaf…

nej det har jag inte…jag har hela tiden skrivit på viss tidsanställnig och den sista gick ut i nov,sedan har jag bara jobbat ändå,men vill sluta nu,omedelbart pga olika saker som hänt där.Och anledning till att jag inte skrivit papper är för att min "chef" inte kommit förbi med några papper att skriva på…
då borde du ju bara kunna säja nej om de ringer efter dig… eller låta bli att gå dit. problemet då kanske kan bli att de inte betalar ut lönen om du har arbetat efter senaste lön? det är jättesvårt att veta vad man ska göra när det inte finns några papper skrivna.
jag hoppas någon annan här inne vet bättre än mig så att det löser sig för dig på bästa sätt!
/lady

Det låter som att du kan sluta nu direkt eftersom inga nya papper sen november finns, så då bör du ju 'officiellt' inte finnas som antställd hos dem och i deras register. Men som #3 sa kanske du inte får din sista lön, men det kanske är mer värt att du slutar om det nu hänt negativa saker på arbetsplatsen.