Pawpeds
Hej,
är det någon här som vet hur man får in på pawpeds att katten är testad för HCM?
Margona

det går via testprogrammet. din katts resultat kommer de att lägga dit om ca3-4 veckor.

Jag behöver alltså inte skicka svaret till Pawpeds då?

Om du har använt main coon blanketten så skickar veterinären in den.Annars måste du själv göra det.

Tack för svaren. Jag har använt deras blankett.

Alla veterinärer skickar inte in, tyvärr. Mina katters resultat ligger inte inlagda där, förutom det jag skickat in själv. (Jag vet att jag borde skicka in de andras också men alla var ju normala och det står på hemsidan)

Veterinären sa att han skulle skicka in dem någonstans men jag visste inte vart. Men det är väll till Pawpeds då antar jag.

OM resultaten av ngn anledning skulle dröja eller inte komma in så kan man ta en kopia/scanna av resultatet och skicka/maila till:
Anne Jensen
Landsvinget 5
Nejede
DK-3400 Hillerød
Denmark
E-mail: annenj@gmail.com
mvh Malin

#7 Tack ska skriva upp adressen om det inte kommer in.
Alla veterinärer knutna till main coon kattens hälsoprogram är skyldiga att skicka in resultaten till Anne.
Det har varit lite problem med vissa veterinärer. Du kan antingen ta kontakt med mig eller med hälsoprogrammets grundare Ulrika Olsson. Så kan vi trycka på.
Så slipper du noten "might be selected result" som annars läggs in om du skickar in själv.
Alla resultat är viktiga att på in i hälsoprogrammet.
/Kattis

Veterinären jag var hos heter Lennart Nilfors och verkade väldigt seriös.
Margona

#10 Nilsfors skickar in. Mina katter som testats där har fått resultatet på pawpeds

#11 Tack jag förstod nästan det men var inte säker. Jag tyckte han verkade vara en bra veterinär.