Nykära
…är vi just nu, hela familjen, i vår lilla Kahn som vi just fått hem. Visst är han väldigt vacker (försöker sätta in bild), men personligheten tog oss med storm.
Han är otroligt social och gosig, tiden han inte leker eller äter tillbringar han spinnandes draperad över närmaste villiga tvåbening….Vilket leder mig lite till en av dom många frågor jag har, och om någon veteran har tid att svara så vore det underbart.
Fråga 1: Är alla skogisar så här gosiga och sociala (han följer oss från rum till rum) eller är han så ensam och saknar familjen stackars liten att han är desperat på kontakt? Vi håller på och skaffa en liten kompis från ett katthem, men tänkte vänta en vecka eller två innan nästa kattunge.
Fråga 2: Jag känner mig lite osäker på hur stor portionstorleken ska vara, och skulle uppskatta tips påhur man kan mäta upp hur mycket mat man ska ge varje gång (han får våtfoder 4ggr per dag). Jag läste någon stans att 100-200gr är lagom för en kattunge per dag, men det är lite svårt att tänka sig hur många gram det är när man står där med matskeden.
Fråga 3: (av ren nyfikenhet) Han känns så bred och benig över höftpartiet, är det normalt för en skogis? Min gamla katt som jag hade, var smal som ett sugrör över höfterna när jag fick henne som kattunge

Grattis till nya fmailjemedlemmen!
1) Jag tycker dom ofta är sociala och vill vara nära, det måste inte betyda att han saknar sin gamla familj.
2) En kattunge får äta hur mycket den vill, inga begränsningar behövs.
3) Är lite osäker på den här punkten men unga skogisar är rätt beniga över höften.