Det står i kattboken...
Hej alla,, igen..
men man får ju inget veta om man inte frågar massa.
Hur som,, det står i kattboken Kattens sjukdomar att man ska kunna känna druvstora fosterblåsor redan efter 3 veckor. nu är Augusta om allt är som det ska ca 4½ vecka, och jag känner ingenting….
Måste man vara erfaren för att kunna känna?

JA………….

Ja till att vara erfaren? 
ok….
Bara att vänta då med andra ord.. 

Det är inte lätt att känna, och det visar sig ju i slutändan i alla fall.
//Annika
Jo men väntan….den är ju såå lång ibland 

Jaa det e usch att vänta.. men men,,, snart kanske man kan känna iaf… tillslut går det ju inte att undgå..

#5 Jag kunde aldrig räkna utanpå hur många de var endast gissa och sen när de kom ut fick jag svaret 
Att känna de där små vid 3v krävs nog att nån visar hur man gör osv tror nog inte de är de lättaste

Jag menar egentligen inte känna så att jag ska kunna räkna hur många utan känna för att kolla om man känner att det är "nåt" iaf därinne.. :-D
Känna hur det rör sej e ju senare och jag kunde inte heller känna hur många utan bara att det var.. :-)
Nu är det mycket tidigrae men enligt boken ska man kunna känna fosterblåsor minsann men jag känner inget.. :-(

Hej!
Jag är en fullständig klantskalle som definitivt inte kan känna några "hasselnötter" alls…
Dessutom är jag supernojjig och vill helst inte klämma o känna om jag skulle göra ngt fel.. Tror att det är mest erfarna uppfödare som kan känna det, men själv är jag tveksam om jag någonsin kommer att kunna..
mvh Malin

#8 Vad skönt.. jag menar att jag inte e ensam.. :-)
Aja det är väl helt enkelt så att man får vänta och se… Men jag vill ju veta NU,, hehe.. men men.
I min (norske) kattebok, står det at mann kan kjenne, men at mann bør overlate det til en trenet veterinær så mann ikke klemmer feil….

Aja ok,, bra att veta… ska iofs inte känna mera när man iaf inte känner nåt..