Silver

#2 Vilken fin kattunge.//Margona

Älskar silverkatter!! Speciellt svartsilver då förstås.
#13 Och lilla Bugatti har en helt underbar teckning:))) /Sylvia

Han är bara för läcker den*wow*Han har ju fått allt verkar det som
Mvh Susann

#46 Va! Jag har nog missat nått. Nä det är inte mina det är Ceasars avkommer Med black forest Hillevi.
#45 ??
Det där är ju en: ns - inte ns 23 

Hon är mycket smoke
Jag är 10000000 % säker !!!! 
Mönstret försvinner med tiden.
Lägger med bilder på andra smoke så får du se 

#50 Så fina !! mm får väl säga till ägaren
Tack 
Hon är nog en liten spök flicka 
Å såååå fina dom är alla sammans

#46, Skojade bara, dom är väldigt lika en av mina kullar

#60 vettan, fin kille,
då slog du mig iaf, jag fick ju bara 4, men den kullen är ju snart 2 år,,,,,,,,,,

Ah,,,han med Lodjurslooken,,,,,, läcker katt

#64 Tack!

#70 Woow! Det kallar jag en silvertjej! Vilket härligt silver hon har! //Kaisa

oj oj,, sååå snygg.. :-) förstår att du älskar hennes färg.. :-)

#75 Ah, Zaras (#32) fina pappa 

#75 Såå läcker!! Vilken underbar päls och färg;)) /Sylvia

Om man parar en katt som inte är silver men hennes pappa och eller mamma var det, då är hon ju bärare av silver väl? om man parar henne med en hane som inte heller är silver men samma som honan oxå är bärare,, kan dom då ge avkomma med silver?
En fråga till:
om man parar en hona med vitt med en hane med vitt kan man få avkomma helt utan vitt?

#79 Nej, det finns inget som heter silverbärare.. Om katten inte är genotypiskt silver o fenotypiskt icke silver (men om de är genotyp silver så brukar de visa silver ngn gång) Mig veterligen finns genotyp/fenotyp främst på diluterade katter, men det finns vissa skogislinjer där detta förekommer mer än på andra. Så om du parar två icke silver kan du heller inte få silver.
Om du parar en hane o hona som båda har vitt så kan du få avkommor utan vitt.
mvh Malin

#80 Tack Malin, :-)
om man parar en silver med en icke silver då? kan det då bli silver?
Mvh Linda

Det räcker med att en av föräldrarna är silver för att få silverbebisar. //Kaisa

OK, tack. :-)
kul att veta lite mer on gentik. frågar och frågar en massa hela tiden känns det som.. :-)

#81, 83 Varsågod, det var så lite så.. Om man inte frågar får man ju inget veta! ;) Och alla har vi varit helt nya en gång i tiden, för ingen av oss föddes ju som uppfödare..
mvh Malin
Kan bara säga en sak….woooaw vilka snygga katter allihop har
Vilka läckra teckningar och färger.

#27 Stolt far till denna skönhet S*Tailwaves Toledo ns22
Han färg är underbara tycker jag. Med ett super snygg tabby mönster. Och han har kanon pälskvalite med rätt känslan och super långa täckhår precis som sin far.
Fotona är tagna av S*Florinellas på uställningen i örebro. Super Tack lollo att du tog dig tid.