Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 464 ggr
Frostvikarna
0

Är det så??

Jag blir så besviken, det känns som om någon rent ut sagt j-as med oss. Många ringer och är intresserade av kattungarna, de låter hur trevliga och bra som helst på telefonen och vi kommer överrens om att de ska komma. Och vad händer, JO, inte en människa dyker upp, eller ens ringer och säger att de inte längre är intresserade eller fått förhinder. Är det fler än jag som känner så??Gråter

Kronängens
0

Fy, vad jobbigt. Jag har ju inte haft kattungar än så jag vet inte om det brukar vara så. Hoppas inte.

Restless
0

Har råkat ut för det ett par tre gånger. Man bokar upp en tid, ger vägbeskrivning men ingen dyker upp :(

Tita
0

Ja jag har varit med om samma sak Gråter

Mylingens
0

Samma här…inte jättevanligt men det har hänt ett par gånger att man sitter och väntar och ingen dyker upp eller hör av sej. Jag har varit med om att vi har pratat mycket via mail först och även haft kontakt via telefon och det verkar jättebra. När de sen ska komma så sitter man där med lång näsa när ingen dyker upp.

Jag har haft ett par här på 2 eller 3 besök och som inte har kunnat bestämma sej och det har varit vid olika tillfällen med olika kullar. Däremellan har de ringt och frågat mycket och varit intresserade av än den ena katten och än den andra men det har aldrig blivit något. Jättetrevliga dessutom men nu får det vara stopp, nu säljer jag inte om de skulle höra av sej fler gånger. //Kaisa

akickia
0

Usch ja. Blir så irriterad. Råkade ut för det förra helgen. Och inget telefonnummer till dem hade jag heller. Trist att det är fler som råkar ut för det, trodde det var ett enstaka fall…

Ska se till att be om telefonnummer nästa gång, man vill ju veta så de inte kört av vägen eller liknande!

Frostvikarna
0

#5 ja, man blir lite less. Vi pratades vid i går på telefonen vid tre, de skulle komma efter sex. Men ingen kom…Nä, det blir ingen misse till dem!  En annan kvinna ringde en gång och var jättetrevlig, tills hon hörde priset, då slängde hon på luren i örat på mig. Ett par dagar efter så ringde hon igen och undrade om jag hade några skogkattungar till salu. Jag frågade om vi inte hade pratas vid ett par dagar tidigare, vad händer?? Jo, hon slänger på luren i örat på mig igen. Vad är detta för stil, har folk inget vett??? Ingen misse till henne heller…då behåller jag hellre alla trollungar själv!

PS, tur att man har kvar alla namn!Skrikandes

knoxville
0

Folk vill oftas inte betla det pris vi har på våra katter . Jag fick ett telefon samtal för ett tagsen . Hon var jätte intresserad men sen kvinnan ville veta priset  & jag svarade min kattunge kostar 4500 kr

Då blev kvinnan  arg hur kan man sälja en kattunge för 4500 kr

Svaret jag gav tillbax var vad är skilnaden på en Raskatt & en hund ?? eftersom folk betalar flera 1000 kr för en blandras i dag ,kvinnan gav mej ett svar en hund lever längre Ledsen

jag har inget i mot hundar jag har en själv men han är ju inte blandras ../ Så med andra ord så är våra katter i deras ögon dyra .Men inte hundar

det finns folk till allt /Eva

ladyrazz
0

#7 du skulle ha talat om för henne att det är tvärtom.. en hund lever i genomsnitt 10 år medan en katt lever oftast i 15 år och även 20. min äldsta (som jag fick när jag var liten) blev 23 år. Räcka ut tungan så räkna ut priset per år så får man mkt mer för sina pengar om man köper en katt Penga mun

knoxville
0

#8 Jo det kunde jag ju ha sagt till henne att Katter lever  längre än hundar ./Eva

Mylingens
0

Jag hade en dam en gång som ringde och var intresserad av en vit hona. Hon verkade jättetrevlig men under samtalets gång blev jag mer och mer fundersam och till sist arg. Det visade sej att hon ville köpa katten till sin dotter som var i 9-årsåldern. Hon frågade mej om man kunde dressera katten så att den stannade på ovanvåningen där flickan hade sitt rum för de ville inte ha ner den till sej på nedanvåningen. Jag höll på att tappa hakan!! Katten skulle alltså vara en leksak till flickan mer eller mindre som helst oxå skulle hålla sej på hennes rum. Usch…man blir så illa berörd ibland! //Kaisa

SChamuels
0

Finns en del konstigt folk.Jag hade en här som skulle titta på Agilis..hehe.Dem började med att fråga om avb. och sen om att få ta honom på prov,har nån allergi fråga jag.En sa ja och den andre nej..De hade redan två kastrerade huskatter och hon sa att Agilis skulle nog få det hett om öronen för dem var bitchiga.jaja dem gjorde verkligen bort sig från början.Bad dem gå hem så kunde vi fundera båda några dagar.

Vi hördes vid och dem ville vänta tills jag fick nästa kull.Svaret hon fick var att här kan du inte köpa katt ifrån.Hon ifrågasatte inte ens varför.

Jisses vilka människor.:)

Frostvikarna
0

Vilka historier ni har och vilka människor det finns! Nog för att barnen har försökt att dressera och träna vår hankatt i agility under lekfulla former men att dressera katten och ha den som nalle på ett rum, det var bland värsta!

Vildfagre
0

Mycket konstigt folk hör av sej  och visst en del låter så trevliga men sen är dom puts väck när man sitter o väntar på dom. Som tur  är händer det inte så ofta och man får nya härliga bekantskaper med dom rätta som köper katt och håller vad dom låvar. Tyckte nog det var värre när jag födde upp hundar./Laila.

Vrethagens
0

Man börjar ju fundera över om folk har något "folkvett"…. …. Här har det precis hänt också - idag! Har legat sjuk hela helgen och så ringer en intressent och väldigt väldigt gärna vill komma och titta, hon ringde tre gånger under söndagen. Vi bestämde till slut en tid, kl 17.00 för hon kunde inte senare i veckan, och man blir helpaff när personen i fråga inte dyker upp, inte ringer och säger de fått förhinder, bara är puts väck!  Ja, som sagt, hur fungerar människor egentligen?? //Åsa