Färger
Jag skulle vilja veta vad det finns för olika färger på Norska skogskatter, gärna bilder om ni har?

Päls- och ögonfärger brydde sig Moder jord inte så mycket om och gav Skogkatterna alla päls och ögonfärger som hon hade tillgängligt, dock ej siamesteckningen.
Taget ur skogakattslingan.

Du kan kolla på www.skogkattslingan.com ..klicka på norsk skogkatt o sen på färger o mönster så ser du det mesta i färgväg när det gäller skogisar..kort på alla färger o så finns där..
//Stefan

Tack för tipset om Skogkattslingan Stefan. Även ett stort tack till dig Kaisa för dom otroligt fina bilderna, gillar den blå sköldpaddsfärgade…så söt
Nu ska jag ut och titta på den där länken.

Mums….vilka katter. Har suttit och bearbetat karln hela kvällen med bilder på era katter. Han har väl så smått gett med sig, men tycker väl att vi ska vänta tills våran Birma har gått bort (hon lider av ett hjärtfel) Men jag tycker ju inte att vi behöver vänta inte enns 1 dag
Är lite sugen på antingen en vit eller svart smokey…hmmm var det så den hette?? nu vart jag osäker
Men den var väldigt mörk i ansiktet och ljusare på kroppen, väldigt fin. Eller ja alla är ju fin, får väl ta en av varje kanske. Undrar vad karln skulle säga då
Gaaah jag tror jag dör….vill ha!!! Den ska jag visa honom imorgon kan du ge dig på (han sover nu) Får man fråga vad priset ligger på för en skogis?
de flesta uppfödare ligger mellan 4500:- och 5000:- så finns det en del som är dyrare och billigare.
Ungefär som priset på birman jag köpte då, jag var in på din sida och kollade lite mer i ditt fotoalbum och kan bara säga en sak MUMS!!!

Roligt att du gillar skogen ja de är en härlig ras med massa olika färger.. Här hemma i veckan kommer de födas 2 kullar med troligen massa olika färger.. (mer info finns på hemsidan).. 
Hihi ni är för gullig, det märks att ni verkligen brinner för era sötnosar. Och det gör jag också…skulle nog vilja ha alla 

#15 VÄLDIGT vacker!!!!

Jag har en kull som är en vecka nu, bilder kommer på dem senare idag. Men på min hemsida finns bilder från deras första dag i livet. Det är en hane creme-vit, kanske silver. En hona är bruntigre med vitt. En hona är svartsköldpadd med vitt och den sista honan som är till salu är svartsköldpadd/vit/smoke kanske agouti.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag är inget "fan" av helvita skogisar (trotts att jag själv ägt en ) men denna katt var verkligen vacker 

Tackar!
Han är underbar, lite envis bara!
/Tomas
Helt otroligt vackra katter, jag blir så sjuk. Håller på med operation hjärntvättning här hemma med hjälp av barnen
Min karl håller på att bli tokig på oss, men skam den som ger sig hehe. Men jag kan ju säga att det blir inte lätt att bestämma sig för vilken färg utan man får nog gå på vad man känner när man åker och tittar. Men en sak är då säker jag vill ha en som jag kan ställa ut, det skulle va så roligt.