Kommer ni ihåg ??
För ett tag sedan frågade jag om råd vad jag skulle ta i pris för en av mina kattungar eftersom jag upptäckt att den hade en knick längst ut på svanstippen.
Nu är det så att den ungen var hos veterinären i går i ett annat ärende (en kompis var där med han eftersom jag var sjuk) och då sa jag till henne att ta upp detta med knicken och be honom känna på svansen.
Då säger veterinären att det är ingen knick utan en liten förtjockning.
Hur ska jag tolka detta nu då ?? jag har ju sänk priset på han och allt ???
//Marita

Känner du personen som vill köpa kattungen? Har du satt ner honom mycket? Ja jag vet inte riktigt heller hur jag skulle agera.
Jag tror att jag skulle försöka att prata med köparen angående denna "knick" som var ett fel. Men inte är det längre, att det faktiskt inte är ngt fel på honom, om denna förtjockning inte räknas som ett fel? Sen om den eventuella köparen bara ville köpa katten för att den var billigare så kanske han/hon inte äre lämpad.
En teori jag tror jag skulle försöka med.
//Tomas
Har ingen köpare på honom än, övervägde innan jag upptäckte knicken som nu inte är någon knick att behålla honom som avelshane.
Behåller du honom blir det ju inget problem. Ska du sälja honom så är priset nu detsamma som för alla andra kattungarna. Förklara varför om du satte ut lägre pris på hemsidan och varför det nu höjts. Så skulle jag gjort.
Susanna
Ok

Bara en undran… Om du ställer ut honom, kommer inte domarna tro att det är en knick då? Skulle ju vara så tråkigt. Kanske är bättre att sälja honom som sällskapskatt ändå? /Sylvia
#5 Jo så tänkte jag också , och det kvittar antar jag om man har intyg med från veterinären dom kommer anse det vara en knick endå
………eller ??
#5 Så var min tanke också då jag läste.Vad jag förstår så ville Tita ha honom som avelshane så det är kanske bäst att göra som du tänkt från början.Vore ju så förargligt annars.
Inte kul att komma fram till domaren och katten blir diskv.Huga så hemskt
Ja det får nog bli så , jag håller på det jag sa från början han säljs som sällskap.

Men men,, om vet nu faktiskt sagt att det ite är en knick? Är denna förtjockning ett fel? Det är väl bara att be om ett intyg från vet och ta med sen på ev utställningar?
Om det inte är en knick finns väl ingen anledning att sälja honom billigare eller endast som sällskap, tänk sedan om denna förtjockning försvinner i samband med att han växer?
Kanske visar sej att han blir superfin och lämpar sej ypperligt till både avel och utställning.
Min teori--- :-)
håller med #9… tänk om det växer bort och han blir superfin? eller, superfin är han ju redan men om han blir en görbra avelshane?
det går ju iofs inte att spara honom bara för att se och sen sälja honom om det inte går bort.
Men att ta ordinarie pris på honom borde ju gå om veterinären skriver på besiktningsintyget att det inte är en knick… för han måste ju besiktas innan försäljning… eller? 

Hej!
Personligen skulle jag nog sålt med reducerat pris i vilket fall som.. Det är inte kul att betala tillbaka pengar om det skulle visa sig att katten ändå har ngn form av defekt på svansen… Har man sedan tur så visar det sig att det inte är det, men då får man ta det… Så om jag hade fått en kattunge med misstanke om att det var ngt på svansen som veterinären sedan "friar" så skulle jag nog ändå sänka priset något och sälja till sällskap, dock inte med avelsförbud. Om du visar upp ett veterinärintyg så måste du nog ha röntgat svansen också och i slutändan så skulle det inte spela någon som helst roll på utställning, för vad är det som säger att katten inte kan få en knick ändå senare?
mvh Malin
Ja #11 håller med dig, med min tidigare erfarenhet från katter jag köpt som haft något på svansen men som veterinärerna sagt inte är något så är det bättre att låta det vara som det är nu.
Då har jag i alla fall tagit mitt ansvar i både information och försäljning.Oavsett vad som visar sig i framtiden.