Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 528 ggr
Ditchhiker
0

SNRF inbjuder till utställning

SNRF inbjuder till utställning 12 och 13 maj 2007

SNRF välkomnar till en annorlunda utställning i Allianshallen, Uppsala. Bland annat kommer burarna att ställas upp i enkla rader, så att utställarna ska hålla till på ena sidan och besökarna på den andra. På så sätt är man inte i vägen för varandra. Det vanliga burskynket kan gott användas, men framsidan ska vara fri. Med andra ord, kommer burdörren på baksidan att hamna bakom skynket. Vill man, kan man istället endast täcka kortändarna och taket.

_Inbjudna domare _AlineNoel, Frankrike/Kanada

Pascale Pobé, Frankrike

Artoum Savin, Ryssland

Jean-Paul de Brun, Frankrike

Irina Katzer, Ryssland

Klaas van der Wijk, Holland

**Tider **Veterinärbesiktning Lördag ……………….7.00 - 09.00
Veterinärbesiktning Sönda…………………08.00 - 09.00
Öppet för publik Lördag ……………………10.00 - 17.00
Öppet för publik söndag ……………………10.00 - 16.00
OBS!
Utställningen beräknas pågå till kl 18.00 båda dagarna

_Assistenter och domarelever _Vill du gå assistent eller vara domarelev, hör av dig till Louise Guézennec. Telefon 018 - 51 61 70 eller guezennec@brevet.nu

** Annonsering i vår katalog **(manus till oss senast 20 april)
Helsida A5 …………………………………………………100:-Halvsida………………………………………………………75:-

**Kokarder och hederspriser **Vi tar tacksamt emot kokarder och hederspriser. Skriv på anmälningsblanketten om du vill rikta dina priser till någon speciell ras etc.

_Rasringar och montrar _Kontakta Sirkka-Liisa Lundbergs på tfn/fax 018 - 25 02 65 eller sekr@snrf.org
Alla rasringar har monter GRATIS!

_Anmälan _ska vara din egen förenings utställningssekreterare tillhanda Senast ska anmälningarna vara framme hos:SNRF:s medlemmars anmälningar ska vara Maria tillhanda v klassändringar efter FHK:s utställning ska göras till Maria direkt per telefon 08-82 96 08 eller per e-post

Anmälningsblanketten finns att hämta på SNRF:s hemsida http://www.snrf.org src="http://cornishrex.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />OBS! Inga bekräftelser skickas!!

Independentföreningarnas utställningsregler gäller!  (finns på www.snrf.org src="http://cornishrex.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> - i Filakrivet)

Avgifter.

Första katt per hushåll…………………………………. 250:-Övriga katter per hushåll……………………………… 150:-
Klass och Senior- och Veteranklasser, är avgiftsfri om katten också ställs ut i annan klass. Skriv separat anmälningsblankett

• Anmälningsavgiften ska vara inbetald på SNRF:s postgirokonto 11 69 49 - 9 senast den 20 april. Våra norska utställare betalar vid incheckningen.
  • Vid Avanmälan efter den 20 april betalas anmälningsavgiften tillbaka endast mot uppvisande av veterinär- eller läkarintyg, som ska vara SNRF tillhanda senast 6 dagar efter avslutad utställning.

Exp.avgift om 50:- tas ut vid återbetalning och vid fakturering av utebliven anmälningsavgift. Om katt/katter avvisas från utställningen av veterinären, återbetalas avgiften inte.

**Förslag på hotell och camping i Uppsala **SCANDIC Hotell Nord…………………..018-495 23 00
Scandic Uplandia ……………………………018-495 26 00
Comfort Hotell Svava ……………………….018-13 00 30
Sunnersta Herrgård …………………………..018-32 42 20
Hotell Linné…………………………………….018-10 20 00
Basic Hotell …………………………………..018-480 50 00
Fyrishov Stugby o camping………………..018-27 49 60
Grand Hotell Hörnan…………………………018-13 93 80
Park Inn Uppsala ……………………………..018-68 11 00
Viktoria Hotell & Konferens ………………018-13 22 60

Frågor angående utställningen kan ställas till:

**På dagtid:
**Sirkka-Liisa Lundbergs 018-25 02 65 sekr@snrf.org 0708-69 45 85
**På kvällstid:
*Wiveca Fransson 08-591 492 74 wi.fra@telia.com Maria Lööf 08-82 96 08 Mia@lebabredovisning.se*Glöm inte:
**
Att ta med raskattens stamtavla och/eller huskattens
huskattbevis.
Att katterna ska vara kattpestvaccinerade mindre än 2 år före utställningen.

Ditchhiker
0

Det ska bli så kul att ställa ut!

Leffe
0

Till SNRFs utställning kommer jag också och framför allt några av mina katter

Margona
0

Är det en IDP utställning?? Kan man ställa ut sina katter där även om man inte är medlem i en sådan klubb??

MVH Margona

Snusan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul att det har kommit inbjudan till er utställning Skrattande Men tyvärr har jag negativa erfarenheter av att ställa burarna så . Katterna blev väldigt stressade av att det var öppet i båda ändar av buren för man måste ju ha öppet när man ska ta ut katten ur buren på vår sida . Men anmäla till er utställning gör vi för det är trevligt med IDP-utställningar Hemlis

MVH / Suzan

Leffe
0

#3 Du får och kan ställa ut på IDP även om du är med i en annan förening

Margona
0

#5 Tack för den upplysningen. Det kan kanske vara roligt att prova något nytt. Fungerar det som en Sverak utställning eller är det något annat man måste tänka på?

Margona

Leffe
0

Du måste använda en annan anmälningsblankett. Du hittar den här .Sedan är det annan numrering på klasserna. Du ser på anmälan hur de är. Du skickar den ifyllda anmälan till din klubbs utställningssekr. eller till den i din klubb som ska ha anmälningar för påskrift och vidarebefordran till SNRF. Man tävlat om fler utmärkelser i IDP än i SVERAK.
Vi lanske ses i Uppsala…

Margona
0

Hej igen, kollade just på anmälan och jag förstår inte riktigt. Om min katt aldrig har blivit utställd på en IDP ska jag väll inte fylla i om han har tagit cert hos Sverak. Har jag förstått rätt??

Leffe
0

Du har förstått det rätt. Om din katt skulle vara t ex internationell Champion i SVERAK så börjar den om i IDP i öppen klass

Margona
0

Tack! Det var bra så att jag fyller i blanketten på rätt sätt.

Margona

Leffe
0

Gör du något fel så brukar inte SNRF bråka om det utan de brukar nog höra av sig eller rätta till det

Margona
0

Jag ska troligtvis anmäla mina två katter dit. Tycker det är lite spännande att prova något nytt.

Leffe
0

Då träffs vi nog där. Jag kommer med tre generationer skogishonor

Ditchhiker
0

När jag var på utställning i Estland, Tallinn så hade jag skynket ner på baksidan och bara lyfte upp den delen när det var dags att ta fram katten. Jag tyckte att det var jätteskönt att man inte satt i vägen för alla besökare på den utställningen för det var nämligen 3000 besökare på den utställlningen. Nu kommer det ju inte så många besökare i Sverige på utställningarna.
Jag får se sig själv som besökare och jag skulle tycka att det var jätteskönt att kunna titta på alla katterna utan att känna mig ivägen för ngn.

//Tomas

Ditchhiker
0

Ska försöka att få dit ngr av mina avkommor på Lördagen då det är Skogkattspecial.

fiskerjentas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm…skogkatt spesial høres kul ut….men det er i Mai, og da har jo mine katter mistet sin pels igjen

Hvorfor har mann ikke skogkatt speial i januar?

Ditchhiker
0

Vi har tyvärr ingen utställning så tidigt på året.
Sorry!

//Tomas