Pawpeden
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan resultatet efter HCM-testen kommer ut på pawped.
/Jessica

Jag undrar samma sak gällande GSD?
Mitt GSD-IV test kom in samma dag jag fick det och jag hade inte meddelat Pawped om resultatet, skumt men bra.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

HCM tog rätt lång tid senast vi gjorde det, vet att jag kollade när jag la upp stamtavlan för senaste kulle och då var det inte inne (tre månaders väntan). Kanske inte är så lång tid men när vi testade första gången så var den uppe vid parning, det vill säga några veckor efteråt.
Det dom sa första gången vi gjorde HCM test var att vi skulle kontakta dem (vilka dem nu är, det var inte veterinären iallafall) om inte HCM resultatet hade kommit upp.

HCM tog ganska låg tid för Plommon med.. jag vet ju inte exakt men det tog längre än jag trodde. Han testades för 3månaders sen och det ligger där nu så mindre än de i alla fall haha

Tror att det beror ganska mycket på vilken vetrinär som gör testet o skickar in resultatet..Vi har testat hos Jens Häggström o då kom resultatet snabbt upp på Pawpeds..har sett att är det andra som testar så tar det oftast längre tid..o när vi testade för Gsd4 så var det bara att maila över resultatet till Greta Grönberg o då kom det resultatet in direkt..
//Stefan
Det är olika som sköter reisgtren för GSD IV och HCM.
När det gäller HCM så ligger alla resultaten alltid i "karantän" i 3 månader från testdatum innan de läggs synliga för alla. Detta för att man om man får ett EQ eller HCM resultat ska kunna informera berörda parter. Och inte att de ska behöva få reda på det "bakvägen". Och därför ligger även de som testats normala i "karantän" för att inte det ska gå att räkna ut vilken katt som möjligen inte har fått ett normalt resultat.
En del veterinärer är saktfärdiga och ser inte alltid till att få iväg pappren i tid, tyvärr.
När det gäller GSD IV så har jag uppfattat att de också ska ligga en viss tid i "karantän" men där är inte tillräckligt insatt.
/Kattis