Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 06-mat-leksaker
Läst 1660 ggr
BARFmycat
0

"BARF"- artikel i Aftonbladet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev så otroligt själaglad när jag såg den här artikeln, äntligen någon som vågar ta upp att det kommersiella fodret som idag finns på marknaden för våra djur faktiskt är farlig, och inte så bra som vi luras att tro.

Inte så mycket fakta presenterad, inte särskilt mycket information, men problemet har tagits upp.

Det är ett mycket litet steg framåt, men det är dock ett steg i rätt riktning.

Våga kritisera det fodret våra djur äter!
Våga tänka i nya banor!

Om mina förhoppningar och drömmar slår in så kommer det bara blir mer av det tänket i framtiden, var en del av förändringen du också…

Orginalartikeln finns att läsa på;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6928255.ab

Jag skrev ett mail till journalisten som skrev den här artikeln och tackade henne personligen, jag tycker att hon var värd det!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

LaSadie
0

Jag tycker det var en väldigt bra artikel och förvånad att den låg överst på aftonbladet.se. Men bra iallafall att det uppmärksammas

BARFmycat
0

Mycket trevligt att Aftonbladet kan skriva något vettigt också, tycker jag!Skrattande

Catnap
0

Sätter man ihop maten man BARFar med själv eller finns det färdig färskfryst mat? Jag är så nyfiken på det men vi har ingen plats i frysen. Har redan döda fåglar hare, kaniner och älgklövar i massor. Måste flytta till en större lägenhet så vi kan köpa frysbox, haha

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

BARFmycat
0

Ja det där med plats är ett jobbigt problem! =/

Så vitt jag vet finns bara färdig mat för hund, så man får sätta ihop själv.. Tror ett företag som heter Jipotimas har någon kattkorv men tror inte att det är ett helfoder, utan behöver kompletteras med annat kött.

Catnap
0

Jag ska nog börja med det till hundarna (och kommande katter) åtminstonde delvis. Måste bara göra mig av med lite vilt först.
Känns som attd et skulle uppskattas mycket om djuren.
Måste bara läsa på och lära mig lite så att de inte får för lite av något :)

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

BARFmycat
0

Det är faktiskt lättare att ge för mycket av något än för lite av något när man BARF:arFlört

Väldigt vitaminrikt, bra käk..Tungan ute

Men det är inte så svårt som man tror, jag lovar!
Kika gärna in på BARF i fokus, vi har hjälpt många nybörjare där!

Labolina_73
0

Ja absolut,, BARF är superbra,, eller råföda säkert ännu bättre iom att katter inte behöver grönsaker. MEN att sedan säga att torrfoder rent av är dödligt tycker jag att då är man nog ute på lite hal is faktiskt.

//Linda

BARFmycat
0

det vet vi inte, om katter har något behov av grönsaker eller inte. Det finnsinga studier bedrivna om det. Däremot så vet vi att de äter maginnehållet på sina bytesdjur i vilt tillstånd, och således får i sig vegetabilier. Men vi vet inte om de behövs eller ej.

Nämn en vanlig sjukdom på katt, och dess ursprung går nästan alltid att spåra till att man ger den felaktig kost.