Sydkattenutställning mars
Har idag fått mail från sydk! vi hade anmält till båda dagarna, men kom med på söndagen bara, just för att försöka göra plats till fler katter! Jag var osäker på om vi ens skulle komma med någon av dagarna!
Hur har det gått för er andra??

Vi kom inte med alls, men en av våra avkommer kom med på söndagen bara så jag ska dit och hjälpa dom. De flesta jag har pratat med har inte kommit med och ändå är det en väldigt stor utställning, konstig tycker jag. //Kaisa

Vores katte kom heller ikke med, nogen af dagene:-(
Mvh Carli

Våra katter km bara med på söndagen. Fick reda på detta i mitten av januari, och då var det redan jättemånga som inte fick komma allt på lördagen.
//Susanne
Jag har inte hört någonting så nu mailade jag till dem för jag vill veta. Jag betalade in första dagen men då det inte verkar spala någon roll så kan man inte lita på att man kommit med. Jag hoppas att de svarar snart! /Monica

Inte heller hört något. Betalade första dagen dock.
Vi kom inte heller med ändå hade vi både betalt och
anmält första dagen/Ann-katrin

De utgår från "komplett anmälan" på Sydkattens utställning, dvs
datumet då både betalning och blankett var på plats är det som används som kriterium för vilka som kommer med eller inte.

Hej !
Vi kom INTE med hade komplett anmälan och skicka allt i rätt tid till vår klubb
så det kan inte stämma på ALLA dom vi vet som inte kom med hade 2 jan på ALLT
Hälsning Gunilla
Min anmälan plus betalning var på plats första anmälningsdagen
det talade jag om för dom, men svaret jag fick var att dom fått börjat plocka bort utställare som anmält sig första dagen
Ann-katrin
De hade ju fått in över 2000 anmälningar….

Hej !
Alla dom vi pratat med är SKOGKATT ägare !!!! som INTE kommit med
och det har varit inne både pengar och anmälan 2 jan.
Hälsning Gunilla

Konstigt att det tar flera veckor att meddela dem som inte kommit med? Eller har de fått in så enormt många anmälningar att det tar sån tid?
Pratade med en i Sydkattens styrelse igår och de har ett jättejobb med att plocka bort katter. Det är många hundra som inte kommer med…

Usch, jag trodde man kom med eftersom de inte hört av sig, men då är det inte så säkert…?

Fy så tråkigt, att behöva gå o vänta på besked :(
Jag hoppas fortfarande dock, inte hört nåt än! *fingers crossed*

Jag hoppas också jag hade också allt inne första dan.
Vi får väl inse att vi behöver mer utställningar om det ska hålla på så här och mer frivilliga.
Jag tycker det är dåligt att dom ska ta hänsyn till betalning OCH anmälningsblankett, betalningen kan man styra själv men det kan man inte med blanketten, posten har mer än en gång strulat och då kommer man inte med? Jag har dock inte hört något ännu men man är ju inte säker… Trist att så många inte kommer med som betalt första dagen.
/Lisbet

Detta låter jättekonstigt, för vi mailade och fick besked att vi kommit med båda dagarna. Vi betalade första dagen, men var lite sena med blanketterna? Ja bara någon dag, men ändå.
Hälsningar Fredrik Möller!

Jag hörde lite missnöjesyttringar angående Sydkattens utställning. (Själva har vi inte anmält)
Tydligen är det flera stycken som inte kommit med trots att de betalt första dagen medans andra som betalt efter 3 dagar kommit med. Detta trots att det rört sig om samma raser och kategorier. De har tydligen anmält det till SVERAK.
Vet dock inte vad som ligger bakom
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus
det hjälper inte att anmäla till Sverak, det är upp till varje klubb att ta med vem man vill….
/Lisbet

Jag har hade anmält min kull Atropica, Aragorn,Assan+ Mamma Tindra och pappa Miracle och vårat lilla nytillskott Hildur men vi kom inte med någon utav dagarna:( jag hade betalt försent

#20 Ja det är möjligt, vi får väl se vad SVERAK säger…
Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Jag har kommit med i a f, men jag är ju en av de få som gärna hjälper till genom att gå assistent.. 
mvh Malin
Jag kan ju säga att jag är en av de som INTE kommit med, fick besked igår och idag erbjuder de folk plats på söndagen! Min betalning OCH anmälan var på plats dag 1, jag har tom. mailat och erbjudit mig att bara ha en katt med, men icke!
Nu är jag ju obekväm att ha med då jag gått vidare till TUR med detta, anser inte att rättvisa och logiskt tänkande har styrt fördelningen av antalet platser i Kat II. Min anmälan OCH betalning har haft "sällskap" av en god väns hela vägen, vännen är med - men inte jag!

När du berättar detta Aggie så börjar det låta som att dom valt ut vem dom vill ha med liksom? Så kan det väl inte vara, får jag hoppas?
Vad är TUR förresten? Kommer du förbi en dag och tittar på bebisarna? Jag tror jag vågar mig på att träffa en häxa…hihi :P

# 25 - TUR är SVERAKs tävlings och utställningsråd.
# 20 - Beror inte det på vad som står i inbjudan? På en del inbjudningar står ju att klubben förbehåller sig rätten att rasfördela och gå efter inbetalning. Vad stod det på den här? Jag menar att om de skrivit att de t.ex. rasfördelar, eller går efter inbetalning och sedan inte gör det så måste det ju räknas som falsk marknadsföring eller något liknande?
Visst vore det absolut fel om det nu är så att en klubb själva väljer godtyckligt vilka som kommer med, men å andra sidan vet vi kanske inte riktigt vad som har hänt? Man ska vara försiktig med anklagelser, och jag hoppas att det finns en rimlig förklaring tills motsatsen är bevisad. Det är väl just detta som är den stora nackdelen med den stora konkurrensen med platser till utställningar - att det är så lätt att det uppkommer misstänksamhet och anklagelser om fusk.
Jag säger inte att klubben INTE har gjort något fel i detta fall. Naturligtvis ska det undersökas. Jag önskar bara att vi är medvetna om att det kan finnas andra förklaringar eller missuppfattningar längs vägen.

Hej ! Som sagt vi kom INTE med heller och hade våra papper i rätt tid & pengar
som sagt det är något som inte stämmer här har ALDRIG drabbats av detta tidigare ,
när man läser Burkens meddelande så börjar man verkligen frågasätta denna fördelningen etc…….
Hälsningar Gunilla

vi kom inte heller med….betalde oxå in i god tid tillsammns med anmälan…ifrågasätter också deras sätt att "välja" ut katter i kat II..
sastar på att komma med elfsborgskattens i ulricehamn nu…hoppas bara man får ledigt då från jobbet..*suck*

Vi kom inte heller med fast att vi betalade första dagen!

Vi skulle ta och starta en ny tråd tycker jag om vem som egentligen har kommit med till Sydkatten i Malmö. Det verkar ju ändå som om de flesta faktiskt inte har kommit med…

Hej ! Ja vi som INTE kom med kan ju skriva där ,
detta är så störarnde att det inte går just tillväga , har också hört dom som betalt in senare som kom med 
vi har ställt ut på Sydkattens utställningar vår / höst sen 1997 då vi köpte vår första birma
och ALDRIG blivit behandlad så här
Hälsningar Gunilla

#32 Jag håller med dej fullständigt, vi kom inte heller med. Men det är just därför som jag undrar vem som egentligen kom med, jag har knappt hört någon, och i så fall bara en av dagarna. //Kaisa
Jag vågar knappt säga det men jag har inte hört något från sydkatten så jag antar at jag kommit med, 1 katt båda dagarna..
Lisbet S*Sir Maxwell's

Jag vågar knappt säga nåt heller.. jag mejlade dem igår o frågade, fick till svar att om jag inte hört nåt så "borde" jag vara med.. "men inget är helt klart ännu"
Så det är bara att fortsätta hoppas…

Samma här. Har inte hört något än, så man får väl tro det så länge att man kommit med, hua vad nervöst.
Jag betalade och anmälde första dagen.
Jag vill inte tro att man valt bort folk med flit, utan jag hoppas med någon viktig tanke…..Det är ganska tufft antar jag att sålla bland alla anmälningar. Det måste ju vara något sånär jämt fördelat mellan domarna och raserna också, så det är nog inte så himla enkelt. Tänk 2000 anmälningar…det är inte lite jobb det. 
/Marie

vågar bara viska har fortfarande inte hört något så jag hoppas 1 katt två dagar.
En liten fundering bara. I hästsporten har vi onlineanmälningar det hade sparat både massor med jobb och tid. I och för sig hade man ändå fått sortera bort eftersom vi inte kan ha 2000 katter/utställning. Men det hade underlättat och göra detta via datorn. Sen hade alla klubbar sparat in massa pengar som nu går till porto istället. Dags att förnya tycker jag iallafall.
I Danmark fungerar online anmälan alldeles ypperligt!

Ja precis. Vi lever i stenåldern!!! på kattsidan.
Ja menar hur mycket lägger vi inte i porto sånt som borde gå till lite bättre.
I Sverak måste anmälan vara underskriven i orginal, snacka om stenåldern… /Lisbet

Jag trodde det var på gång med bl a online-anmälningar i den nya utställningsprogramvaran SVERAK håller på att ta fram? Det kanske bara var önsketänkande ifrån min sida ;) Det är så klumpigt system idag och det behövs en rejäl förbättring. Löjligt mycket porto går åt helt i onödan och det tar så mkt extratid som kunde användas till bättre saker. Tänk vad fort det skulle gå att få in anmälda katter till utställningsdatabasen om allt sköttes elektroniskt via samma system! Det var väl ngn i Skåne som privat hackade ihop ett formulär som kunde kopplas ihop med CatShow?

Jag tycker också att jag hört talas om något gemensamt program för att speeda upp processen?
Gick det inte runt lite på nån mejlinglista?
Sveraks program skulle testköras på SW i Borås…. ja, det är ett tag sen, fortfarande är det inte klart…. man kan ju undra vad det är som är så svårt? Sverak godkänner aldrig något som en privatperson "knåpat" ihop. det får vara hur bra som helst men det går aldrig igenom… Det programmet Sverak håller på med skulle vara så himla bra, man skulle bara skriva in reg nr så kom katten upp, inget strul med katter som inte är registrerade som tar ganska mycket tid för klubbarna att kolla upp, programmet skulle tom. göra domarfördelning, burplacering mm.mm…. men det var väl för bra för att vara sant…
/Lisbet

Klart det är för bra för att vara sant - det är därför det aldrig blir klart :(
Nej, jag vet att SVERAK inte godkänner det privata. Det är ju inte tillåtet med online-anmälningar så det faller tyvärr direkt.
Man kan ju hoppas på lite vettiga motioner till årsmötet, för nu är det hög tid att reformera utställningsprocedurerna.

Jag fattar det inte. På hästsidan har du licensnummer på hästen så när du klickar in det nummret så får du upp hästen med namn födelsedata ägare osv.Sen anmäler du vilken klass du ska tävla i och vilken ryttare. Mycket smidigt system kanske ska be Sverak titta på det.
DET tycker jag absolut Du ska göra, att jag inte tänkt på DET själv, har ju faktiskt en sambo som tävlar
!
Hejsan!
Kan gladerligen berätta att vi kom med, båda dagarna med 2 katter :)
/Michaela

#47 Vad roligt, Michis! Vi ses där! :)