Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 872 ggr
Labolina_73
0

om man parar?

en svart katt med en amberkatt, amber är ju svart men om man sedan parar avkomman med en amber,, kan det då bli amberbebisar?

WesthKiowas
0

Ja det kan det bli.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Labolina_73
0

Tack för svaret..

Vildfagre
0

För att få amber  eller lightamber måste båda föräldrarna måste båda föräldrarna vara  bärare av anlaget.  Sitter just nu och väntar på bebbar som ev kan bli amber då pappan är amber och mamman kan vara bärare./Laila

Juliette-
0

#3 Jo fast parar hon sin svarta med en amber blir ju avkommorna garanterat bärare. Parar hon dom i sin tur med en amber så är ju båda föräldrarna garanterat bärare = kan bli amber..

Håller tummarna för dina kullar med var nyss in och smög på din hemsida.. ser fram emot att se dina små nästa vecka

Labolina_73
0

Ska iofs inte para maja med en amber, inte första gången iaf eller troligtvis inte ska jag säga- Jag var mera nyfiken på hur det blir. eftersom amber är svart,, :-)  aja svårt detta,, men nu vet jag ju iaf.. :-)

tack.

smyckebod
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag vill ha tag i en amberhona. jag har en hane som e blåsilver tabby kan bli en kul blandning

Labolina_73
0

Bli en kul lnandning?

Blir inte barnen blåa eller svarta då? Men skillnaden är väl bara att dom blir amberbäranre?

Eller har jag missförstått nu,, igen.. ?

Juliette-
0

#6 Är din hane inte amber bärare kan du ju inte få amber unger i alla fall

smyckebod
0

nej bara kattungarna blir amberbärare.