Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 493 ggr
Zygots
0

UPDATE!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er igen. Här kommer en lite uppdatering om X-Kullen.
Sidan är uppdaterad med bilder av kullen 1 vecka gammal. 

Jag vill tacka ALLA som varit så gulliga och stöttat och kommit med goda råd när X-kullen föddes.
Lilla X-Box hade tyvärr gomspalt och det är klart att hon inte gick upp i vikt första dygnet. Jag är endå glad att jag fick det konstaterat så "tidigt", lilla X-Box har det bättre nu.

Sedan X-Mas, jag tror att hon andades in fostervatten under förlossningen då hon "rosslade" första dygnen, men sedan blev det fart och på 3:dje dygnet började hon äta ordentligt, hon mår finfint nu. Idag 1 vecka gammal väger hon 190 gr, inte dåligt. Men det är klart, jämfört med  "bajtiga" X-L med sina 284gr så ser X-Mas och de andra med för den delen inte så "stora" ut.

Än en gång, tusen tack!
//Annika

Mylingens
0

Så skönt att det har gått bra för dom andra! Den första veckan är jobbigast när man oroar sej hela tiden. Jag blir så sugen själv på att skaffa ännu en vit skogis, en som skulle kunna duga till utställning. Vår vita hona vill absolut inte va med på någon utställning och dessutom är hon i minsta laget. Men det är så roligt att kunna visa upp en helt vit skogis i perfekt pälskondition, det är så underbart vackert tycker jag. Lycka till med småttingarna! //Kaisa

lynxeyes
0

Vad härligt att höra!! Grattis igen!! Ska genast rusa in på sidan o kolla in de små dumbosarna *ler*

// Sophia

Mindfields
0

Vad roligt o höra att de små mår bra, ska genast bege mig till hemsidan för o kika på dem!

Zygots
0

Hej Kaisa och Sofia! Det har varit en orolig vecka, men nu känns det bättre….pust.

Jag förstår dig precis Kaisa och håller med till 100%, det FINNS inget vackrare än en helvit fullpälsad skogis (tycker jag i alla fall) och det ÄR beroendeframkallande med dom vackra små "isskogisarna". Ja, Sophia, och Mindfield, ta en koll på "dumbosarna" själv tycker jag att dom är jättefina.

//Annika

Eydimork
0

Fy bövelen vad fina, man blir ju alldeles sjuk Kyss

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha…jag jag håller med om att de är beroendeframkallande! Efter vår senaste vita kull så sa jag aldrig mer vita ungar, där är så mycket extra runt omkring dom som ibland kan va lite jobbigt. Väntan innan man vet om dom är hörandes eller inte är väldigt påfrestande. Men nu känner jag suget igen och då efter ännu en egen vit kise, suck! Men det…det blir svårt att förankra här hemma! //Kaisa

Zygots
0

hihi, Josefin………visst ÄR det något alldeles speciellt med dom vita?

Kaisa, jag håller med om att det är "annorlunda" med att föda upp vitt, det är så mycket som skall "falla på plats".

Förstår att du sörjer förlusten av Isse, vilken fin katt.

//Annika

Eydimork
0

Mycket speciellt med vita katter, riktiga sagoväsen, så vackra så det är bara inte klokt!

Yasmine
0

Ojoj, VILKA ÖRON!!

men det går ju inte se skildnad på dom vita Fundersam

Jag håller nog mest på X-Ellent hon är sååå fin.

Så skönt att alla mår bra nu och den värsta oroliga tiden är över, ska bli skoj att följa dom varje veckaFlört

Lisbet S*Sir Maxwell's

Zarkeshas
0

Jätteskönt att höra att allt går bra! Ljuvliga små istappar! :)

Zygots
0

Lisbeth….heheehe, jo då, dom här vita är inga problem att se skillnad på…..Flört…kanske när man bara ser tre foton av dom, med det är små skillnader, som olika fläckning på huvuden bla.

Ja, dom ser fina ut överlag tycker jag, jag är så nyfiken själv på deras utveckling så jag kan spricka. Jag vill att dom skall öppna ögonen NU…

Carro, det funkade fint, tusen tack för tipset….jag är så glad för mina fyra "Istappar".

//Annika

LittleL
0

Gud va kul att det går bra med resten av kullen!! Ska givetvis följa dom på hemsidan;)) Håller med tidgare "talare", Det finns inget finare än en vit skogis:) /Sylvia

vettan
0

UNDERBARA!!!! Så skönt att höra att allt är bra tänkte på er idag och skulle just höra hur de mår.Skrattande

Zygots
0

Hej Sylvia och Vettan, tusen tack för er "support"..=) Ja, det är så kul med de vita barnen, jag som ÄR så betuttad i dom.

Roligt också att kunna "flagga" lite x-tra för dom, det finns för få vita katter på våra utställningar.

//Annika

Restless
0

De är underbara hela kullen! Härligt att allt går bra med de små :) Väcker alltför starkt habegär ;)

Zygots
0

…….=)ok Ulrica, när var det du skulle komma och hälsa på?….Skrattande

Restless
0

Uj uj uj… Får nog vänta tills de är bokade ändå ;p Näe, jag kommer iaf när de är liiite äldre :)

Tassemarkens
0

Annika ….
Jag är verkligen lycklig att se en trind mage på X-mas. Det känns sååååå skönt.

Vilket underbart gäng det är … och jag ser faktiskt skillnad på isbjörnarna Skrattande

Vi önskar er ALLA lycka till …. Kyss

Ylva & Tassemarksgänget

jaanuska
0

Så skönt att höra att allt har gått så braSkrattandeDet är så intresant att följa kullenGlad Specielt att jag viste hur mycket du önskade en vit hona och nu fick du fleraCool Grattis en gång till GladGlad

// Jaana

Eydimork
0

Hur är det, låser ni dörren på nätterna eller *visslar* Räcka ut tungan

Zygots
0

Hej Ylva och Jaana! Ja, visst var det härligt med lilla X-Mas, tänk att det gick så bra, och nu är hon precis som dom andra små "istapparna" boxas och bråkar om bästa platsen vid mjölkbaren.

Ja, Jaana, du kan TRO att jag är glad, tre vackra vita flickor, nu är det bara den "nervösa" väntan på att kunna avgöra om dom hör eller inte.

Kul att du också kan se skillnad på de små dunbollarna Ylva.

//En leende Annika

Zygots
0

Hahaha, men du E väl för skön Josefin….., Skrattandejag kan avslöja att det HAR hänt att vi glömt låsa bakdörren……Skrattande

Humletassens
0

Hej Annika,

Vi har åxå varit inne o kikat på dom små liven. Nu längtar vi bara efter att Ullebulle  och Vera ska bli gamla nog så vi också kan få små vita vackra barn.  Känns sååå långt till dess…

Zygots
0

……=), ja det är en lååååång väntan, men det blir desto roligare när dom väl är här.

Vi ses snart.

//Annika

Mylingens
0

…och jag v får vänta länge, suck. Vår vita hona ska inte paras än på ett år. //Kaias

Eydimork
0

Hehehe *gnuggar händerna* Oskyldig

Merlyn
0

Åh vad fina snöbollarna är, och givetvis X-Ellent med Kyss man blir ju tok kär!!!

Vildvittra
0

Ja Annika de får du allt hålla i…….
Kommer förbi någon dag, kanske har både en vit och en annan viss tös med mig hem…..!Fot i munnnen Fast det visste du ju redan.

//Veronica

LottaC
0

De ser väldigt fina ut,håller tummarna nu för att de är hörande!Verkligen en läcker kull!//Lotta /S*Redtails