färgsida
Jag och S*Chop Suey's håller tillsammans på att skapa en sida med bilder på alla skogisfärger, mönster och vitfläckighet.
Dock har vi fastnat för ögonblicket då vi inte lyckas hitta några skogisar i färgerna a 01 och a 02.
Någon som har ett tips på vad vi kan hitta det?

Det är något jag skulle vilja hitta här inne också. Artiklar där man ser alla olika färger och teckningar.
Kan väl vara ett bra tips till dig Camilla.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja det vore jättekul med en artikel om färger hur dom ser ut är lite nyfiken på en del färger eftersom jag inte kan så mycket om färger.

Sidan kommer att läggas ut här när den är färdig o fylld med katter i alla färger, mönster o vitgradsfläckighet…det tar bara lite tid att "ragga" katter :)

Så vad väntar ni på? Alla om har dessa efterfrågade färger hojta nu till och hjälp till. ;-)
Jag skulle dessutom tycka det r roligt om man kan få bilder på kattungar i en viss färg och sedan se hur den färgen skiljer sig på en vuxen katt. Är jag omständig nu? ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#4 tack för stödet. :)
Måste tyvärr säga att det är mer än dessa två färger som saknas men vi har i stort sett fyllt dom tre första grupperna. Det är många fler färger som saknas men vi tänkte försöka ta det bit för bit så att det inte blir för mycket på en gång.

Glömde nämna att vi kommer att lägga ut i den här tråden om vi behöver hjälp med att hitta en viss färg. :)

Argentum här på forumet har en fin tjej i färgen a01
bara ett tips…

Vi har fortfarande problem att hitta en bra bild på en a 01. Ingen fler som har något tips?

Det var väl någon som visade just blåa van i en annan tråd?

#10 Jag har inte sett den, du får gärna berätta vilken tråd

ush jag kommer inte ihåg jag letar.

ok den finns under färger van och harlekin där finns en a 01

Jag såg att en skapat en tråd för blå van och harlequin men det fanns bara med a 01 21 och en a 01-unge. Ville ha en vuxen a 01. :/

ok missade det att du ville ha en vuxen menar jag.

Ah, kanske inte var nog tydlig. Hade i första hand tänkt fylla på färgsidan med vuxna katter som tydligt visar färgen/mönstret

#16 Hej,
Dennis Dukat är a 02 men jag vet inte om han är mönstrad oxå eventuellt.
Han finns som kattunge hos Majamaloss men är nu vuxen, eller så gott som iaf,, född oktober -05
kika där.. Han är fin.. :-) Jag har bild på honom man tror inte att jag kan sätta ut den här eftersom jag inte tagit bilden..

#17 en a 02 har jag, det är a 01 som saknas fortfarande.

#19 Man såg tyvärr färgen lite dåligt på bilden. Jag tycker dock hon ser mönstrad ut. Har du någon annan bild?

vad var adressen till färgsidan.. :-) har glömt….

#21 Vi har inte gett ut adressen ännu. ;)
Den ser så ful ut med massa platser som gapar tomma. :/

**Jag vill passa på att eftersöka en vacker bild på en pälsig vit skogis (NFO w)!
**

åå vilken fin viting… :-)
#20 tyvärr har jag bara bilden jag har som Avatar + den jag satte där. min hårddisk kraschade för ett tag sedan o där försvann alla bilder under hennes uppväxt
men bara min uppfödare blir frisk ska jag hämta hem stamtavlan så jag kan läsa färgkoden
jag ska även ta nya bilder på henne men då måste min yngsta son vara hemma för han är den enda som kan få henne att sitta still *s*
(min äldsta son äger henne men hon har adopterat lillbrorsan som favvohusse)
#24 wow det var nog det vackraste jag sett i kattväg!

Tack! Jaa..han var en väldigt vacker kille som tyvärr inte blev så gammal. //Kaisa

#29 Vilken helt underbar katt och foto
//Kristin

#29 vilken kille!

Dennis Dukat är agouti, alltså tecknad
öhm #33.. mönstrad menar du välan.. 

Ja, just det…….ibland är inte hjärncellerna med…..

#34 hehe ja men du förstod ju 

Hehe inte så lätt alla gånger 
Hittade 01 och 02.

http://www.skaujentas.com/fargekart.htm
Fråga om du får låna bilderna :-) http://www.skaujentas.com/

Svårt att välja. #24 var en väldigt fin bild men #29 var verkligen pälsig. #31 var tyvärr lite för opälsad. :/
Är #24 och #29 intresserad av att låna ut en bild till fotosidan? (Kattens namn och fotografen skrivs ut under bilden)

#40 Jag har mailat dej här privat på fokus om uppgifter. //Kaisa

Argentum här på forumet har en a01 tjej. om ni fortfarande letar en sån =)
mvh

#40 You've got mail

#44 ååå så vacker .. 

#42 Jag har kikat på Argentums sida men såg ingen lämplig bild tyvärr.
#44 För tillfället har vi inte med tickade katter då det är ytterst få av dom och skulle bli i stort sett omöjligt att fylla upp. :/
Hej!
Jag har en vit skogis. Hon heter CH S*Lindsay's Joline.
Hon finns på min hemsida: www.datolitos.se Du får ta bilder därifrån om du vill.
//Maja.J