Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 486 ggr
Poimandres
0

Ställa ut i Danmark

Nu är vår hane rabiesvaccinerad och klar för att åka på utställning till Danmark. Jag vill ha tips och råd på vad man ska tänka på när man ställer ut i Dk.

Har burarna samma mått som i Sverige så man kan använda sitt burskynke eller behöver man fixa ett nytt? Hur brukar ni göra med avmaskningen? Betalar ni på plats eller sätter in dem på klubbens bankkonto som vanligt? Det finns säkert mer man bör tänka på alla erfarenheter tas tacksamt emot Glad /Monica

vettan
0

jag har betalat på plats. avmaskat på eftermiddagen innan vi ska hem. Du behöver ett 4- veckors intyg också. Mina burskynken har passat även om de inte har exakt samma mått som vi har.

Fairyhearts
0

Om man avmaskar på plats måste veterinären skriva på datum och tid i passet och stämpla. Jag alltid gjort det på morgonen vid vet incheckningen. Medlet man använder är Drontal eller Droncit eller liknande, vilket är ganska dyrt.
Ett fyra veckorsintyg innebär att du INTE behöver avmaska i Danmark utan gör det hos veterinären här hemma inom fyra veckor från det du fått intyget. Det är veterinären här hemma som utfärdar fyra veckorsintyg. Så det kostar lite att få ett sånt. CA 100 kr tror jag. Det betyder att man kan åka flera gånger till Danmark under fyra veckor. Avmaska sen en gång hos din vet.

Läs mer på Jordbruksverkets hemsida http://www.sjv.se

Jag betalar på plats i Euro eller danska pengar. Ska du betala i Euro tror jag det är bra med jämna pengar. 
Annars är allt ungefär som här hemma.
/Marie

Theernligans
0

Hej ! Vi tar alltid 4 v intyg , beställer tid hos vårt djursjukhus här i Hbg

men det kostar mer än 100:- vi får betala 300:- en poliklinik avg

och sen innan 28 dagar tillbaka till vet och få avmasknings pilla eller  inj , det är  vilket man vill ta  

sen betalar vi på plats och i danska pengar,

tänk på att dom tar lite mer OM du betalar på plats men det står i anmälan vad dom tar extra för betalning på platsen .

Vi brukar skriva i anmälan att vi betalar på plats

dom utställningar vi varit på är det samma bur mått

Lycka till Gunilla

Burken
0

#3 Jag betalade på plats i Köge för ett par veckor sedan och det blev en hel tia extra, helt överkomligt alltså Flört!/Häxan

Burken
0

#0 Burarna har ungefär samma mått så Ditt burskynke kan Du använda, men "dörren" i buren är så vansinngt liten så man får vara näst intill akrobat för att komma åt och nå in - och DET är man ju inte Skrattande!/Häxan

Poimandres
0

Tack för era svar! Jag har anmält Grianan´s Leigh till Herlev i Danmark den 11/3. Ska fixa 4v intyg innan, det verkar enklast. /Monica

Burken
0

#6 Va kul, då ses vi Herlev Glad !/Häxan

Mylingens
0

Då får man önska Er lycka till i Danmark när det är dags! Om allt går som vi vill med Sims och Chantés blodprover så ska vi anmäla dom till Köpenhamn i augusti. (så vem behöver Malmö när vi bor så nära Danmark, hihi) //Kaisa

Theernligans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ! Helt rätt vi krusar inte Sydkatten, men denna uttagning av utställareFörvånad 

utan vi drar mot Danmark iställetSkrattande har ställt ut där ett antal gånger mycket trevliga utställningar

speciellt Darak mycket välorganiserad och bra flyt under utställningen .  

Hälsningar Gunilla