Danmark nästa
I dag kom bekräftelsen. Nu bär det i väg på utställning till Danmark, närmare bestämt i Tune den 21 mars. Det pirrar lite extra eftersom det är utlandspremiär … 
Någon mer som skall dit?

Ja :)
Hej!!
Jag ska inte dit men önskar Er alla andra lycka till.
// Mia

Så kul med en Danmarksresa. Lycka till där!

#1 Vad roligt, då lär vi ses där.
#2 och 3 Tack för lyckönskningarna.
Är det samma regler som när man åker till Norge? Eller måste man ha nåt speciellt papper (förutom bekräftelsen då)? Är ganska nyfiken själv på att ställa i Danmark lite senare i år

Katten måste rabiesvaccineras, man måste sedan ta blodprov på den (då det gått minst 120 dagar efter vaccinationen) med godkänt resultat (tillräckligt med titrar i blodet). Sen ska katten ha ett pass och så måste den antingen ha ett avmaskningsintyg från veterinären eller också tar man med ett godkänt avmaskningsmedel (Milbemax t.ex.) till Danmark och betalar utställningsveterinären för att ge katten medlet samt skriva ett intyg på det.
Så man får vara ute i rätt god tid för att hinna få klart med vaccinering, blodprov m.m. Vissa har dessutom haft otur och fått göra om vaccineringen då katten inte haft tillräckligt med skydd.
Det med avmaskningen görs vid varje Danmarks-resa.
Lycka till Christina och hoppas ni får riktigt trevligt!
/Kattis

Snart dags :)

Lycka till på utställningen.
Tyvärr har vi ställt in vår resa. Den ena katten gick tyvärr bort för några veckor sedan. Att åka på utställning känns allt för tungt just nu.
#9 Många varma kramar till er!
/Kattis
#9 Tänker på dig! Ta hand om dig…
//Kram Mia

#9 Så tråkigt :( Jag beklagar verkligen.

#10, 11 och 12 Tack för deltagandet.
#12 Hur gick det i Danmark och hur var utställningen?

Utställningen var trevlig. Det var kul att träffa en massa goda vänner igen (och några nya) :)
Vi hade Maud som domare och hon tyckte att Snoopen var jättefin. Han fick en fantastisk bedömning och hon hade gärna velat skicka honom vidare till panel, men då han var lite orolig tyckte hon att han inte behövde utsättas för det just denna dag (vilket jag höll med om). Han blev 4 av 6 katter, vilket kanske kändes lite "snålt" men jag vet ju själv hur fin han är och då konkurrensen är hård bland alla vackra katter som är med, så är det inte lätt för domarna att välja katt heller alla gånger. För mig är han finast i världen ändå och hade han bara velat visa upp sig lite mer så hade han säkert fått en bättre placering.
Jag är mkt. nöjd med att han uppförde sig bra på domarbordet och då assistenten höll honom utsträckt länge samt självklart mkt. glad över hans superfina bedömning med en massa Ex rakt igenom :) Det var hans första utställning på över 8 månader. Många fertila katter (kanske särskilt hanarna) trivs inte riktigt på utställning med alla främmande katter, lukter och ljud.
Sen gjorde jag tyvärr en tavla. Jag borde ha struntat i funklasserna, men vi resonerade som så att det var bra övning för honom och att han kunde gå tillbaka till buren om han inte ville visa upp sig mer. Tyvärr var funklasserna tämligen röriga och det var oerhört trångt och katterna stod alldeles för nära varann, vilket flera av dem reagerade negativt på. Det blev för mkt. för Noopen så han fick ett litet utbrott och då jag vägrade släppa taget om honom (jag ville inte att folk skulle jaga och skrämma upp honom om han kom lös) så råkade jag bli biten och riven. Men det var mitt eget fel och det är ingen fara. Jag har gott läkkött :) Han fick lugna sig i sin bur och det var inga problem att lasta honom. Väl hemma är han åter sitt vanliga glada och gosiga jag.
#14 Nina, han är så fin din Snoopen.
Du ska se att nästa gång så går det bättre, men bra att du låter han vila.
Kram Eva-Helen

Tack för att du delar med dig av dina upplevelser på utställningen. Det hade varit roligt att vara där, men det blir en annan gång.
Ibland är det inte bra energier på utställningar, vad det nu beror på, ljud, ljus, luft, lokalen i allmänhet …, vilket påverkar katterna. Hoppas nu att dina sår läker och att det går bättre att ställa honom nästa gång.

Tack tjejer! :) Jag har fått antibiotika för säkerhets skull bara och så blev det äntligen av att ta den där stelkrampssprutan också. Jag gillar inte sprutor och pga det har jag inte haft ngt stelkrampsskydd, så det var mycket bra att det blev av till sist tyckte både doktorn och jag. Såren läker fint, så jag är inte orolig.
Noopen är underbar som vanligt. Så kelig, go och vacker
Det var inte hans fel att det hände.