Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 18-tävlingar-och-lekar
Läst 1633 ggr
knoxville
0

Sälja katt till Norge

Hejsan! Jag har en som bor i Norge som är intresserad av min kattunge .. Nu undrar jag hur mycke ska man sälja den för eller

är priset de samma som här i sverige..& om man ska skaffa Pass

och så vidare ..Jag har Sålt till Tyskland men är osäker på om det gäller de samma som att sälja till Norge ?

Tacksam för alla svar !! S*Knoxville´s

Zolas
0

Inga problem att sälja till Norge. Du ska bara ha en transfer på katten, från Sverak, och de vanliga papperen förstås, stamtavlan och friskintyget.  Priserna är ungefär lika, kanske något dyrare i Norge.

knoxville
0

#1 Tack så jätte mycket för hjälpen /Eva

ladyrazz
0

http://www.finansportalen.se/valutavaxlare.htm

på denna sida kan du räkna om priset från svenska kronor till norska så du ser hur mycket du ska ta betaltSkrattande

Alla valutor finns med i den tabellen.

knoxville
0

#3 Tack så jätte mycket

av Edelmann(N)
0

Jag tycker inte man ska gå upp i SEK kronor bara för man säljer till Norje. Men bättre om man lägger sig på 5000; SEK som är ca 4400; NOK FlörtSå då kan man ju avrunda med 4500; NOK.

Men det bestämmer man ju själv.

Vi tar 5000; NOK, då är katten fult vaksinerad och id.chipp märkt , men får med en del presenter osv + alt annat som hör till.

Vanlig pris i Norje är_ 4500; - 5000;

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

knoxville
0

hej jag tar 4500 kr för mina kattungar så jag går inte upp i pris jag var mäst nyfiken på man brukar sälja för ett högre pris än här i sverige ! Eva

av Edelmann(N)
0

aha….men 5000 SEK är ju en ok pris tycker jag ialf  Glad 

Men lycka till Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

knoxville
0

#7 Tack så jätte mycket :)

av Edelmann(N)
0

Bara ett gott Norsk råd….. hihi Flört

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

knoxville
0

hihi jag vill passa på att säga att jag har besökt din hemsida & du har jätte fina katter :)

av Edelmann(N)
0

Hej

Tack så mycket Flört Ska titta mer i din imorgon, nu är det sovtid… Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

WesthKiowas
0

Skulle jag sälja till Norge så tar jag samma pris som dem, finns ingen anledning att ligga lägre tycker jag.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

knoxville
0

#12 Tack så mycket